Edit - 16. červenec 2018
Zdravím opět po menší pauze... A tentokrát pro to mám pořádnou omluvenku, než že jsem prostě jen děsně líná. Byla jsem na letošním MoR a myslím, že určitě budu mít o čem vyprávět, takže pokud se dokopu, čekejte report <3.
A teď k tématu. Máme tu metalcore skupinu z Ameriky, založenou v roce 2000. Možná jste někdo zaregistroval, že tu poměrně nedávno byla taková aférka, kdy zpěvák byl roku 2013 zatčen za plánování vraždy své manželky, s níž se tehdy rozváděl, za což byl o rok později odsouzen k šestiletému vězení. Kapela tehdy přerušila svou činnost. V roce 2016 byl ale Lambesis předčasně propuštěn s podmínkou a následně oznámil, že pracuje na nové hudbě. První singl byl vypuštěn do světa poměrně nedávno, tedy 1.6. 2018. Krátce na to (8.6.) vyšel druhý singl, ve kterém zároveň potvrdili návrat i ostatních členů.
Jak už asi víte, metalcore není zrovna můj šálek čaje. Ale když jsem slyšela jeden již zmíněný singl... Občas se přeci jen najde něco, co mile překvapí.
Co se týče starší tvorby, nevyskytuje se v ní moc velká melodika a ani čistý vokál. To se ale postupně zmírňuje a výrazně přibývá melodiky u kytar a přichází delší čistý vokál. Obecně by se to ale dalo shrnout asi takto - energie plná agresivity, která se prolíná s emotivními kratšími částmi.
Nemám nic proti melodickým vokálům v tvrdě metalové hudbě, ale musí to alespoň trochu působit organicky, plynule a ne nijak násilně. Některé momenty sice jedou podle takového vzoru, ale refrény baví a přestože se skladby neposouvají nikam dál, tak je alespoň nebrzdí. Vzhledem k tomu, že z většiny tento pocit nemám a zmíněný mustr se opakuje v každé skladbě, začne kapela chtě nechtě lézt časem na nervy. Jinými slovy, méně je někdy více. Najdou se i výjimky v podobě písní, kde to naopak funguje a které mne baví i po několika posleších.
Neurazí ani nenadchne. Asi tak to na mě působí. Pokud by ale vydali nějakou novou nahrávku, asi bych si ji i dobrovolně pustila. Jak vidno, nejsou ve svém oboru považováni za špičku nadarmo.
ČTEŠ
METAL POWER
RandomMísto pro metalisty, rockery nebo kohokoliv jiného, kdo má rád tvrdou hudbu. Recenze na kapely; známé i neznámé, koncerty, reporty,...