Kampfar

61 3 0
                                    

Edit - 25. srpen 2019


Opět kapela ze zákoutí black metalu. Pocházejí z Norska a byli založeni v roce 1994.

Jejich kořeny sahají právě do té doby, kdy v Norsku začala vrcholit jedna z nejextrémnějších hudebních frakcí vůbec (všichni víme co - a koho - mám namysli).

Obecně jsou jedni z mála blackařů, jejich hudba není jenom o Satanovi. Hudba Kampfar je inspirovaná především norskou přírodou a folklórem.

Jak ve zkratce popsat jejich styl? Pravděpodobně by to byl mix old school black metalu a pagan metalu (sem tam i něco více melodického).

[Ukázka; počkejte si zejména na čas 2:41 - pure eargasm :'3 ]

Jak oni samotní tvrdí, jejich zvuk byl dán hlavně blackařskými kořeny zpěváka Dolka a folkovými kořeny kytaristy Thomase. A je to uvěřitelné - kombinace syrového black metalu se znatelnými prvky folklórní atmosféry, avšak bez využití jakýchkoliv folkových nástrojů. 

Za zmínku jako příklad stojí první dvě desky - "Mellom skogkledde aaser" a "Fra underverdenen"

Zde ukázka právě z druhého zmíněného alba a zároveň můj nejoblíbenější song od nich (a pravděpodobně jeden z mých nejoblíbenějších vůbec):

Jenže bohůmžel došlo k tomu, co by málokterý fanoušek v té době čekal. Thomas opustil kapelu. Nabízela se otázka, zda Kampfar budou stále znít jako Kampfar. Odpovědí je ano i ne.

Jak si to přebrat? Ukázkou je album "Mare", přestože se na něm Thomas ještě částečně podílel, i přes všechnu snahu už to není ono. Spousta fanoušků toto album považuje za nejslabší počit, který ani zdaleka nedosahuje kvalit předešlých alb. 

Naštěstí s dalším albem "Djevelmakt" ukázali, že ještě nejsou na odpis, a že i bez Thomase má jejich tvorba stále ještě smysl.

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat