Terra Tenebrosa

153 10 0
                                    

Edit - 30. prosinec 2017


Tento dvojčlenný projekt vznikl ve Švédsku v roce 2009.

Řadí se do avantgardního black metalu.

Texty jsou převážně o nočních můrách, hororech, neznámu, temnotě a abstraktních věcech... Ať už si pod tím představit cokoliv.

Zaměřila bych se zde na album "The Reverses".

Tohle není jen soubor songů, tohle je neobvyklý prožitek z něčeho tajuplného, co se nedá popsat slovy. Díky rozmanitým zvukům a hororovému nádechu se jeví jako noční můra. Vaše noční můra.

Kapela se opět staví na dusavém tempu s monstrózní hradbou kytar a dalších doplňků, které na pozadí vyvolávají nepříjemné rušení.

Tím v muzice vzniká zvláštně protivný pocit nervozity, díky kterému se vám bude hudba lehce protivit. V souladu s takovou náladou je i chtíč a obyčejná zvědavost na něco tajuplného, co z desky čiší. Jejich hudbě jsem absolutně propadla.

Na albu většina položek působí jako cílený útok na psychiku. Ať už se jedná o druhou skladbu "Ghost at the End of the Rope", kde rytmika tiká v nepravidelných rytmech a do toho zpěvák svým šepotavým skřehotem přikládá pod kotel.

To samé platí i pro "Where Shadows Have Teeth"

Závěrečná šestnáctiminutová "Fire Dances", jejíž první polovina patří k jedním z nejlepších partů v historii kapely, zatímco její druhá polovina vše opět zahalila do mlhy. Právě tuhle skladbu řadím na absolutní vrchol celé tvorby téhle záhadné kapely. Je to zkrátka skladba, kde sedí každá vteřina naprosto perfektně, každý zvuk, každý tón, každý nástroj tu má své neochvějné místo, které nelze přesunovat.

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat