Bab65

6.9K 97 0
                                    


pukul 8malam

Raudhah izzarah perlahan lahan membuka matanya. Pengelihatan masih sedikit kabur dan kepalanya sangat pening saat itu serta sakit bekas jahitan. Raudhah izzarah menoleh ke kanan dia melihat Iezwan Daniel yang tertidur disebelah.

Raudhah izzarah begitu trauma dengan apa yang terjadi. Belum pernah lagi dia melihat Iezwan Daniel yang begitu marah hingga sanggup menolaknya. Raudhah izzarah menangis jika mengingatkan kejadian itu.

Akhirnya Iezwan Daniel terbangun dari tidur nya.  Iezwan Daniel begitu gembira apabila melihat wajah isterinya. Dia menyesal kerana melakukan perbuatan yang kejam dengan isterinya.

Sayang.... Awak ok?” Iezwan Daniel bertanya dengan nada suara yang lembut.

Raudhah izzarah lansung tidak melihat wajahnya.  Raudhah izzarah menoleh ke arah yang lain.

Keep yourself away from me, I do not want you to get hurt” Hanya itu yang mampu Raudhah izzarah ucapkan

Iezwan Daniel hanya diam sahaja. Dia tidak menyangka Raudhah izzarah betul fikirkan yang dia dibenci. Raudhah izzarah hanya menangis sahaja.

Maafkan.....”

Sudahlah Awak saya terima semuanya, saya tak layak untuk jadi isteri yang baik, saya tak layak untuk jaga anak-anak kita, saya tak layak dan tak layak, saya bukan perempuan yang baik. Jadi untuk apa awak nak simpan saya lagi ? I am ready if you want to divorce me...  Saya tak tahan lagi, saya fikir awak bagi saya peluang tapi ? Awak kejam Iezwan Daniel Lee, sanggup awak jauhkan saya dari anak-anak, dan diri awak., Yes memang saya sayang awak dari awal kita kawin lagi tapi saya sukar ungkapan semua itu. Dan satu hari tu sebelum saya melahirkan awak pernah cakap yang awak akan ceraikan saya selepas sahaja saya melahirkan. Awak fikir hati saya tak sakit? Untuk elakkan semua itu saya sanggup mengalah untuk kebaikan. ” Raudhah izzarah tidak mampu lagi untuk teruskan dia menangis teresak-esak hatinya sangat sakit saat itu.

Iezwan Daniel hanya tunduk sahaja. Tanpa dia sedari airmata mengalir. Dia tidak menyangka dengan apa yang terjadi.  Disebabkan ego dia sanggup sakitkan hati orang yang dia sayangi.

Iezwan daniel mendekati Raudhah izzarah dan membawa Raudhah izzarah kedalaman dakapannya. Raudhah izzarah menangis sepuasnya didalam pelukan suaminya. Dia rasa tenang

“Sampai bila-bila pun abang tak akan ceraikan sayang. Maafkan abang sebab sakitkan hati sayang. Abang sayang sayang, dan keluarga kita. Abang minta maaf sebab sakitkan hati sayang. But percayalah hati abang pun sakit kalau sakitkan hati sayang. Stay with me and children.  Aakif dan Aathira perlukan sayang .... ” Iezwan Daniel mengusap kepala isterinya dan mencium tangan isterinya

Raudhah izzarah menangis gembira kerana ini yang dia inginkan keluarga nya bersatu semula. Dia rasa selamat didalam pelukan suaminya.

Raudhah sayang abang.... Jangan sakitkan Raudhah, hati Raudhah sakit bila abang kasar dengan Raudhah. Dan maafkan raudhah abang , sebab Raudhah fail projek abang rosak.   Mesti nilai projek itu besar. ” Raudhah izzarah rasa bersalah.

“Dahh .. jangan fikir lagi sepatutnya abang yang minta maaf , abang terlalu ikut kan kemarahan , sayang jangan risau pasal fail tu Ayuni ada simpan copy dekat offices abang. Dan abang pun ambil cuti 4days untuk sayang . Abang nak tebus semua kesalahan abang dengan sayang.  Yelah abang kan kejam...”

Raudhah izzarah melihat wajah tampan suaminya.

Terima kasih abang.  Raudhah sayang abang.. jangan tinggalkan Raudhah lagi. ” Raudhah izzarah memeluk erat suami nya. Dia menghidu sepuasnya haruman wangian suaminya. Dia rindu haruman itu. Tidak salah lagi jika suaminya ramai peminat kerana haruman suaminya boleh membuatkan orang terpikat.

Yee Abang janji... ” Iezwan Daniel mencium dahi isteri dia bersyukur sangat keluarga telah disatukan semula.

“Ya Allah terima kasih ya Allah... " Iezwan Daniel mengucap syukur.

***********************

4 hari kemudian.

Raudhah izzarah sudah pun pulih sepenuhnya. Raudhah izzarah begitu sibuk diruang dapur. Kerana suaminya meminta Raudhah izzarah memasak kari kepala ikan. Dia tidak menyangka begitu sekejap Allah satukan kebahagiaan rumah tangga mereka.

Iezwan Daniel pula sedang berenang di kolam . Iezwan Daniel kelihatan begitu bahagia. Kerana semuanya sudah kembali bahagia. Selesai sahaja mandi kolam Iezwan Daniel naik kemudian membuka seluar lalu bertuala sahaja masuk ke dalam rumah.

Iezwan Daniel perlahan-lahan masuk kedapur untuk melihat isterinya. Raudhah izzarah kelihatan semakin cantik. Dia tidak menyangka pertemuan mereka saat dia kemalangan di Sabah dia akan berkahwin dengan doctor yang merawat dia.

Sayang....”

Raudhah izzarah terkejut.

“Eeee abang niii... Terkejut Raudhah tau... Apa lah abang ni tak senonoh pergi lah naik atas bersihkan diri ni pakai  towels fikir hensem lah tayang body macam ni? Ahahah”

Membulat mata Iezwan Daniel sambil tergelak.

Sayang mesti terpikat kan .  Tengok body tegap abang macam ni... Yelah sayang kan dapat suami hensem macam abang nii” Iezwan Daniel mengusik isterinya.

amboii.. angkat bakul sendiri nampak” Raudhah izzarah tergelak.

Ahahhaa... Dah abang nak naik dulu mandi sayang masak sedap-sedap tau..  bye” Iezwan Daniel sempat mencium pipi Raudhah izzarah.

Memang abang hensem pun... Ehehehe” Getus hati Raudhah izzarah memuji suaminya.

“Ya Allah terima kasih ya Allah. Satukan kebahagiaan kami”
_________________________

Bersambung...

Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now