part 28

2.4K 129 0
                                    

Author: Nurul Fitri Shafiza

Alhamdulillah aku dapat juga interview dan akhirnya aku boleh mulakan hidup harian baru! Aku terlalu teruja nak bekerja, sehinggalah aku berjumpa seorang lelaki. Aku bekerja di sebuah kedai baju. Aku tak pakai purdah sebab majikanku tak suruh memakaikannya takut customer lari melihatku, demi untuk sara diri aku sanggup membuka walaupun hati berat. Pada masa itu aku sedang menghitung stok barang tiba-tiba seseorang lelaki menegurku.

"Assalammualaikum". Aku toleh kebelakangan dan tepat melihat di matanya, dia menunduk. Aku pun turut menunduk, mukanya seperti pernah aku lihat. Aku cuba ingatkan balik sambil tu aku balas salamnya. "maaf awak boleh tak tolong saya pilih baju? Sebab saya tak tahu sangat yang mana cantik dan sesuai untuk ibu saya. Esok hari jadi dia so saya nak beli dia pakaian. Awak boleh tolong?" katanya. Aku hanya mengangguk dan memilih baju untuk ibunya dan pada masa yang sama, aku cuba ingat di mana aku pernah jumpanya. Suaranya pernah aku dengar, caranya pernah ku melihat tapi di mana?

"cik? Awak okay ke? Saya tunggu ni. Pakaian mana sesuai?". Katanya lagi, aku tersedar dan berkata "eh maaf encik. Haa baju ini sesuai inshaAllah ibu encik akan suka".

"okay boleh, kalau awak cakap cantik. Saya ambil jela".

Kenapa hati aku berdebar je ni? Takkanlah terjatuh cinta lagi? Aku dah serik tapi kenapa masih nak juga? Mudahnya aku melupakan dia dulu. Dahlah serba salah masih main di hati ni. Takkan semudah itu aku nak jatuh cinta. Tak mungkinlah hati aku berdebar maybe aku nervous sebab ni hari pertama kerja dan dia customer pertama aku.

"terima kasih datang lagi ya"

"inshaAllah saya akan datang dengan ibu saya".

Huh? Okay it's weird. Selalunya customer bagi senyuman tapi dia? Haih entahlah lantaklah.

Bersambung~

Disebalik Niqab HitamWhere stories live. Discover now