SAKIT buku lali kakinya apabila salah seorang daripada tiga orang perempuan yang dikatakan 'diva bandar sangat' melanggarnya sehingga dia terjelepuk jatuh ke atas lantai. Hazel mendongakkan memandang Tiara. Jelas terpancar muka jahat Tiara memandang Hazel dengan pandangan sinis. Kroni dia yang lagi dua orang itu pula berpeluk tubuh, lagak seperti antagonis di dalam drama.
"Ups sorry. Anggap ajelah balasan untuk kau sebab tak buka mesej aku semalam..." Psiko gilalah minah ni!
Berkerut-kerut dahi Hazel sambil tangan mengurut buku lali yang terselindung di sebalik kasut sekolah hitamnya. Beberapa saat berlalu, Harraz datang bersama riak wajah terkejut. Eh, salah. Pura-pura terkejut!
Entah-entah ini memang pelan mereka berdua untuk mencederakannya. Apabila Hazel bertentang mata dengan Harraz, dia tak lepaskan peluang yang ada untuk memberi jelingan maut kepada lelaki itu. Tiara merangkul erat lengan Harraz. Pandangan orang lain langsung tak dihirau. Juliana dan Rina pula cuma memandang Hazel dengan sinis.
"Dah kenapa kau duduk tengah-tengah orang nak jalan ni?" tanya Harraz bersahaja.
Sekali lagi Hazel melayangkan jelingan tajam ke arah mamat itu. Geram betul. Dua ekor pasangan kekasih tak sehati sejiwa itu sama naik gilanya. Level orang tak berperikemanusiaan.
Kalau aku terjatuh sendiri, dah lama aku bangun sebab malu orang pandang. Terang-teranglah makwe kau ni yang sengaja rempuh aku, bebel Hazel di dalam hati.
"Tanyalah makwe kau ni," tempelak Hazel sambil bangun berdiri. Lega sedikit bila buku lalinya tidak terseliuh dan sakit lagi. Cuma berpijar sekejap aje tadi.
"Aku dah offer nak tolong, kan? Kau yang menyombong," kata Tiara dengan cerita yang sengaja didongengkan. Di hujung ayatnya, dia menyungging senyuman sinis.
Membulat mata Hazel mendengar penipuan Tiara semata-mata nak tutup jenayah sendiri. Nak tutup buat apa? Rasanya, Harraz sendiri kenal perangai Tiara macam mana. Sebab itulah mereka berdua ni layak bersama. Dua-dua berhati busuk!
"Kalau dah bodoh sombong tu, kekallah sampai ke anak cucu. Dah la, jom pergi kantin. Biar aje perempuan ni kat sini," ujar Harraz.
Walaupun sakit hati bila lelaki itu kaitkan anak cucunya, dia tetap tahan diri dari membalas semula.
Mendapat anggukan manja daripada princess Tiara, mereka berempat pergi meninggalkan Hazel. Hazel menggeleng kepala memandang tubuh mereka dari belakang. Gila!
"Awak okey, Hazel? Saya nampak awak jatuh tadi," tegur Andra. Hazel menoleh sebelum tersenyum kepada lelaki itu. Kiranya Andra nampak semua yang berlaku tadi.
"Saya okey. Buku lali ni aje sakit sikit," beritahu Hazel. Laju ayatnya dipintas Andra.
"Kita kena pergi bilik rawatan. Jom." Andra menarik lengan Hazel. Namun, cepat-cepat Hazel menahannya.
YOU ARE READING
Cinta Yang Kau Benci (EDITED VER)
Romance[WARNING! CLICHE & CRINGE STORYLINE] Pernah pecah rekod sebab asyik keluar masuk bilik disiplin? Harraz dan Hazel pernah. Bagi mereka, bilik disiplin sekolah ibarat rumah kedua. Satu dunia tahu Harraz dan Hazel seperti anjing dengan kucing. Kalau...