Kübra | Senden Sonra

473 35 17
                                    

1- Bize kendinizden bahseder misiniz?

Küçük bir Karadeniz ilinde kendi halinde yaşayan sıradan biriyim. Üniversiteden geçen sene mezun oldum. Şu aralar kendime yeni bir hayat kurmakla meşgulüm. Sanırım kendim hakkında söyleyebileceklerim bunlardan ibaret. Okuyucularım bilir aslında kendimden bahsetmeyi pek sevmiyorum. Burada önemli olan kim olduğum değil hikayelerim de neler yazdığı.

2- Wattpad'e nasıl üye oldunuz?

Bir gün Facebook'ta gezerken bir arkadaşımın sayfasında denk geldim ve yepyeni bir dünya keşfetmiş oldum.

3- Burada ilk yazdığınız hikaye nedir?

Leyla adında bir hikayeydi. Doğuda kuma olarak evlenen Leyla'nın hikayesini yazmıştım. Ama o kadar çok kuma hikayesi gördüm ki sonunda kendi hikayemden soğudum ve sildim.

4- Burada ilk okuduğunuz hikaye nedir?

Yabancı'yı okudum. Sanırım yanlış bir tercih oldu çünkü ondan sonra burada okuduğum hiç bir hikâye beni tam olarak tatmin etmedi.

5- Yazmadan önce, ilham aldığın şey nedir?

Şundan ilham alıyorum diye kesin bir şey söyleyemem. Bazen günlerce haftalarca yazamıyorum bazen bir günde sayfalarca yazıyorum. Tamamen anlık gelişen bir duygu.

6- Wattpad 2017'nin kitaplarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Maalasef artık wattpad de kitap okumuyorum daha doğrusu okuyamıyorum. Okuyacak çok fazla kitap kalmadı. Üzgünüm.

7- Hobileriniz ve fobileriniz nelerdir?

Bu biraz garip olacak ama benim telefon sesine fobim var. O yüzden telefonumu asla sessizden çıkarmam tabi bu bazen büyük sıkıntılar yaratıyor. En büyük hobim ise sinemaya gitmek. Hayattan soyutlanmak için muhteşem bir yol. Üniversitedeyken en yakın arkadaşımla bütün paramızı sinemaya yatırırdık. Günde üç filme girmişliğimiz bile vardı.

8- En çok sevdiğiniz özlü söz nedir?

Özlü söz değil ama Sabahattin Ali'nin çok sevdiğim bir sözü var. "Unutma Lola hicbir acı baki değildir, üflersin geçer. Bazılarına biraz daha fazla üflemen gerekir hepsi bu." Sayfamda yazılıdır.

9- En çok dinlediğiniz şarkı nedir?

Ruh halime göre değişiyor. Ama genel olarak Ayna şarkılarını ve türkü dinlemeyi çok severim.

10- Yaptığınız en büyük çılgınlık nedir?

Hayatımda çılgınlıklar yapan birisi değilim. Ama 7 yaşındayken bütün yükseklik korkuma rağmen cesurca bindiğim ve salıncakta deliler gibi salladığım anı unutmuyorum. Kalbimin nasıl çarptığı halâ aklımda.

11- Günün en sevdiğiniz anı/haftanın en sevdiğiniz günü/yılın en sevdiğiniz ayı hangisidir?

Günün en sevdiğim anı gece. Haftanın en sevdiğim günü çocukluktan kalma alışkanlıkla cuma ve yılın en sevdiğim ayı ocak. Aslında bütün kış mevsimini severim.

12- Herhangi bir şeyi yapmayı öğrenebilecek olsanız, bu ne olurdu?

Biraz ütopik olup görünmez olmayı diyeceğim. Bazen buna o kadar ihtiyacım oluyor ki. İnsanlardan kaçıp saklanmak istiyorum.

13- Sizi tanımlayacak, üç kelime nedir?

Fazlasıyla duygusal, kendine göre herkese karşı (en yakınına hatta bazen kendine bile) sınırları olan ve kimseden fazla bir beklentisi olmayan. Aslında bu sorunun cevabı uzar gider : )

14- 30 dakikalık boş vaktiniz varsa ne yaparsınız?

Kesinlikle mutfağa girip kafama göre uydurduğum bir pasta yada kurabiye denerdim. Bayılırım pasta yapmaya.

15- Hayatınız bir film olsaydı, müziklerinde hangi şarkılar yer alırdı?

Duygusal müzikler olurdu. Sanırım biraz fazla duygusalım.

16- Ağlamanıza neden olan son film, kitap ya da şarkı neydi?

En son geçen sene izlediğim Ştt Kızlar Bağırmaz adlı bir İran filminde ağlamıştım. Şarkı My immortal sözleri gerçekten çok anlamlı. Maalesef kitabı hatırlayamıyorum.

17- Çocukluğunuzla ilgili en çok özlediğiniz şey nedir?

Abimle birlikte geçirdiğim vakitleri gerçekten çok özlüyorum. İnsan büyüdükçe kendi hayatına dalıp bazı şeyleri unutuyor.

18- Yetişkinliğe hangi yaşta adım attığınızı düşünüyorsunuz?

Üniversiteden mezun olduğum gün. Hayatın gerçekleri tam karşımda durmuş bana bakıyordu.

19- Hikayeleriniz hakkında bize bilgi verir misiniz?

Şuan yayınlanmış iki tane hikayem var. Adı Aşk ve Senden Sonra. Adı Aşk fazla dram içermeyen daha çok romantik komedi tadında Elif ve Fırat'ın hikâyesi. Elif kendi halinde bir öğretmenken karşısına bir anda Fırat adında bir komiser çıkıyor ve hikâye tam olarak orada başlıyor. Senden Sonra ise epey duygusal bir hikâye. Küçük bir Karadeniz köyünden İstanbul'a uzanan bir aşkın öyküsü. Nazlı'nın kocası Demir'e olan sevdasını anlatıyor. Aslında Senden Sonra'da benim tek bir baş rolüm var o da Nazlı karakteri. Demir onun hayatından geçip giden ama geçerken de her şeyi yerle bir eden bir ķarakter sadece o kadar. Ben Demir'in değil Nazlı'nın hikâyesini anlattım. Bazı okuyucular bunu kesinlikle anlamadı bazıları ise hikâyeyi o kadar iyi anladı ki. Bazen öyle yorumlar okuyorum ki benim hikayemi benden güzel anlatmış vay be diyorum. Gerçek sevdayı bilenler anlıyor,hikâyeydi bugünün aşk kavramıyla bakanla idrak edemiyor maalesef bu yüzden az küfür yemedim : ) Bazen insanların gerçek aşkı ne zannettiklerini çok merak ediyorum. "Aa üzgünüm sen benim canımı sıktın hadi eyvallah." Bu kafada gezen insanlar var. Bana göre aşkta sevgide böyle bir şey değil. Sana gelen kalbi günahıyla sevabıyla kabullenmek, sadakat göstermek, sebat etmek, bazen susmak ama yeri geldiğinde de sonuna kadar konuşmak, var olanı olduğu gibi kabullenmek. Sevgi bana göre bunlar demek. O yüzden Senden Sonra'yı anlayanlar olduğu kadar anlamayanlar da çok.

20- Burada geliştiğinizi düşünüyor musunuz?

Kesinlikle geliştiğimi düşünüyorum. Burası yazılarıma çok şey kattı.

21- Çocukken, büyüyünce ne olmak isterdiniz?.

Diş doktoru olmayı istiyordum, niye bilmiyorum.

22- Son olarak, söylemek istedikleriniz, yada eklemek istedikleriniz, okurlarınıza demek istediğiniz şey?

Diyecek fazla bir şey yok aslında ben kendi kafamda olan şeyleri buraya döküyorum insanlarda benim hikâyeme ortak oluyor. Ama şunu söyleyebilirim... Neyse söylemeyeceğim : ) Bazı hikâyeler hakkında söylemek istediğim o kadar çok şey var ki ama söylemek istemiyorum. Bir eğitimci olarak buranın yaşları küçük olan arkadaşlarımı nasıl etkilediğinin farķındayım ama... İnanın kendimi bir şey söylememek için zor tutuyorum : ) Umarım bir gün burada daha sağlıklı ve bilinçli hikâyeler okuruz. Herkese sevgiler.

Yazarlarla RöportajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin