Beyza Erdem | Portakal Çiçeği

558 18 7
                                    

1- Bize kendinizden bahseder misiniz? 

Merhaba, adım Beyza Erdem. 19 yaşındayım, Portakal Çiçeği adında bir hikaye yazıyorum.

2- Wattpad'e nasıl üye oldunuz?

Aslında bunun üstünde defalarca düşündüm ama tam olarak hatırlamıyorum. Sanırım Facebook'ta fan kurgusu okurken burayı öğrenmiştim. 5 yıldan fazla oldu...

3- Burada ilk yazdığınız hikaye nedir?

Story of our lives adında bir fan kurgusuydu. Sekiz bölüm yazdıktan sonra bırakmıştım.

4- Burada ilk okuduğunuz hikaye nedir?

Şu an adını hatırlamıyorum maalesef.

5- Yazmadan önce, ilham aldığın şey nedir?

 Açıkçası her şey olabiliyor. Dün bu sıralar tanıştığım bir yazarın yazdığı bir cümleyle uzun zamandır olmadığı kadar yazma şevkiyle doldum. Yine dün çok güzel bir şarkının sözleri ikinci kitabımın adına karar vermeme neden oldu. Duyduğum hikayeler, etrafımdaki insanlar, filmler, kitaplar, şarkılar, yaşadıklarım, düşündüklerim... Tanık olduğum her şey olabilir.

6- Wattpad 2017'nin kitaplarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Maalesef uzun zamandır burada hikaye okumadım. Ama yıllardır hep düşündüğüm bir şey var bu konuda. Çoğu zaman burayı kullanan yazarlar ve okurlar dahi buradaki eserlerin kalitesizliğinden yanıyor. Ama burada gerçekten yazılan, benim hayatımı değiştirdi diyebilecek kadar beğendiğim hikayeler de var. Bu sene burada okumamış olsam da yine geçerli olduğuna inanıyorum. Basılı kitaplar dünyasında olduğu gibi burada da kalitede çeşitlilik çok. Sadece para vermeden, istediğimiz anda okuyabildiğimiz için çok daha farkındayız içeriklerin.

7- Hobileriniz ve fobileriniz nelerdir?

Çizgi roman okumak, kitap okumak, dil öğrenmek, bir şeyler izlemek (dizi, film, anime, Youtube videoları), yazmak, insanların hikayesini dinlemek.

8- En çok sevdiğiniz özlü söz nedir?

"Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır." Olma ihtimali yüksek.

9- En çok dinlediğiniz şarkı nedir?

Şu sıralar bu soruya cevap verecek kadar şarkı dinlemiyorum ama muhtemelen Kim Jonghyun'un Skeleton Flower'ını, dünden beri en az dört kez dinledim.


10- Yaptığınız en büyük çılgınlık nedir?

Çocukken çelimsiz halimle erkeklerle ciddi fiziksel kavgalara girerdim. Şu sıralar çılgınlık yapmak için fazla pısırığım.

11- Günün en sevdiğiniz anı/haftanın en sevdiğiniz günü/yılın en sevdiğiniz ayı hangisidir?

Hiçbir şey yapmadan oturup düşündüğüm anlar/ cuma, çünkü tatilin başladığı gün/ Şubat, hikayemi yazmaya başladığım, doğum günü anılarımı barındıran ay.

12- Herhangi bir şeyi yapmayı öğrenebilecek olsanız, bu ne olurdu?

Deli gibi çalışıp deli gibi eğlenebilen biri olmayı öğrenmek isterdim. Bir de, lafını sakınmayan, kendine güvenen, biraz da bencil biri olmayı...

13- Sizi tanımlayacak, üç kelime nedir?

Sessizce yaşayan biri.

14- 30 dakikalık boş vaktiniz varsa ne yaparsınız?

Muhtemelen bir şeyler okurum.

15- Hayatınız bir film olsaydı, müziklerinde hangi şarkılar yer alırdı?

Beni ağlatan şarkılar.

16- Ağlamanıza neden olan son film, kitap ya da şarkı neydi?

Kim Jonghyun- Skeleton Flower.

17- Çocukluğunuzla ilgili en çok özlediğiniz şey nedir?

Ailemle dürüm yemeye gidip dağları taşları gezdiğim, abimle sabahın köründe kalkıp çizgi film izlediğim, onunla taso oynadığım, anneannemin evinde kısır yediğim, sokakta çamurdan pasta yaptığım, markette dergi reyonunda annemlerin alacağı bir dergi aradığım... Bu liste bitmez, muhtemelen mutlu olduğum her anı özlüyorum.

18- Yetişkinliğe hangi yaşta adım attığınızı düşünüyorsunuz?

On altı yaşında olgunlaşmaya başladım. On dokuz yaşında artık çocuk gibi davranamıyacağıma karar verdim.

19- Hikayeleriniz hakkında bize bilgi verir misiniz?

Yıllardır Portakal Çiçeği isimli bir hikaye yazıyorum. Bitmesine çok az kaldı, yakında ikinci kitabına başlayacağım. Çocukluk arkadaşıyken birbirlerini seven, hayatlarındaki zorluklarla aşklarıyla birlikte olgunlaşan, çiçeklerin anlamlarıyla anlaşan Zühre ve Giray'ın hikayesi. Onların, aşklarının, ailelerinin ve dostlarının zamanla değişimini anlatan, kimi zaman romantik komedi, kimi zaman bilim kurgu olan bir hikaye. İkinci kitabında aksiyon da görebilirsiniz.

20- Burada geliştiğinizi düşünüyor musunuz?

Kesinlikle. Burada başlama amacım gelişmekti. Çok insan tanıdım, çok şey öğrendim, çok güzel anılar edindim.

21- Çocukken, büyüyünce ne olmak isterdiniz?.

Sanırım dansöz olmaktan tutun süper kahramana, beyin cerrahına kadar her şeyi istedim. Ama o yaşlardan bu yaşa kadar hep istediğim güzel bir hikayesi olan biri olmak oldu.

22- Son olarak, söylemek istedikleriniz, yada eklemek istedikleriniz, okurlarınıza demek istediğiniz şey?

Öncelikle bana ulaşıp röportaj yapmak istediğinizi söylediğiniz için çok teşekkür ederim, cevap vermekte geç kaldığım için de çok üzgünüm. Eğer bu röportajı okuyan okurlarım olursa, onlara bana böyle bir hediye verdikleri için teşekkür ederim. Yazmaya olan aşkımı alevlendiren, çok şey istemekten korkan beni içinde olduğu çitlerden çıkaran, hayal etmediğini istemesine neden olan, ona dört yıl boyunca bu korku dolu beklenti ve heyecanı yaşatan sizlersiniz. Kelimelerim size olan minnettarlığımı anlatmaya yetersiz, iyi ki varsınız.

(Mükemmel bir insan)

Yazarlarla RöportajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin