Sayangku Mrs.Yusuf
Just be my sweetie brat , FOREVER ..
Bunyi derapan heel milik Bella buat kerja Miley terhenti.Lantas tangan wanita itu berhenti menulis.Dia mendongak membuang pandang ke arah Bella yang beriak angkuh itu.
"Is Mr.Marquez here?"
Soal Bella sambil memeluk tubuh.Dibelek kukunya yang berwarna merah kilat.Miley mencebik sedikit dengan perlakuan Bella.
"Yes,he is."
Jawab Miley acuh tak acuh.Dia tidak pula berdiri seperti selalu.Hal ini semua disebabkan dia sangat menyampah dengan sikap angkuh dan mendabik dada si Bella.Tangannya ligat menulis laporan untuk Hayden.
"Hey,what the hell are you doing hah?Don't you know who am I,huh?I am Tengku Rafabella and Mrs.Marquez!Where's your respect,biatch?"
Tengking Bella apabila Miley tidak bangun dan tunduk hormat kepadanya.Miley beriak biasa.Dia sudah masak benar dengan perangai Bella yang satu ini.Sikit pun tak tayang riak terkejut.
"You are just Hayden's secretary and you should know I'm more respected than you--"
"Bella,what's going on?"
Kasar suara Hayden menyampuk.Bella dengan langkah gediknya pergi merangkul leher Hayden tanpa segan silu.Miley beriak geli.
"She's rude with me."
Ujar Bella sinis.Hayden mula merungkai pelukan Bella.Dia lemas dan rimas.Jatuh habis kredibilitinya di hadapan pekerja.
"What do you mean?"
Tanya Hayden.Dia tidak nampak apa-apa perbuatan kurang ajar dari Miley.Bella merengus kasar sebelum tangannya jatuh daripada memeluk Hayden.Sempat dia membuat rolled-eyes.
"She didn't greet me like she did to others.Don't she know I'm your girlfriend and I am Mrs.Marquez?"
Seoktaf tinggi suara Bella.Hayden menarik bahu Bella sebelum bersuara.
"Sorry,Miley.Go and continue your works.Bella,come in."
"It's okay,sir.It's my fault too."
Ucap Miley merendah diri.Bella menjeling tajam.Hayden sekadar angguk dengan wajah serius sebelum masuk ke dalam pejabatnya.Bella perlu disekolahkan.
"Bella,where's your manners?"
Sinis Hayden bertanya.Dia merenung tajam Bella apabila gadis itu selamba duduk di depannya.Dia menyandarkan tubuh pada kerusi.Cuba merehatkan dirinya yang tak henti-henti dilanda masalah.
"What's wrong with you,Hayden?Soalan jenis apa yang you tanya tu?!"
Jerkah Bella.Hayden terus menampar meja mahagoninya dengan kuat menyebabkan Bella tersentak.Tak disangka respon Hayden itu.
"You tanya I macam tu,Bella?You tahu tak yang you maki tadi tu staf I!Bukannya staf you!Yang you nak perhambakan dia kenapa?!"
Tempik Hayden.Amarahnya benar-benar tak dapat dikawal.Merah mukanya,tajam renungannya menikam Bella.Sungguh,tak pernah Bella melihat sisi ini dari Hayden.
"Ouh,sekarang ni you nak bela betina tu pula?Kenapa?You ada affair dengan dia?"
Pangg!!
Bella terdiam.Air mata bergenangan pada tubir mata.Dia mengetap gigi.Sungguh dia tak sangka Hayden akan memperlakukannya sebegini rupa.
"Listen,Miley don't have to respect as much as she did to me because I'm the one who pays her salary every month.And you,please behave--"
YOU ARE READING
Sayangku Mrs.Yusuf [PRIVATE]
Ficción GeneralROMANTIC COMEDY SERIES TWO "Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (QS. Al Baqarah: 216). "Kalau aku...