Orden Ogan

99 4 0
                                    

Edit - 11. červenec 2018


Jde o německou power metalovou kapelu založenou v roce 1996.

Občas se označují jako následovníci známých Blind Guardian či noví Running Wild. Přesto se nesou na vlně velmi pozitivních ohlasů.

Docela rychle vešli v širší známost především aktivním koncertováním a předskakováním Grave Digger a Luca Turilli's Rhapsody.

Daří se jim míchat ty nejlepší power metalová klišé a typické postupy s až omračující originalitou v detailech. Celé je to dynamické, bicí výborně šlapou, kytary jedna radost a vůbec celé to působí čerstvě a při poslechu to zanechává osvěžující dojem. 

[Následující ukázka snad jeden z mých momentálně nejoblíbenějších songů. Ten refrén je prostě srdcovka. "...We should die for the things we believe in..."]

Za zmínku stojí i zpěv. Melodické metalové žánry fatálně trpí na nedostatek charismatických zpěváků, což v mnoha případech končí vpravdě děsivou kombinací koule–svěrák, jenže ani tohle se naštěstí téhle bandy netýká. Sebastian Levermann je dle mého obdařen opravdu parádním hlasem, který se nebojí využívat v plné šíři, a je ho opravdu radost poslouchat, což se jen násobí v okamžiku, kdy sáhnou po hymnických refrénech a dalších výrazných melodiích, které jsou jejich silnou disciplínou.

I přes neustálé změny v sestavě (u téhle kapely nikdy nevíte, kdo se objeví na živých vystoupeních) se jim daří držet jasně vymezený a lehce rozpoznatelný vlastní styl, který si vytvořili hned zkraje své tvorby. Mimoto do hudby přimíchávají nádech folku a většina skladeb stojí na epických refrénech s hodně mohutnými sbory, které jsou takovou jejich poznávací značkou.

Jak už to ale bývá, melodické motivy a jednotlivé figury se začínají sem tam opakovat a jsou dopředu čitelné, byť se tu a tam najde rozumné východisko. Přesto bych ale řekla, že jejich hudba se jen tak neoposlouchá. Za mě rozhodně palec nahoru.

METAL POWERKde žijí příběhy. Začni objevovat