part 15

3.3K 152 1
                                    

"saya nak tanya sesuatu boleh? Awak sukakan saya ke?"

Allahu soalan apakah yang aku cuba tanyakan terus aku recall chat tersebut tetapi dia sudah terbaca dan berkata "haha kenapa recall, saya pernah bertanya kalau kita sukakan someone mcm mana dan awak jawab kalau sukakan seseorg pendamlah perasaan tu jangan diluah, kalau nak kena doa supaya berjodoh kan, so kenapa hari ini awak nak tahu? Ke nak saya bagitahu?". Aku tidak balas chat dia lepas itu dia sambung balik dan berkata "baiklah, saya tanya soalan macam tu sebab saya rasa dah mula sukakan awak, cara awak balas chat saya sungguh nampak matured dan awak amat tegas kalau part ilmu ni, selain itu awak baik nak bantu saya. Tambahan pula awak comel haha".

Eh? Kenapa hati aku semakin kencang degupannya? Lalu aku membalas "ohh okay, maaflah tanya soalan sedemikian, saya takut awak ada perasaan terhadap saya je sebab tak naklah bagi awak harapan palsu sebab saya nak sangat jaga ikhtilat. Tapi awak dah bagitahu so maafkan saya". Lalu dia pun balas "eh saya tak berharap tinggi untuk awak jadi kekasih saya sebab saya faham dan awak pun seorang niqabis, tak mungkin nak couple. Kalau macam tu jom kahwin dengan saya".

Huh?! Kahwin? Mimpikah aku ni? Aku terus menampar mukaku untuk sedarkan diri (drama sangat haha). Aku biarkan chat tu selama 2 hari kerana aku masih memikirkannya dan dia asyik spam chat sebab tiba-tiba aku menyepi. Lalu aku pun balas "baiklah, kalau Allah tentukan kita bersama bermakna adalah jodoh, kalau awak betul nakkan saya. Awak call paksu saya, dia wali saya. Awak boleh lakukan itu?"

"ye saya boleh. Saya akan pasti halalkan awak. Oh btw awak ada bagi no ws awak kat saya kan so saya dah bagitahu ibu saya semua tentang awak, awak perlu tunggu dia chat awak. Jangan risau ibu saya baik hee".

Allahu! Apakah aku akan kahwin diusia semuda ini?

Bersambung~

Disebalik Niqab HitamWhere stories live. Discover now