part 45

2.1K 123 0
                                    

"assalammualaikum, abg balik ni" kata zaujku. Terus aku berlari menuju ke dia dan tanya tentang buku, aku nampak bukuku di tangannya. Aku mula cemas, takut, resah, gelisah semua ada. Ya Allah dia dah baca ke? Dia dah tahu ke? Dia tahu ke perasaan aku selama ini? Tolonglah jangan buat dia berubah hati pada aku ya Allah, tu cuma kisah lama. Memang ambil masa tapi aku mulai mencintainya keranaMu ya Allah.

"awak, mari sini. Abg nak cakap sikit. Adik dah tidur kan? Better cakap dalam bilik" katanya dengan lembut serta senyuman. Aku cuma mengikutinya dan diam diri.

"abg tau, i'm not the best for you. Abg tau awk masih mencintainya, abg tau awk masih berharap padanya. Kalau abg bagitahu tentang ni, abg harap awk boleh terima dengan redha dan abg pun redha. I do love you because of Him, abg ikhlas mencintai awk dan nak membimbing awk. Abg tau kita mentah lagi but kita boleh mencuba untuk baiki bersama-sama. Ini keputusan abg, kalau awk masih sayangkan lelaki tu. Abg rela lepaskan awk, demi kebahagiaan awk dan maybe ini baik untuk diri awk dan saya" katanya sambil menitiskan air mata jantannya.

Lidahku kelu, hatiku sakit, air mata terus keluar dengan deras, aku tak terkata sebab tak sangka dia berkata sedemikian. Apa yang perlu aku jawab ni ya Allah? Tolonglah hambaMu ini ya Allah, sesungguhnya aku amat memerlukanMu.

Lalu aku berkata sambil menundukkan kepala "abg.. This is not the right thing that you should do, I'm your wife and always be your wife. Benda tu dah lama abg, saya tau saya tulis dalam buku tu salah tapi tu je cara saya untuk meluah. Saya tak pandai nak meluah pada abg mahupun adik saya, saya tau abg nak saya bahagia. Sekarang saya sangat bahagia, Allah turunkan seorang hambaNya untuk kembalikan saya padaNya, yang membimbing saya ke jalan yang benar, mencintai saya keranaNya, sungguh protective. Apakah saya perlukan si dia di dalam hidup saya kembali? Tak, ye I love him but now tak lagi. Abg percaya pada saya please, I love you because of Him" kataku sambil menahan air mata tetapi akhirnya membasahi pipi.

Bersambung~

Disebalik Niqab HitamWhere stories live. Discover now