Dulu aku seorang yang jahil sebelum umur 18 tahun. Di sekolah, aku sering melepak dengan kawan-kawan lelaki aku, al maklum lah aku agak kasar dan tak berapa nak kawan dengan perempuan. Ya, aku pelajar sekolah biasa dan tidak seperti adikku kerana ini keputusan aku nak sekolah mana.
Habib pernah tanya mahu kah aku memasuk pondok tetapi aku menolak kerana lebih selesa di sekolah biasa. Ya, tudung ku singkat, baju ku ketat, seluar pun ketat but who cares asal pakai kan. Habib, bonda dan adik selalu menegur tapi aku.. buat-buat tak tahu je haha.
Semasa umurku 13 tahun, aku mula mengenal seorang lelaki. Namanya Yazid, yes dia boyfriend aku. Dialah selalu bersama aku, dialah selalu ada untuk aku, biasalah kan cinta monyet. Kadang-kadang aku menipu habib dan bonda nak pergi study sama-sama dengan kawan-kawan perempuan kononnya dan mereka pun izinkan tetapi disebaliknya aku keluar dengan Yazid. Yes, I'm still 13. Like what I say who's care.
Pada ketika itu, aku mulakanlah step 1 iaitu mendekati zina, aku bersentuh tangan, berpeluk-pelukkan dll. Hm inilah perkara yang paling Allah murka.. Still aku tak sedar, Allah~ Allah~ Allah~
Sejak itu, kami selalu keluar bersama. Berzina yup dah biasa dengan dia. Habib dan bonda? 100% percaya aku pergi study dengan kawan-kawan. Sampailah suatu hari tu, dia nak break up. What!? Aku terkejut sangat masa tu, aku stress, aku meroyan, sedih dan semuanya lah. Aku sedih, yelah orang yang aku sayang meninggalkan aku. Hampir setahun juga lah aku tak bercinta. Sampai umur 15 tahun baru dapat move on tapi.. aku semakin sosial, semakin liar. Habib dan bonda tak tahu siapa diri ini sebenar, di depan mereka aku lah anak yang sangat alim, di luar aku lah syaitan yang bertopengkan manusia.
Bersambung~
YOU ARE READING
Disebalik Niqab Hitam
Fiksi UmumSipnosis ~ Nama aku Surihani Humairah, orang panggil aku Mairah atau Hani. Umur aku 18 tahun dan dibesarkan oleh kedua orang tuaku iaitu Habib dan Bonda. Aku mempunyai seorang adik perempuan yang bernama Suhana Humairah, dia seorang hafizah dan aku...