Five Finger Death Punch

146 12 5
                                    

Edit - 15. březen 2018


Je to poměrně známá americká kapela hrající Groove/Alternative metal.

Kritiky jsou pravidelně častováni tím, že jejich tvorba je neoriginální, předvídatelná, tvořená na efekt a chybí jí hloubka. Jenže takhle parta umí být zábavná jako málokteří z tohoto žánru.

Aby bylo jasno, já v zásadě nemám nic proti modernímu pojetí metalu, ale kladu něj stejné základní požadavky jako na všechny ostatní žánry. Ta muzika musí být upřímná, pokud možno kvalitní a musí ke mně v pozitivním smyslu promlouvat.

Popravdě... Zase tak dlouho je neposlouchám, takže se předem omlouvám za své hodnocení. Z toho, co jsem zatím slyšela za songy napříč alby, zní mi to většinou stejně (nebo alespoň dost podobně). Dají se tu najít pomalejší melodičtější kousky, ale také tvrdší a rychlejší.

Obecně nevím, jestli je dobrý nápad vydávat dvojalba nebo desky na pokračování s minimální časovou prodlevou, protože se mi obvykle stává, že mě zaujme (když už) pouze jedna část.

Technicky vzato není moc co vytýkat, veškerý materiál je na úrovni jak z hlediska hudby, textů (samozřejmě v rámci kapely a žánru), mixu a skladby jednotlivých songů i vokálního projevu frontmana.

Mnoha lidem vadí především styl, kterým se kapela prezentuje veřejnosti. Dále fakt, že Američané na svých deskách prakticky nikdy nepřinášejí nic zvláštního a i přesto svou tvorbu neprávem považují za vrchol současné moderní metalové produkce. A nejhorší ze všeho – z neznámých důvodů s tím mají obrovský úspěch.

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat