part 31

2.3K 122 0
                                    

Author: Nurul Fitri Shafiza

"kenapa? Baru ingat ke? Haha" katanya padaku. Aku kelip mata banyak kali macam tak percaya terus aku cakap "ehh awak ke yang selamatkan saya masa tu? Ya Allah terima kasih sangat, saya minta maaf pasal tadi dan dulu sebab dulu saya tak berterima kasih malah berdiamkan diri. Terima kasih sangat-sangat semoga awak diberkati oleh Allah" kataku dengan kalut. Aku macam tidak percaya kami bertemu lagi, nampaknya Allah beri aku kesempatan mengucapkan terima kasih pada dia.

"haha ye saya. Syukran, semoga Allah memberkati awak juga. Takpe saya faham keadaan awak masa tu, awak ingat juga saya ye. Haritu masa saya bagi note pun saya dapat cam awak. Sebenarnya saya lama cari awak dari dulu lagi dan alhamdulillah Allah temukan kita lagi. Saya Muhammad Fahmi" katanya.

"awak ke bagi note tu?! Ya Allah terima kasih sangat. Betul-betul memberi saya semangat balik. Syukran lillahi taala, saya Surihani Humairah" kataku dengan gagap. Mana tak nya gagap, dia selamatkan aku dan dia juga beri note yang memberi aku kekuatan balik. Aku berhutang budi dia 2 kali.

"saya cari awak bersebab. Boleh kita jumpa lepas awak balik kerja? Takpe saya boleh tunggu kat kerusi situ, jangan risau saya akan teman awak. Dan kita tak berduaan tau, saya ada bawa adik perempuan saya bersama".

Ya Allah kenapa lagi? Kenapa hati ini berdegup lagi? Kenapa Allah uji sedangkan Allah tahu aku ni iman lemah kalau lelaki sebegini? Ya Allah tolonglah kuatkan hambaMu ini, sesungguhnya aku amat memerlukanMu sekarang ni. Aku tau aku banyak dosa, aku tau aku banyak buat salah tapi aku buntu ya Allah. Bantulah aku.

Bersambung~

Disebalik Niqab HitamWhere stories live. Discover now