Chapter 18

7.3K 263 7
                                    

Sayangku Mrs.Yusuf

Just be my sweetie brat , FOREVER ..

Petang itu,seperti dijanjikan.Aisy dan Dee pergi ke pejabat imigresen.

"Nah,pasport kau."

Aisy menghulurkan buku merah kepada Dee.Gadis itu memandang dengan wajah yang berkerut.

"Nah.."

Aisy menyua lagi.

"Nak buat apa?"

Soal Dee takut.Kata kata Aisy buat dia gerun sampai sekarang.

"Laa,tadi aku cakap apa?Nak bawak kau gi kahwin lari kat Siam kan?"

Soal Aisy.Dia menyembunyi senyum.Wajah gelisah Dee dipandang geli hati.

"Hish,Encik Aisy ni!Taknaklah saya."

Dee berkira kira untuk melangkah pergi dari Aisy.Geram + takut + suka .

Eh?Suka?

"Eh,kau nak gi mana pulak ni?"

"Saya nak larilah.Tak kuasa saya nak kahwin lari dengan Encik Aisy.Dahlah nak bawak saya pergi Siam.Entah-entah Encik Aisy nak jual saya jadi GRO ke kat sana.Eee,taknaklah saya."

Dee menahan air mata.Dia takut jika tanggapannya benar belaka.

Tiba tiba tawa Aisy terletus.Dee memandangnya pelik.Nampak sangat memang dia ni ada niat jahat.

"Ya Allah,Intan.Kau ni tengok drama banyak sangatlah.Buat apa aku nak jual kau jadi GRO?Baik kau jadi wife aku je.Dah alang alang lawa kan?"

Dari takut,Dee blushing pula.Erm,dia ni laaa!

"Nah,ambik ni.Jangan dok takut sangat.Aku tak gila lagi nak jual kau.Duit aku pun belambak lagi.Keturunan anak cucu kita pun belum tentu habis,sayang ooi."

Gulp!Aisy panggil aku sayang?Homegod!Ya Allah,aku mimpi ke ni?Dia siap sebut pasal anak cucu kita pulak!

Kali ini Aisy hulurkan pasport bersama sekeping sampul surat putih kepada Dee.Dalam takut takut,tangannya menyambut huluran Aisy.Matanya tertancap pada tulisan sampul itu.

ANDALUSIA TRAVEL AND TOURS.

"Bukaklah."

Suara Aisy setelah sekian lama menyepi.Dee menurut bagai lembu dicucuk hidung.Terbuntang mata Dee saat dia membuka sampul putih itu.

Tiket flight?

KLIA2-JEDDAH.

"Flight ticket umrah?"

Terpacul soalan itu pada bibir Dee.Matanya tertumpu pada wajah Aisy.Lelaki itu mengangguk.

"Untuk siapa?"

"Untuk Cik Intan Diana Hadif."

Terlopong mulut Dee.Aisy pamer senyum manis yang bagi Dee sangat mahal harganya.Dia kaget.

Pantas dia menekup mulutnya.Teruja,gembira,terkejut,terharu semuanya bercampur menjadi satu.

"Mine?"

"Yes,I'm yours."

Kata kata Aisy mengundang jelingan maut Dee.Mata Dee sengaja dikecilkan.

"I'm not kidding dude!"

Balas Dee geram.Aisy ketawa besar.

"Iyelah,aku pun tak bergurau.I am serious."

Sengaja muka diseriuskan.Aisy memandang mata Dee tepat.

Sayangku Mrs.Yusuf [PRIVATE] Where stories live. Discover now