part 32

2.3K 127 0
                                    

Author: Nurul Fitri Shafiza

Aku sedang sibuk sambil tu mata aku asyik terpandang di mana si mamat tu duduk, nampaknya dia setia duduk disitu bersama adik perempuannya. Aku perhati dia dari jauh macam curi-curi tengok anak dara orang tapi aku curi-curi tengok anak bujang orang haha (nampak tak aku tak jaga pandangan hm). Aku nampak dia baca sesuatu lalu aku buat dengan kedua tanganku macam teropong (pffft macamlah comel sangat), aku agak terharu dia membaca Al Quran kat situ ke dia acah? Alah dia acah baik tu, nak pikat aku lah tu heh. Aku tak heran lah, setakat buat macam tu ingat aku jatuh cinta ke?

Selepas habis solat, aku nak beli makanan tapi nak pergi kedai baju aku dulu untuk pekerja sebelah tolong jaga sekejap tapi bila aku tengok "aik? Nasi ayam? Fav aku ni" bisik dalam hatiku.

"nah makan, takyah beli dah. Enjoy your meal :)"

Heh ingat sweet ke? Kalau dah perut lapar ni makan jela haha. Alhamdulillah akhirnya habis juga kerja aku, siap tutup kedai dia terus menuju ke arahku. Hati aku mula berdegup kencang lagi, haih hati tolonglah!

"haa dah ke? Jom. Saya ada sesuatu nak cakap ni sambil nak cakap ni meh kita berjalan ya". Aku hanya mengikutnya dan berdiam diri dari tadi tiba-tiba dia mula cakap lagi.

"kenapa saya cari awak dari dulu? Sebab saya kenal awak tau, lepas bonda dan habib awak takde tetiba awak pun hilang" katanya padaku. Ehhh dia kenal bonda dan habib? Wehh! Siapa kau sebenarnya ni?!

Bersambung~

Disebalik Niqab HitamWhere stories live. Discover now