#3

294 11 1
                                    

Het is eindelijk zover ik mag naar Hogwarts. Ik heb mijn spullen al ver van te voren in gepakt. En ik heb allemaal boeken gelezen. Ik hoopte dat het zo sneller zou gaan maar het werkte niet. Ik moest zolang wachten maar het is eindelijk zover. We gaan over 5 minuten naar het station.

Op het station kom ik Hermione tegen. Ik weet niet zeker of ze me nog kent. "Hey Hermione!" zeg ik vrolijk, "hoe gaat het?". "Hey Madison het gaat heel goed met mij, en hoe gaat het met jouw?" zegt ze. Ze kent me nog. "Ja heel goed" zeg ik. "Ik heb jouw hier eigenlijk nooit eerder gezien hoe kan dat?" vraagt ze. Ik wist al dat deze vraag zou komen. "Nou kijk ik ben nog niet eens ingedeeld in een huis maar ik begin wel met mijn derde jaar, ik kreeg mijn brief later dan normaal" Leg ik haar uit. "Je komt toch wel bij mij zitten" zegt ze. "Ja tuurlijk." Dit jaar belooft al iets goed. Ik neem afscheid van mijn ouders. Ik ga ze missen maar ik ben niet alleen op school. Ik zie ze snel weer. "Doei mam en pap!!"

Ik loop samen met Hermione een coupe in. Waar een man ligt te slapen. Hermione en ik zijn aan het praten. Er komen 2 jongens binnen. Een roodharige en een bruinharige. Ik stel me maar meteen voor. "Hey ik ben Madison Celtic". "Hey ik ben Harry Potter en dit is Ron Weasley." "Leuk jullie te ontmoeten." En toen kwam de vraag weer. "Ik heb jouw nog nooit gezien hier, je bent geen eerste jaar. Toch?." zegt Ron. Hermione legt het uit, het zelfde wat ik haar heb uitgelegd. 

We hebben het de hele reis heel gezellig totdat we in stil stand komen. Ron panikeert  helemaal. Ik blijf rustig. Alle lichten vallen. En of het niet erger kan zegt Ron. "jongens er komt iemand de trein in!". Alles begint te bevriezen. Ik voel me heel ongelukkig. Alsof ik nooit meer vrolijk kan zijn. Ik weet wat de trein in komt. Ik heb veel gelezen. Het is een dementor. "Het is een dementor wat de trein in komt" zeg ik. "Een dementor?" vraagt Harry Ik kan geen antwoord geven want het komt onze coupe in. Hij kijkt rond en gaat naar Harry toe. Ik heb ergens gelezen over een spreuk maar het is een hele moeilijke. De dementor begint Harry's ziel er uit te zuigen. Ik pak snel mijn toverstok en richt het op de dementor maar voordat ik iets kan zeggen springt de man op en gaat voor mij staan hij roept "expecto patronum." Er komt een blauwe gloed uit zijn stok. De dementor gaat weg en Harry valt flauw. Ik kan hem net op tijd op vangen. We leggen hem op een van de bankjes neer. Na 2 minuten wordt hij wakker. De man geeft hem wat chocolade hij zegt "eet maar op daar ga je je beter van voelen." Ik sta op en zeg dat ik even wat frisse lucht ga halen. Hermione wil mee zodat zij ook even tot rust kan komen. Op het moment dat we een stukje lopen botst ik tegen iemand aan. Geïrriteerd val ik op de grond.

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu