Heilung

141 4 1
                                    

Edit - 14. březen 2018


Toto sice není metal ani rock, ale v mojím playlistu (a srdci) mají zasloužené místo, proto je tu musím zmínit taky :).

Je to něco, co nesedne všem. Já jakožto milovník mimo jiné i keltské a irské hudby jsme téhle kapele totálně propadla.

Je to dánská skupina hrající neofolk. Využívají originální texty z runových kamenů, amuletů a podobně. Dále také básně, které pojednávají o historických událostech nebo jsou překlady a interpretacemi originálů. Co se týče nástrojů, využívají všechno možné (například od tekoucí vody přes kosti, starověké bubny a bronzové kroužky).

Jakýkoliv pokus spojit skupinu s moderní hudbou nebo v ní hledat cokoliv politického či náboženského kontextu je zbytečný, protože HEILUNG se snaží spojit své posluchače s dobou před příchodem křesťanství a tehdejších ideologií.

Oficiálně má jenom tři členy (Kai Uwe Faust, Christopher Juul, Maria Franz); na koncertech ovšem ale hostují i jiní hudebníci.

[V němčině znamená 'Heilung' léčení.]

Vydali debutové album "Ofnir" v roce 2015 a živák s názvem "LIFA" v roce 2017.

Právě LIFA je zaznamenaná show z Castlefestu, dle mého jejich nejpovedenější. Pokud se tu najde někdo, koho zaujmou, určitě se na to podívejte.

Obsahuje devět nahrávek (z toho nejdelší má téměř 15 minut).

Nevím, co k nim ještě dodat. Každý si v tom musí najít něco svého, aby tu hudbu dostatečně procítil. Teprve potom to má své pravé kouzlo :)...

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat