Sinem İşler | Bana Ait

322 22 12
                                    

1- Bize kendinizden bahseder misiniz?

1972 İzmir Karşıyaka doğumluyum, okul hayatımı aynı şehirde tamamlayıp, sınıf öğretmenliğiyle başladığım meslek hayatıma, ardından kendi branjım olan Görsel Sanatlar (Resim) Öğretmenliği ile devam ederek hala çalışan bir devlet memuruyum. Bu arada evli ve bir anneyim.

2- Wattpad'e nasıl üye oldunuz?

Açıkçası fanatik bir okuma sevdalısı olduğum ve kitabı elime alıp koklaya koklaya okumayı sevdiğim için başta ilgimi çekmediğini söylemeliyim. Öğrencilerim kitap okumaya karşı düşkünlüğümü bildiklerinden gelip gidip bana burada yazılan kitapları anlattıkça merak ettim. Başta ara sıra girip bahsettikleri hikayeleri okuyordum, daha sonra aktif olarak kullanmaya başladım.

3- Burada ilk yazdığınız hikaye nedir?

Hayalin Yetmez (İlk göz ağrım)

4- Burada ilk okuduğunuz hikaye nedir?

Bu konuda o kadar arsız bir insanım ki inanın hangisi olduğunu söylemem imkansız. Hala kitap sayfalarından okumayı sevmekle birlikte Wattpad'a ilk girdiğim dönemde daldan dala konan kuş gibiydim, her hikayeye birkaç kere dalıp çıktım, o yüzden tam bir isim veremeyeceğim. 

5- Yazmadan önce, ilham aldığın şey nedir?

Açıkçası buna verecek cevabım yok, çünkü hikaye yazmak amacıyla yola çıkmadım, tamamen bir inat uğruna başladı. Yıllarca her ne hikmetse, 'yaz kızım' diye söylenip duran babam ve cevap olarak, 'baba, neden yazayım, ben yazar mıyım resim öğretmeniyim' diye itiraz eden benim aramda bir çekişme yüzünden. Israr etmesinin sebebini hala bilmiyorum, meğerse onun bir bildiği varmış, sonuçta o kazandı 

6- Wattpad 2017'nin kitaplarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Çalışma hayatı, ev işleri ve bir yıldan fazladır mütemadiyen iki hikaye birden yazdığım için zaman ayıramadığımdan dolayı, üzülerek bu sene hiç kitap okuyamadığımı söylemeliyim. O yüzden ne desem yalan olacak, üzgünüm. Sadece şuna inanıyorum, lisedeyken bir öğretmenimiz, 'Okuyun, ister teksas tombiks, isterse beyaz dizi olsun, yeter ki okuma alışkanlığı edinin. Zamanı gelince onlar yeterli gelmeyecek ve daha iyi kitaplara yöneleceksiniz.' derdi. Haklıymış, akla gelebilecek her türü okudum ve çok faydasını gördüm. Bu açıdan baktığımda Wattpad'ın çok büyük bir misyon yüklendiğini ve pek okumayı sevmeyen kitlelere okumayı sevdirdiği için olumlu bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Zaman içinde okuyucuların daha seçici ve iyi yazan kişilere yöneleceği konusunda inancım sonsuz, bunu kendimde yaşadım. Artık kitaptan ziyade yazım dili ve yazar takip ediyorum.

7- Hobileriniz ve fobileriniz nelerdir?

Hobilerim; Kitap okumak, resim yapmak, bitki yetiştirmek ve son dönemde yazmak

Fobilerim; Kedi  Seviyorum ama deli gibi korkuyorum.

8- En çok sevdiğiniz özlü söz nedir?

"Önemli olan yaşamak değildir, başarmak hiç değildir. Önemli olan insan kalmayı bilmektir."

George Orwell

Yazarlarla RöportajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin