Dark Tranquillity

48 4 0
                                    

Edit - 28. říjen 2018


Tohle je už trošku známější banda. Původ mají ve Švédsku a vznikli v roce 1989. Hrají melodic death metal a jsou považováni za jedny ze zakladatelů göteborské metalové scény.

Troufnu si tvrdit, že na špičkově napsaných skladbách, opatřených zajímavým zvukem a podaných šikovnými muzikanty nelze nic zbuzerovat.

Je mi jasné, že by se o nich daly vést dlooouhé diskuze, že vlastně nehrají už nic moc originálního a všechno už bylo slyšeno. Kecy. Teda alespoň mně se to ještě neoposlouchalo.

Tak například si vezmeme jejich poslední album, Atoma, kde roztáhli křídla snad nejvíc ve své historii. Rezignovali na další vývoj a vsadili na vyvážený mix nálad, kláves a melancholie na jedné straně, svižné tempo, rádoby symfonický black a kytarová sóla na druhé straně.

Málokterá kapela po čtvrtstoletí existence umí stříhat hity jako na běžícím pásu. 

Dark Tranquillity v pohodičce nasadili jednu pecku za druhou. A je fuk, jestli se nese v primitivním stylu sloka, refrén, nebo explozivní nářezy, pohlcující v sobě tuny viditelných i ukrytých nápadů a uhánějící pryč šílenou energií... (Tímhle byla vybita moje kreativní chvilka)

Popis daných skladeb asi ani nutný nebude, vše už víceméně padlo výš.

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat