Chapter 20

7K 281 28
                                    

Sayangku Mrs.Yusuf

Just be my sweetie brat , FOREVER ..


"Dia kat mana?"

Serius nada Haziq bertanya dalam telefon.

"Dia kat Mekah sekarang."

Lantas berubah riak wajah Haziq saat terdengar jawapan balas anak buahnya.

"Sial!"

Carut Haziq.Dia menghentakkan tangannya pada meja.Merah padam wajahnya menahan marah.

"Bakal isteri aku?"

"Dia ada dengan lelaki tu."

Terus Haziq menjerit geram.Talian terus dimatikan.

"Sial kau bangsat!Aku akan pastikan kau mampus di tangan aku!"

Haziq segera mendail nombor anak buah kesayangannya.

"Effy,jumpa aku sekarang."

"Baik bos."

Talian Haziq putuskan.

"Big Black!"

Laung Haziq kuat.Pintu dikuak dari luar.Terjengul wajah Big Black yang berparut.Sungguh menggerunkan.

"Ambilkan vodka untuk aku."

Arah Haziq.Big Black akur.Dia menapak ke dapur kondominium Haziq lalu peti sejuk dibuka.Botol vodka diambil lalu dituang ke dalam gelas lalu dibawa pergi ke Haziq.

"Nah,bos."

Haziq meneguk rakus vodka itu.Perasaannya berkecamuk.Sedar tidak sedar,segelas vodka itu habis diteguk.

"Lagi."

Pinta Haziq.Namun Big Black menggeleng.

"Bagilah,bodoh!Aku bos ke kau bos,sial?"

Tempik Haziq.Gelas tadi dilempar sehingga pecah berderai.

"Boslah bos.Aku bukan taknak bagi.Bos kena ingat bos tak boleh minum banyak sangat.Nanti kesihatan bos terganggu."

Nasihat Big Black tegas.Haziq mencebik.

"Pergi mampus kau punya kesihatan tu.Dalam otak aku sekarang,aku hanya nak bangsat tu mampus kat tangan aku.Dan,Dee..Aku nak dia jadi hak milik aku!"

Haziq ketawa.Dia kelihatan persis orang gila.Big Black hanya mampu menggeleng.

Ketawa Haziq serta merta mati saat ketukan pintu berbunyi.Dia menoleh ke arah pintu.Terpampang wajah Effy di situ.

"Boleh saya masuk bos?"

Haziq merenungnya tajam sebelum mengangguk.Effy mencicit jalan menghadap Haziq di sebelah Big Black.Lelaki berkulit hitam dan berbadan tegap itu dipandang gerun.

"Duduk."

Arah Haziq keras.Effy menurut.Kalau membantah,silap hari bulan boleh dia pulang ke rumah dengan tangan sebelah.

"Mana dia?"

Soal Haziq dingin.Effy menarik nafas dalam sebelum menjawab.

"Dia ada kat Mekah.Buat umrah."

Jawab Effy senafas.Haziq tersenyum sinis.Maklumat yang sama seperti anak buahnya khabarkan.Nampaknya dia tidak berbohong.

"Umrah?Dosa penuh satu badan,umrah konon! Huh,Tuhan pun jijik dengan bangsat sial tu!Dia ingat Tuhan terima ampun dia?Pergi mampus jelah!Neraka dah memanggil."

Sayangku Mrs.Yusuf [PRIVATE] Where stories live. Discover now