Ayşe | Duygusuz | Kübra

861 55 112
                                    

1- Bize kendinizden bahseder misiniz?

AYŞE: Öncelikle merhaba canım:) Umarım güzel bir röportaj olur. Ankara da yaşıyorum ama yaklaşık 15 gün sonra Antalya'ya gideceğim okul sebebiyle :) Aslen Çorumluyum. Oğlak burcuyum ve çoğu özelliğini taşırım. Kitap okumayı severim fakat çok çabuk da sıkılabilen bir kişiliğim var. 4 kardeşiz ve en küçükleri benim :)

 KÜBRA: Herkese merhaba... Ankara da yaşıyorum bende. Zaten çoğunuzun bildiği üzere Ayşe'yle aynı okul ve aynı sınıftaydık 4 yıl oldu tanışalı. Kendimden bahsedecek olursam ruh halim çok çabuk değişir. Eğer mutluysam her türlü çılgınlığı beraber yapabiliriz, ama sinirli veya üzgünsem karşımdaki insana her türlü felaketi de yapabilirim. 3 kız kardeşiz bizde ben ortancayım :;)

2- Wattpad'e nasıl üye oldunuz?

AYŞE: Bundan üç sene öncesinde lisedeyken bir arkadaşımız bu platformdan bahsetmişti. Tabi önceden wattpad daha güzeldi. O okurken bende merak saldım böyle gelişti.

KÜBRA: Ben Ayşe sayesinde üye oldum. O da dediği gibi arkadaşımız yüzünden. Öyle öyle zaman ilerledi bir bakmışız ki bizde aralarına katılmışız :;)

3- Burada ilk yazdığınız hikaye nedir?

AYŞE: Duygusuz kitabımızdı. 

 KÜBRA: Duygusuz'dan önce yazdığımız bir kitap vardı ama adını vermiyoruz. Zaten kısa bir süre yayında kaldı ve kaldırdık. O yüzden ilk kitap Duygusuz ❤

4- Yazmadan önce, ilham aldığın şey nedir?

AYŞE: Aslında bu tam olarak çok karmaşık bir durum. Mesela Kübra'yla konuşurken tek bir kelimeden, ya da bir şarkı, türkü dinlerken bir kıtadan. Velhasıl aklına gelebilecek her şeyden ilham alabilirim. Birde duştayken çok ilham geliyor su sesi sanırım :):):)

KÜBRA: Benim en büyük ilhamım kendimin, sevdiklerim ve çevremdekilerdir. Kendimden ilham alarak yazarım çoğu kurguyu. Duygu geçişlerini de aynen o şekilde yapıyorum... Ben ne ruh halini yaşıyorsam karakterlerimde genellikle o ruh haline bürünüyorlar. Tabi bide olmazsa olmazım müziklerim. Onlarsız asla yazamam...

5- Wattpad 2017'nin kitaplarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

AYŞE: Öncelikle eski Wattpadi özlemle anıyorum. Biz kendimiz hiç bir zaman profosyonel şeyler yazdığımız konusunda bir ısrarda bulunmadık lakin, arada böyle kitap okumak için açtığımda birbirinin aynısı kitaplar görmek, insanın resmen içini karartıyor. Aynı ana konudan bahsetmiyorum, cümlesi cümlesine birebir aynı yazılmış onlarca hikaye görüyoruz. Ve ne yazık ki artık yazma yaşının 12'ye kadar düştüğüne rast geliyorum. Bu demek değil ki yazmak yaşla oluyor. Ama o yaştaki birinin, bilgi birikiminin henüz gelişmediğini düşünüyorum. Özetle Wattpad gittikçe kötü bir hal almaya başladı.

KÜBRA: Bana göre iki kelimeyi bir araya getiren çoğu insan kendini yetenekli sanıp yazar niteliği taşımaya çalışıyor. Kendi adıma kişisel olarak söyleyecek olursam yazdığımız bir sürü kitaba rağmen kendimizi asla mükemmel ya da profesyonel olarak görmedik. İnsan yazdıkça gelişir, okudukça kelime haznesini büyütür. Böyle bir platform da kitap yazmak gerçekten güzel. Çünkü hayallerinde yazar olmak isteyen insanın gelişebileceği bir yer. Ama maalesef ki kalitesi düşük kitapların haksız yere yükselmesiyle ön plana çıkmayı hak eden kitaplar geri planda kalıyor. Ve bu gerçekten çok üzücü... Acilen el atılması gereken bir durum bana göre. Sonuçta wattpad sürekli kendini yenileyen ve özellikler getire bir uygulama. Buna da bir çözümün gelmesi

Yazarlarla RöportajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin