Dua minggu berlalu selepas kejadian itu. Hubungan mereka seperti orang asing mahupun diluar dan didalam rumah. Apabila di rumah apabila bersemuka tidak menegur sesama sendiri. Walhal raudhah izzarah tetap menjalankan tugasnya sebagai seoarang isteri membuat sarapan untuk suaminya ealaupun iezwan daniel tidak menyentuh makanan tersebut.Pada hujung minggu itu iezwan daniel tidak masuk ke pejabatnya. Dia cuti dan dia meluangkan masa untuk berehat dirumah.
Dia duduk disofa sambil melayan sebuah movie. Dan secara tiba-tiba raudhah izzarah duduk disebelah Iezwan daniel tetapi iezwan daniel seperti tidak kisah.“Awak ” Raudhah izzarah menegur iezwan daniel.
“ Ye ada apa?” Iezwan daniel menjawap tetapi matanya ke tv dia tidak menatap wajah raudhah izzarah.
“Boleh tak awak teman saya petang ni pergi beli barang baby?” Raudhah izzarah amat berharap agar iezwan daniel setuju.
“Maaf aku tiada masa. Kalau kau nak keluar call teksi je”
Raudhah izzarah tunduk dan kecewa.
“Yelah. Terima kasih awak” Raudhah izzarah srnyum dan naik kebiliknya. Raudhah izzarah sedih dan menangis.
“Iezwan saya cinta awak saya tak boleh tipu perasaan saya” Kata hati raudhah izzarah dengan kesedihannya..
***********************
“Awak saya keluar dulu. Assalamualaikum” Raudhah izzarah keluar dan memberi salam. Iezwan daniel hanya diam sahaja.
“ Waalaikumsapam . Eh.. Dia betul betul keluar.. Haihh isteri aku ni mencabar betul.” Dengan pantas iezwan daniel naik bilik untuk menukar baju untuk mengekori isterinya dia risau kerana membernarkan isterinya keluar sendiri apa lagi tengah berbadan dua.
Pada hari iezwan daniel mengenakan baju t-shirt polo slim-fit dan seluar slack pada hari itu terserlah kekacakkan iezwan daniel
Dengan badan yang sasa dan wajah yang tampan. Iezwan daniel mengintai raudhah izzarah diluar rumah.-Iezwan daniel-
~Amacam? Kacak tak?~
“Huh..nasib baik dia belum jalan” Lega iezwan daniel. Beberpa minit kemudian sebuah teksi proton perdana memasuk pagar rumah mereka dengan pantas raudhah izzarah masuk kedalam teksi tersebut. Dan teksi tersebut keluar.
Iezwan daniel dengan pantas mengkunci pagar rumah dan masuk kedalam kereta. Dia mengekori isterinya.
“Sayang... Abang nak sayang faham abang pun ada hati tapi sayang selalu sakitkan abang sekarang abang nak sayang sedar kesalahan sayang” Iezwan daniel mengomel didalam kertanya.
15minit dalam perjalanan iezwan daniel pelik kenapa teksi tersebut berhenti dekat tasik titiwangsa.
“Apa pulak dia nak buat dekat sini” Iezwan daniel pelik. Dia melihat raudhah izzarah turun daripada teksi tersebut lalu duduk di tepi tasik.
Raudhah izzarah cuba tenangkan dirinya. Dia tidak mahu ada kesan pada anaknnya. Iezwan daniel mematikan enjin keretanya lalu turun dan duduk disebuah bangku. Dia memerhati raudhah izzarah daripada jauh.
Iezwan daniel amat simpati melihat raudhah izzarah tubuh badan raudhah izzarah semakin susut.
Raudhah izzarah p.o.v
“Haihh .. Kenapa la kehidupan aku macam ni. Kalau lah daripada awal lagi kami bahagia kan tak jadi macam ni. Ni semua salah aku, sayang maafkan mama sayang semua ni punca mama. Kalau tak mama benci bapa tak jadi macam ni. Mama sayang papa sayang, tapi mama ego” Raudhah izzarah mengusap perutnya dan berbual dengan anaknya walaupun ia didalam kandungan lagi.Semasa raudhah izzarah menghayal. Seoarang wanita muda menghampiri dia.
“Assalamualaikum puan raudhah izzarahkan.?”
“Aha.. Saya ada apa?” Raudhah izzarah pelik melihat waniya itu tetapi dari paras rupanya dia macam kenal tetapi dia lupa.
“Puan saya la Aryuni P.A Encik Iezwan Daniel lee”
“Ouh ehheheh saya lupa” Mereka berdua bersalaman dan perpelukan.
“Macam mana keadaan puan sihat? Kenapa nampak lain je?” Aryuni p.a iezwan daniel pelik melihat keadaan isteri Bossnya.
“Saya ok je. Aryuni jangan la panggil saya puan. Panggil Raudhah je” Raudhah izzarah cuba bermanis muka dia tidak mahu orang lain tahu keadaan mereka berdua.
“Ouhh heheh.. Kalau ada apa-apa nak share saya ok je raudhah. Kita boleh jadi bff kan” Aryuni begitu peramah sekali. Serasi dengan wajahnya yang sentiasa ceria.
“Ermm” Raudhah izzarah tertunduk dan menangis.
“Eh.. Raudhah kenapa ni? Ada masalah ke?” Aryuni menenangkan raudhah izzarah.
“Saya cibtakan iezwan aryuni. Saya banyak sakitkan hati dia. Saya dah hampir bunuh dia kerana saya cemburu.. Saya dah buat dia marah, kalau dari awal saya terima dia tak jadi macam ni.. ” Raudhah izzarah meluahkan apa yang terbeku dihatinya. Sejujurnya dia tahu aryuni seoarang wanita yang baik.
“Dahh-dah raudhah jangan sedih. Encik sayangkan puan. Encik memang macam tu kadang marah sekejap je. Tapi hati dia baik
Raudhah beruntung tau dapat encik, dah la baik hati , kacak pula tu. Lepas tu penyayang semua staff kat pejabat sayang dengan encik tau. Dan kalau Raudhah nak tahu sesuatu encik tu baru pulih dari sakit tau raudhah, masa dia bercuti dekat sabah dia cuba untuk lupakan semuanya... Dia sebenarnya dah..... ” Aryuni cuba untuk tenangkan raudhah izzarah tetapi dia terhenti seketika apabila dia hampir memberitahu raudhah izzarah tentang iezwan daniel.Raudhah izzarah pelik dan ada sesuatu yang aryuni simpan rahasia.
“Sebenarnya apa aryuni?” Raudhah izzarah serius. Dan aryuni takut untuk menceritakan segalanya.
“Tapi raudhah kena janji jangan bagi tahu encik ehh?”
“Ye saya janji” Raudhah izzarah berjanji akan syarat aryuni.
“Sebenarnya encik pernah....”
______________________
BERSAMBUNGGGGGGG....
P/S: jeng² nak tau tak ? Eheh sabar ehh
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
RomanceKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017