Cody (Sobota, 15.7., 12:13)
◼▪◼
Jakmile Cody uviděl před dveřmi Jaysona, po minutovém zpracování začal co nejrychleji vymýšlet, jak ho odsud dostat.
A teď byl pár kroků za ním, po tom, co mu dal pusu na tvář, a měl se zapojit do rodinné večeře s jeho homofóbní babičkou. Dnešek nemohl být divnější.
Jakmile vešli do jídelny, Jerry a Tiffany (která byla jako jeho rodina, proto tady také byla) okamžitě po Codym a Jayovi střelili pohledem. Tiff na prázdno otevřela pusu a vypadalo to, že se chystá něco říct. Cody rukou naznačil, jak jí podřezává krk, kdyby něco řekla. Pak oba dva odvrátili pohled, i když šlo vidět, jak moc zmatení byli.
Než si s Tiffany proházeli všechny ty pohledy, Cody si ani nestihl všimnout, že za ním už Jayson není. Rozhlédl se kolem, až ho uviděl potřásat si rukou jeho mámou u vchodu do kuchyně. Jak se tam tak rychle dostal?
Vystartoval za nimi a dorazil přímo ve chvíli, kdy Jayson říkal: "Moc rád vás poznávám, paní Lowellová. Bude mi potěšením s vámi dneska obědvat."
Codymu připadalo, jako by se každou chvíli měl propadnout do země.
"Ale prosím tě. Já jsem ráda, že se k nám přidáváš," usmála se Codyho máma na Jaye. "Cody se nezmínil, že má tak pohledného souseda."
Zčervenal. Jayson na něj rychle koukl a pak se zasmál.
Od té doby, co jeho rodina věděla, že je gay, s ním máma moc nemluvila. Nekladla k němu odpor jako babička, ale jejich konverzace byly kratší, výstižnější. Proto se tak divil, když chválila Jayův vzhled, jako by ho Codymu snad schvalovala.
Jay se zakecal v kroužku s jeho rodiči. Takhle to najednou vypadalo, jak by tady byl mnohem více doma, jak samotný Cody.
Už se chystal se jít pobavit s Tiffany, když jeho babička zaťukala vidličkou o sklenku na víno. Všichni ztichli a Cody v tu chvíli měl strašnou chuť se plácnout do čela. "Jídlo je hotové, takže myslím, že můžeme jít obědvat," oznámila.
Když byl oběd v plném proudu (v čele seděla Codyho máma, vedle ní babička a naproti otec, pak vedle sebe Jerry a Tiff a naproti nim Cody s Jaysonem), začalo to, čeho se Cody nejvíce obával od chvíle, kdy na Jaysona vyšlo místo vedle babičky. Začaly otázky.
"Vždycky se v tuto chvíli ptám Codyho," začala, "jestli má přítelkyni, ale myslím, že dneska to vynechám. Co ty Jayi, máš nějakou šťastnou?"
Cody zamrzl. Všichni si toho kromě babičky všimli. Jay se pousmál, přisunul si židli blíž ke stolu a nenápadně položil krátce dlaň na Codyho stehno (čímž zamrzl ještě víc), nejspíš aby ho uklidnil. Pak se pootočil k jeho babičce.
"Vlastně mám," přikývl Jay. V tu chvíli se Jerry uchechtl tak hlasitě, až se na něj celý stůl otočil.
Všichni věděli, o co tady šlo. Tiffany i Jerry věděli, že je Jayson gay a Jerry to určitě řekl i rodičům. Babička byla jediná nevidomá, ale plánovala to změnit.
"Vážně?" podivila se.
"Ano," potvrdil Jay. Zatím to hrál dobře, neměl ani žádně blbé poznámky a Cody doufal, že u toho zůstane. "Jmenuje se Jade. Vlastně máme byty hned pod sebou, Cody ji taky zná, že, Cody?"
Cody nepřesvědčivě přikývl.
"Takže i Codyho kamarádka? To je úžasný!" Babičiny falešné úsměvy byly k nevydržení. "Máš s ní nějakou fotku? Ráda bych viděla, jak vypadají Codyho přátelé."
Sotva se Cody rozmrazil, zkoprněl znovu. Tady se mohlo všechno sesypat, babička by pak vůbec nemusela věřit, že opravdu přítelkyni má. Mohla by mu to stále předhazovat, hledala by si další mezery, zkoumala by-
Ale Jayson se zazubil a sebevědomě vytáhl telefon. Cody sledoval, jak projíždí svou galerii (naštěstí tam neměl nic hrozného, protože babička se dívala taky), až rozklikl jednu fotografii.
A Cody začal děkovat Bohu.
Fotku fotila Jade. Měla na ní vyceněné zuby, přivřené oči a Jayson ji z boku dával pusu na tvář. Vypadali jak ten nejšťastnější pár na světě.
Na obličejích Codyho rodičů se mihlo zmatení, čímž si Cody potvrdil svou teorii, že o Jayovi ví. Tiffany s Jerrym se celý oběd tiše uchechtávali.
"Ta je pěkná," zamumlala babička, která najednou neměla tolik energie. Vrátila Jayovi mobil. "Kdyby si z tebe tak Cody vzal příklad."
Cody protočil očima. Bylo mu jedno, že se do něj babička začíná znovu navážet, hlavně že to Jay takhle uhrál.
Jayson si opět schoval mobil. "Já si myslím, že než se nadějete, Cody si najde někoho úžasného." A zase ten jeho úsměv.
Každý rok, když měl Cody narozeniny, málem se propadl studem. Dnes to platilo třicetkrát více, a tak nenápadně kopl Jaye pod stolem. Ten dělal, že si toho nevšiml a upíral pohled na babičku.
"Taky si myslím," přidala se Tiffany. "Jay má pravdu."
Cody se chystal kopnout i Tiffany, ale opět ho zastavila ruka na jeho stehně. Jay byl sice pootočený k babičce, ale vypadalo to, jako by ucítil, že je Cody v rozpacích a snažil se ho uklidnit. V tu chvíli Cody děkoval slabému světlu v místnosti.
Setřásl Jayovu ruku, poskládal si ruce na hrudi a více se na židli rozvalil.
"Jak myslíte," řekla babička váhavě a znovu si přeměřila Jaye pohledem. Ten zničehonic uhnul.
"Musím si odskočit," oznámil všem u stolu. "Cody, ukážeš mi, kde máte koupelnu?"
Všechny pohledy se na něj slétly a tak přikývl. Najednou se postavili.
Když vyšli z jídelny, viditelně si oddechl. "Záchod v přízemí nám už docela dlouho nefunguje a táta není schopný to pořád opravit. Ukážu ti, kde je v patře."
Jayson si odfrkl. "To ani nepochválíš můj herecký výkon? Co jsi to za člověka?"
"Díky," vyhrkl Cody. "Dobře jsi to zahrál."
"Že? Asi se vykašlu na studium psychologie a půjdu na herectví."
Cody na to nic neřekl. Vyšli schody a Cody ukázal na druhé dveře. "Tam."
"Nepůjdeš se mnou? Jak jsme to všichni dělávali na základce. A víš co, porovnávali jsme, kdo ho má největšího, můžeme to zopakovat." Cody vykulil oči a když to Jayson uviděl, se smíchem se zeptal: "Co je, vy jste to nedělali?"
Cody si povzdechl, ale pousmál se. "Bože, zalez už."
Slyšel Jayovo chechtání ještě dobrou půlminutu, co byl uvnitř. Cody se opřel zády o stěnu a taky se smál, ale potichu, aby neudělal Jayovi tu radost, že ho rozesmál, protože poslední dobou se to stávalo čím dál častěji.
ČTEŠ
Million Reasons
Teen Fiction"Mám tak milion důvodů tě nemít rád." "Například?" "Máme byty naproti sobě a ty neustále chodíš bez trička." "Neřekl bych, že zrovna to ti vadí."