part 39

2.1K 127 2
                                    

Keesokkan paginya aku bangun, zaujku masih tiada. Tapi semalam aku tidur di sofa dan sekarang di dalam bilik. Aku dengar di dapur bunyi puk pang puk pang macam orang tengah berperang, aku berlari ke dapur melihat zaujku tengah struggle memasak. Ya Allah, aku terus memeluknya dan menangis. "abg! Abg kat mana semlm? Kenapa saya call abg tak angkat? Kenapa abg tak balik semlm? Kenapa abg buat saya risau, kenapa abg buat saya mcm ni" kataku sambil menangis teresak-esak.

"ya Allah, semlm phone abg padam masa otw nak balik. Lepas tu kereta abg rosak. Abg nak balik nak teksi tapi tak jumpa sebab dh lewat mlm, abg nak cas phone tp powerbank lupa kat office lepastu abg pi jalan kaki lah sampai ke rumah. Semlm abg balik pukul 3 pagi dan ternmpk awk dah tertidur kat sofa, abg angkat awk masuk bilik. Kesian dia penat tunggu abg kan? Takpe abg ada jgn risau, haa pi bersihkan diri, abg masak utk awk ni. Taktau lah sedap ke tak hahaha makan jela jangan muntah, telan tau" katanya panjang lebar menjelaskan semuanya.

Alhamdulillah, aku mengesat air mataku dan terus pergi ke bilik air. Aku memandang wajahku di cermin, aku kembali menangis. Aku tak tahu kenapa sejak akhir-akhir ni aku mudah menangis, Kau turunkan seorang hamba Kau untukku, membimbingku, menyayangiku, mencintaiku keranaMu ya Allah.

Aku tengok di atas meja, MasyaAllah pandainya zaujku memasak. Dia teruja nak aku merasa masakan dia. "hmm sedap abg masak (ya Allah masinnya) *bisikku dalam hati*, kalau boleh nanti saya yang masak untuk abg ye. Kesian abg penat" kataku dengan lembut.

"abg tau masin kan? Haha, tengok muka pun tau tak sedap, abg saja letak garam banyak kat makanan tu hahaha nak kenakan awk. Haa ni baru betul" katanya dengan gelak besar. Aku geram dan hampir memukulnya nasib baik dia mengelak. Aku cuba makanan yang dihidangnya MasyaAllah sedap tak terkata.

Bersambung~

Disebalik Niqab HitamWhere stories live. Discover now