Heidevolk

114 6 0
                                    

Edit - 4. leden 2018


Je to Nizozemská kapela, která vznikla v roce v roce 2002.

Hrají viking-folk metal. Její texty se zaměřují na historii a severskou mytologii.

Já jsem si tuhle bandu před časem docela oblíbila.

Je to přesně jedna z těch kapel, o kterých vím, že je mám ráda, ale dohromady znám vlastně jen pár písniček.

Rozebereme si tu třeba album "Batavi", které je považované za jedno z těch slabších.

Hudebně zůstala deska relativně v mezích předchozích nahrávek, i když někomu se zdá, že je snad o něco temnější.

Ale zase na druhou stranu není to hudebně žádná tragédie. Co je rozhodně zajímavé, je koncept dvou mužských zpěváků, protože mít dva členy ve výlučné pozici vokalistů a ke všemu oba chlapy, to se zase myslím tak často nevidí.

Co mi u nich trochu chybí, je nějaký ten growling. Přeci jenom vhodně použitý growl nebo blackový skřek, nejlépe v kombinaci s čistým vokálem, umí dodat pagan/viking folk metalu jakousi majestátnost.

Když to vezmu kolem a kolem a okolo a ještě dokola, tak se vrátím zase tam, odkud jsem vyšla a bude se mi točit hlava... Nemůžu říct, že bych při poslechu tohoto alba kdovíjak skákala metr vysoko nadšením. Ale ani jsem se nijak zvlášť nepohoršovala a nemodlila se k temným pohanským bohům, aby už to konečně dohrálo :)

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat