Watain

77 8 1
                                    

Edit - 19. únor 2018


Je to black metalová kapela ze Švédska, která vznikla v roce 1998.

Po hudební stránce byla pro ně přelomová deska "Sworn to the Dark", a to v tom, že se na ní mírně odpoutali od svého dřívějšího vyloženě undergroundového stylu a nabídli black metal stravitelnější i širšímu publiku.

Stačí si například pustit debut "Rabid Death's Curse" a po zvukové i kompoziční stránce jasně uslyšíte, co mám na mysli.

Čili povětšinou docela chytlavý black metal s parádně pekelnou atmosférou.

Nejvíce překvapující je asi song "They Rode On". Je to totiž regulérní rocková balada – a jakkoliv by takové spojení mohlo u takovéto skupiny  znít na první pohled (nebo poslech) jako něco nepředstavitelného nebo dokonce nepatřičného, realita je na tom přesně opačně. Ta skladba je fantastická, má neuvěřitelnou atmosféru, je vypracovaná (finále je vážně skoro až na mrazení v zádech) a procítěná, ale ani na jedinou vteřinku nesklouzává ke kýči, naopak je přirozená a funguje jak v rámci alba, tak i v rámci celé estetiky jako by k té kapele baladické vyznění, čistý vokál a dokonce ženský zpěv v pozadí pasovaly odjakživa.

Upřímně ani nevím, co víc bych k tomu měla více říct.

Dnes jsou Watain formací, která má skvělou vizuální stránku a obecně estetiku a která vypadá dobře na fotkách, ale co se hudby týče, její aura a kouzlo už se vytratily, jako to tak bohužel po nějaké době obvykle s kapelami bývá.

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat