Tuğçe Yaman | Misafir Ruh

422 32 15
                                    

1- Bize kendinizden bahseder misiniz?

Merhaba. İsmim Tuğçe. 27 yaşındayım nişanlı bir kadınım. Düzce'de yerel bir gazetede Yazı İşleri Müdürü olarak görev alıyorum. Konuşmayı ve yazmayı severim. Çok hayalperest bir insanım.

2- Wattpad'e nasıl üye oldunuz?

Tabi bizim lise yıllarımızda böyle bir site yoktu. Kendi halimde yazıyordum. Sonra bir gün kardeşim bahsetti. Wattpad'in ilk çıktığı zamanlardı sanırım. Bir yıl kadar sonra da meraktan kaydoldum.

3- Burada ilk yazdığınız hikaye nedir?

Şifacı adlı fantastik bir kitap yazmıştım.

4- Burada ilk okuduğunuz hikaye nedir?

4N1K kitabını okumuştum. Bir iki kitapta okumuştum ama onları bitiremedim bile.

5- Yazmadan önce, ilham aldığın şey nedir?

Rüyalarımdan ilham alırım. Evet, tuhaf biliyorum ama rüyalarımda her zaman başka bir insanın bedeninde bulurum kendimi. Hatta Misafir Ruh adlı kitabımda karakterin gördüğü rüyayı ben görmüştüm. Sonrasında da kurgu birden oluşuverdi.

6- Wattpad 2017'nin kitaplarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

İyisi de var kötüsü de. Yani yazı yazmak ve ortaya sağlam bir ürün çıkarmak zordur. Benim kapsamlı bir eleştiri yapmam yanlış olur fakat sevdiğim birkaç kitap var.

7- Hobileriniz ve fobileriniz nelerdir?

Müzik dinlemek, eğer hava güzelse hemen bir ağacın gölgesinde doğanın tadını çıkarmak ve tabi ki kitap okumak. Tek bir fobim var o da deprem.

8- En çok sevdiğiniz özlü söz nedir?

"Akıp giden bir bataklığın içindeyiz hepimiz ama yıldızlara bakıyor bazılarımız. "Oscar Wilde

9- En çok dinlediğiniz şarkı nedir?

Sevdiğim ve dinlediğim şarkılar sürekli değişir. Ama bu ara sürekli dinlediğim şarkı FUN-CARRY ON.

10- Yaptığınız en büyük çılgınlık nedir?

Pek çılgınlık insanı değilim sanırım. Bu soruyu sorduğumda aklımda bir cevap oluşmadı.

11- Günün en sevdiğiniz anı/haftanın en sevdiğiniz günü/yılın en sevdiğiniz ayı hangisidir?

Sabahın ilk saatleri, Cumartesi ve Mayıs (Tabi ki doğum günüme ait olduğu için değil)

12- Herhangi bir şeyi yapmayı öğrenebilecek olsanız, bu ne olurdu?

Keman çalmak isterdim. Gerçekten seviyorum.

13- Sizi tanımlayacak, üç kelime nedir?

Hayalperest, üşengeç ve samimi

14- 30 dakikalık boş vaktiniz varsa ne yaparsınız?

30 dakikalık vaktim olsa ya yazı yazarım ya da hemen roman okurum.

15- Hayatınız bir film olsaydı, müziklerinde hangi şarkılar yer alırdı?

Sanırım Country tarzı müziklerin yer aldığı kıpır kıpır bir film olurdu.

16- Ağlamanıza neden olan son film, kitap ya da şarkı neydi?

En son Ayla filminde ağladım. Kitap olarakta Jojo Moyes Yasak Meyve, Ah Bir Ataş Ver

17- Çocukluğunuzla ilgili en çok özlediğiniz şey nedir?

Çocukluğumla ilgili özlediğim pek bir şey yok. Her ne kadar güzel anılara sahip olsam da çocukluğumla ilgili büyük kayıplarım da var.

18- Yetişkinliğe hangi yaşta adım attığınızı düşünüyorsunuz?

Sanırım 17 den sonra artık tamamen bir yetişkindim.

19- Hikayeleriniz hakkında bize bilgi verir misiniz?

Hikayelerimi öncelikle nasıl kitap okumak istiyorsam öyle yazıyorum. Mesela kadın karakterleri güçlü yazmayı seviyorum. Kadınlar olarak hepimiz masum, ince ruhlu ya da narin değiliz. Bu yüzden farklı özellikleri olan kadın karakterleri kullanmayı seviyorum. İnsanı şaşırtan özellikleri olmasını seviyorum.

20- Burada geliştiğinizi düşünüyor musunuz?

Evet, kesinlikle düşünüyorum. Ben kendimi bildim bileli yazıyorum ama etrafımda doğru düzgün okuyan insanlar yoktu. Şimdi wattpad sayesinde kitaplarımı okuyucularımla buluşturabiliyorum ve onlar sayesinde eksiklerimi tamamlayabiliyorum. Üstelik edindiğim harika arkadaşlar var. Onlarda gelişmemde çok yardımcı oluyorlar.

21- Çocukken, büyüyünce ne olmak isterdiniz?.

Gazeteci ve yazar olmak istemiştim. Birini olduk. Şimdi sıra diğerinde.

22- Son olarak, söylemek istedikleriniz, yada eklemek istedikleriniz, okurlarınıza demek istediğiniz şey?

Öncelikle bu röportaj için teşekkür ederim. Genelde iş hayatımda röportajı yapan ben olurum şimdi röportajı veren kişi olmak hem güzel hem de değişik bir duygu. Okurlarım harika insanlar. Gerçekten esprili, akıllı oldukları yorumlarından belli. Onların yorumlarını okumak gerçekten çok eğlenceli. Onlara gerçekten minnettarım. Kocaman bir aile olduk. Sizleri çok seviyorum.

Yazarlarla RöportajHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin