Marduk

47 3 0
                                    

Edit - 8. únor 2019


Marduk. Kapela ze Švédska založená v roce 1990. Název kapely je odvozen od stejnojmenného boha, protože prý "v sobě měl obě strany mince - moudrost i hněv, stejně jako spravedlnost a běs".

Jejich texty jsou primárně o smrti a válce, zaměřené zejména proti křesťanství, inspirace je i u Třetí říše. Několikrát čelili obvinění z nacismu, avšak nikdy se to nepotvrdilo. 

(Například píseň "The Hangman Of Prague", o Reinhardu Heydrichovi.)

Řadí se do starého dobrého black metalu, i když se posledních pár alb snažili vydat trošku jiným směrem. Alba jako "Rom 5:12", "Wormwood" nebo "Serpent Sermon", kdy se snažili experimentovat, za což sklidili velkou dávku nevole od ortodoxních blackařů.

Albem "Frontschwein" se jim to potom pokusili zase vynahradit a vrátili se ke starší tvorbě, jako třeba album "Panzer Division Marduk", kterým definovali svůj styl založený na fascinaci právě válkou a Třetí říší.

Snaží se znít dost agresivně, nemají dokonalý zvuk, což je vlastně u black metalových kapel už klasika), dávají důraz na energii, forma podání a sdělení.

Marduk mě dost baví, ráda si poslechnu kterékoliv album. Prozatím za celou svou historii ještě nenahráli špatné album. Samozřejmě, jsou tu takové, které mě až tolik nebaví a naopak ty, které bych mohla poslouchat furt dokola.

Zase je to ale jen otázkou vkusu.

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat