Grimner

37 3 0
                                    

Edit - 14. leden 2019


Tentokrát info z řad folku. Grimner, parta ze Švédska založená v roce 2008. Nejde tedy o nijak novou záležitost a překvapuje mě, jak málo se o nich ví. Mimochodem, poměrně rádi jezdí i k nám do ČR, takže pokud budete mít příležitost, můžu jenom doporučit.

Jejich texty (primárně švédské) se motají kolem severské mytologie (ostatně jako většina folkových kapel), takže kdokoliv může namítnout, že vlastně nic nového nabídnout nemůžou. Podívejme se proto na tu hudební stránku. Melodie je energická a není to ve většině případech nic utahaného.. Obvyklé složení kytara, baska a bicí doprovází ještě klávesy a irská flétna.

Mají za sebou několik singlů,  tři EP a tři debuty. Za tu dobu se stala jenom jedna zásadní změna, a to, když je asi před rokem opustil zpěvák/kytarista z rodinných důvodů a nedávno i bubeník, ale za oba rychle našli náhradu.

Jak už jsem zmiňovala, jejich hudba je hodně melodická, čistý hlas střídá trocha growlu a je to nádherně vyvážené. A co teprve když se přidá sborový zpěv a do toho flétna, začne to být epické a teprve přichází ten správný eargasm. Zkrátka, pro fanoušky folku a ničeho utahaného jsou ta správná volba. 

No a na závěr moje oblíbená.

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat