"WEH... kau orang tahu tak? Ungku Harraz sekarang dengan Hazel. Ish... melepas aku," rungut seseorang yang digelar 'akak bawang' di sekolah itu.
Dia memang sentiasa mendapat berita-berita hangat dan dia jugalah yang menyebarkannya. Nak bagi syok, kadang-kadang dia akan menambah-nambah cerita. Tak malu jaga tepi kain orang.
"Iya ke? Tapi bukan ke Harraz baru lepas break dengan Tiara? Eh, macam mana pulak Hazel boleh nak dekat Harraz? Bukan ke dia orang tu seperti anjing dengan kucing?" kata kawannya pula.
"Entahlah tu aku tak tahu. Alah, Hazel tu kan memang playgirl. Kau lupa ke kes dia hari tu, yang dia kena tangkap berduaan dengan Hadif si skema tu kat dalam bilik stor. Dengan Hadif yang nerd tu pun dia nak? Iey... Itu yang kita tahu, yang kita tak tahu? Mungkin dia ada berlambak skandal lagi." Gadis itu lagi sekali berkata.
Mulutnya tak berhenti-henti memfitnah. Dapat dosa free-free aje.
"Hah? Ni kes bila ni? Macam mana aku boleh terlepas pandang? Cerita weh, apa jadi dengan dia and Hadif?" Datang member lain menyampuk.
Bunyi 'soksek' sekumpulan pelajar perempuan itu didengari oleh Harraz. Dia tersenyum sinis bersahaja. Memang ramai betul yang bencikan kau Hazel. Padan muka!
Dia berlalu pergi dari situ.
Betul kata Hazel. Mereka menjadi bualan ramai. Yang mulut ni pun satu. Kenapalah pergi mengaku si minah tu awek kau? Kau bercakap tak guna otaklah Raz! Harraz mengutuk diri sendiri. Namun, nasi sudah pun menjadi bubur.
"Harraz!" Iskandar menjerit nama Harraz dari kejauhan.
Kemudian, dia berlari mendapatkan Harraz dan mereka berjalan bersama-sama menuju ke arah kelas.
"Hah Is. Asal?"
"Petang ni lepak mamak jom. Dengar cerita ada budak-budak buat tournament PUBG kat sana," ajak Iskandar memeluk bahu Harraz sambil berjalan.
Iskandar yang teringatkan sesuatu, terus berkerut dahi. Wajah rakannya itu dipandang lama. Harraz meneguk liur setelah perasankan renungan sahabatnya itu. Pasti Iskandar ingin bertanya soal berita hangat tentangnya dan Hazel yang sedang menjadi bualan mulut orang.
Habislah kali ni...
"Aku nak tanya kau," tutur Iskandar. Harraz sorokkan wajah yang sudah berubah.
"Tanya apa?" Tergagap pula. Harraz berdehem.
"Pasal kau dengan Hazel. Betul ke apa yang aku dengar? Kau dengan dia ada hubungan diam-diam? Kau seriuslah dengan dia, Raz?" Soalan demi soalan Harraz dilibas.
Dia tak panik. Okey, relaks Harraz! Iskandar aje yang tahu. Hanya Iskandar!
"Err... Is. Petang ni kita jumpa, aku cerita kat kau eh," kata Harraz.
YOU ARE READING
Cinta Yang Kau Benci (EDITED VER)
Romance[WARNING! CLICHE & CRINGE STORYLINE] Pernah pecah rekod sebab asyik keluar masuk bilik disiplin? Harraz dan Hazel pernah. Bagi mereka, bilik disiplin sekolah ibarat rumah kedua. Satu dunia tahu Harraz dan Hazel seperti anjing dengan kucing. Kalau...