Burzum

126 10 0
                                    

Edit - 2. leden 2018


Myslím, že Varga Vikernesa všichni známe. A kdo ne, určitě o něm už aspoň jednou slyšel nebo četl.

Jde o norského black metalového hudebníka, který se považuje za jednoho z průkopníků tohoto žánru.

Pokud jde o Varga, byl usvědčen z vraždy kytaristy kapely Mayhem, známého jako Euronymous. Sám se ale cítí nevinen, podle něj šlo o sebeobranu. Dále byl obviněn ze čtyř případů žhářství, včetně podpalování kostelů.

Podívejme se teď ale už přímo na jeho tvorbu. Jeho sólový projekt Burzum byl založen v roce 1991.

Zajímavost: Slovo Burzum znamená „temnota" v černé řeči Mordoru z Pána Prstenů od J.R.R.Tolkiena.

Zde bych se zaměřila na album "Filosofem".

O tomto albu, a stejně tak o projektu samotném, se dá říci, že ho posluchači buďto milují, nebo nesnáší. Já patřím k té první polovině a osobně mám tenhle kousek nejraději.

Kdo to neslyšel, asi těžko pochopí o čem mluvím, ale tahle deska není ani tak o hudbě, ale o atmosféře, která je skutečně velmi temná, depresivní a úzkostlivá.

Na první poslech mi sice připadala velmi disharmonická, bez melodie, navíc s příšerným zvukem, ale to je účel.

K samotným skladbám. Jedna věc mi na desce vadí. Délka sice přesahuje hodinu, ale prostředky, jimiž je tomu docíleno, jsou diskutabilní.

Například song #5 je více jak 25 minutová ambientní klávesovka, která sice dokáže navodit příjemnou hypnotickou náladu, jindy ale i nudu, ne-li přímo spánek.

Kamarád mi nedávno vyprávěl, že ho při poslechu této desky málem srazilo auto, protože se do hudby příliš zahloubal a když se probral, zjistil, že stojí uprostřed křižovatky v plném provozu. No, takže asi tak :D...

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat