Semenjak kandungan Raudhah izzarah berusia 2bulan lebih dan perutnya kelihatan belum memboyot walaupun sedikit. Iezwan daniel sangat prihatin dengan keselamatannya. Walaupun raudhah izzarah dingin dengan iezwan daniel.Dan paling bikin peliknya. Raudhah izzarah kurang alahan mengandung atau mengidam apa sahaja tetapi Iezwan daniel sangat ketara perubahannya iezwan daniel terkena tempias alahan raudhah izzarah seakan-akan dia membantu raudhah izzarah mengidam dan alahan.
Boleh dikatan sejak dia mendapat tahu raudhah izzarah mengandung lagi iezwan daniel asyik muntah dan pening kepala sahaja. Iezwan daniel mengidam makanan manis seperti Kuih dan kek. Raudhah izzarah kekadang kasihan melihat iezwan daniel yang begitu lemah seperti tidak bermaya.
Dan hati wanitanya sedikit tersentuh. Walaupun dia membenci tetapi iezwan daniel tidak putus asa. Mendapatkan cinta seorang isteri.
“Assalamualaikum” Iezwan daniel memberi salam dan masuk kerumah. Iezwan daniel meletakkan Blazer hitamnya di atas meja dan iezwan daniel membuka baju kerjanya. Iezwan daniel hanya bersinglet sahaja. Iezwan daniel kelihatan amat lemah dan letih dan tubuh badannya semakin susut dan mukanya tampak cengkung sedikit.
“Waalaikumsalam” Raudhah izzarah memjawab salam yang diberikan iezwan daniel. Raudhah izzarah pelik kerana iezwan daniel selalunya berborak dengannya walaupun dia tidak melayan iezwan daniel.
Iezwan daniel terlelap di atas sofa yang empuk dia malas banyak bicara hari itu.
“Ermm.. Tetiba je mamat ni tak tegur aku. Uishh geramnyerrrr aku tak puas lagi sakitkan hati dia.. Ciss.” raudhah izzarah tidak puas hati kerana raudhah izzarah sakit hati kalau dalam sehari sakitkan hati Iezwan daniel.
***********************
“Raudhah......... To.loonnnggg....” Sayu suara iezwan daniel menyeru nama Raudhah izzarah dari dalam bilik air. Iezwan daniel sangat lemah kerana asyik muntah-muntah sahaja.
“Aduiii ade apa lagi mamat tak guna ni nak.”getus hati raudhah izzarah menahan amarah kemarahannya.
“Ye ade ape??” Raudhah izzarah akhirnya bergegas kebilik air. Sememangnya raudhah izzarah terdengar suara iezwan daniel menyeru namanya sangat sayu. Seperti ingin pertolongan.
“Raudhah to..longg sa..ya.... Uwekk” Iezwan daniel tidak sempat berkata, iezwan daniel memuntahkan semua yang dimakannya.
“Uishh ade apa cakap lahh!!” Raudhah izzarah meninggikan suaranya. Kerana dia mahu iezwan daniel bertambah bosan dengannya.
“Raudhah pleasee ambilkan minya...kkk an.ginn... Sa..yaaaa.. Sa..kkii....” belum sempat lagi iezwan daniel habiskan perkataannya iezwan daniel rebah seperti kayu buruk jatuh dari dahannya. Raudhah izzarah tidak sempat menyambutnya.
“Iezwan daniell lee.!!!!!” Raudhah izzarah terkejut. Kerana pada mulanya dia menyangka iezwan daniel hanya berpura-pura sahaja. Dengan kekuatan yang raudhah izzarah dia merangkul pinggang iezwan daniel dengan tujuan untuk membawa iezwan daniel naik kebilik tidur. Dalam keadaan tersebut iezwan daniel hanya berbaju singlet sahaja.
Saat raudhah izzarah merangkul pinggang iezwan daniel hati raudhah izzarah cair terhidu aroma wangian yang iezwan daniel gunakan.
“Ya allah.. Kuatkan iman ku. Aku benci dia” Getus hati raudhah izzarah berkata-kata. Kerana dia mula rasa terpikat dengan iezwan daniel. Tetapi kerana ego raudhah izzarah ketepikan perasaannya.
Sampai sahaja dibilik tidur iezwan daniel raudhah izzarah membaringkan iezwan daniel di atas katil. Dan raudhah izzarah menarik selimut tebal milik iezwan daniel dan menyelimutkan iezwan daniel.
Raudhah izzarah memicit pinggangnya yang sakit kerana merangkul iezwan daniel dari bilik air dapur dan memanjat tangga untuk naik kebilik.
“Aduuhh sakit nyee pinggang aku boleh tahan juga berat mama tu.. Erm nasib baik kau dalam kecemasan Iezwan daniel kalau tak jangan harap la aku nak bazirkan tenaga aku.!” Raudhah izzarah mengeluh.
Kemudian raudhah izzarah mengambil Alatan pertolongan cemasnya. Dan apabila raudhah hendak merawat iezwan daniel raudhah izzarah teringat semula parut yang berada didahi Iezwan daniel. Akibat kemalangan masa iezwan daniel bercuti di Bumi sabah. Raudhah izzarah pada mulanya tidak menyangka iezwan daniel berketurunan cina. Sebab iezwan daniel kelihatah sangat tampan sekali.
“Kenapa aku benci kau Iezwan daniel. Padahal sebelumni aku baik merawat kau dan sanggup derma dara untuk kau. Tapi pengakhirnya beginikah kehidupan kita aku benci kau. Derhaka kat kau. Aku dah cuba untuk terima kau but i still fail for accept you.... ” raudhah izzarah luahkan perasaannya yang belum menerima iezwan daniel. Dan tangannya mengusap-usap parut yang ada didahi iezwan daniel. Tanpa raudhah izzarah sedari air mata menitis ke dahi iezwan daniel.
Lamunan raudhah izzarah akhirnya terhenti apabila dia sedari air matanya jatuh ke dahi iezwan daniel.
“Eh.. Kenapa dengan aku ni. Apa yang aku cakapkan ni. Aku benci kau..” Raudhah izzarah bercakap seperti tiada idea dan akhirnya dia teruskan kerjanya untuk merawat iezwan daniel.
“Ermm everything is oke je dia ni takde apa apa pun. Erm ni kes bantu isteri alahan mengandung ni ” Raudhah izzarah pelik kerana iezwan daniel tiada sakit apa² dan dia menyelimutkan semula iezwan daniel. Raudhah izzarah memberikan iezwan daniel untuk berehat sementara waktu.
___________________
B E R S A M B U N G .........
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
RomanceKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017