#29

176 9 0
                                    

Ik loop  met Cedric hand in hand door de school heen. We zijn op weg naar de grote zaal. Voor dat hij weg kon trok ik hem mee naar Gryffindor tafel. Waar hij naast me gaat zitten.

De laatste opdracht begint over een paar dagen. Ik heb er een slecht gevoel over. En mijn ouders hebben nog niks terug gestuurd. Het schooljaar is ook bijna voorbij, dus ik moet het maar dan aan ze vragen.

Ik ging met Hermione naar de volgende les, die les heb ik met Slytherin, verweer tegen de zwarte kunsten. Hermione ging naast Ron zitten. Hij was er al, er waren nog maar 2 plekken over 1 naast Bella en 1 naast Neville. Ik zag dat Harry niet in de buurt van Malfoy wou zitten. "Ga maar naast Neville, ik ga wel naast bella". Hij keek me dankbaar aan. Malfoy zat achter Bella. Wat Bella zelf ook niet zo leuk vind.

De professoren hebben de laatste tijd iets met samen werken. We moesten vandaag weer een verslag schrijven.

Ik kies met wie jullie gaan, ( verweer tegen de zwarte kunsten is van Mad-Eye). Mister Malfoy met Miss Granger. Miss Celtic met Miss Parkinson. Mister Potter jij gaat met Mister Weasley. En de rest werd ook nog onder verdeeld. Dit moesten we zoals gewoonlijk in de grote zaal maken.

Waarom hebben jullie geluk!! Hermione en ik zitten met mensen die we alles behalve mogen, zei ik misschien net iets te hard. Hermione en ik moesten weer aan Slytherin tafel zitten. En ik heb geen zin in gezeik. Draco en Parkinson zaten er al.

Wat ga je doen als ze je weer zo gaat irriteren fluisterde Hermione tegen mij. "Ik heb een plan" waren mijn woorden. Ze wist meteen wat mijn plan was toen ik naast Malfoy ging zitten. Hij keek me verbaasd aan. Maar toen begreep hij ook waarom. Ik zag de geïrriteerde blik van Parkinson al. Ik kon er wel om lachen, ik was aan het lezen. Hoorde ik voor me dat Parkinson iets tegen Hermione zei wat ze niet leuk vind. Ik was bang dat het zo de hele tijd zou gaan. Toen ik het nog een keer hoorde, jij hoort niet op deze school vuil modderbloedje. Deze keer hoorde Draco het ook. Ey Mopshondje doe normaal tegen mijn vriendin, ze keek me beledigend aan. Dray zou iets laat je toch niet over mij zeggen, weer met zn hoge irritante stem. Hij wou wat zeggen, Dray wees stil, zei ik met dezelfde irritante stem terug. Jij had Malfoy net ook niet nodig om iemand uit te schelden, maar zodra er iets tegen jouw word gezegd, heb je hulp nodig. Hoe zielig, scheld dan niemand uit als je het zelf niet aan kan. Hermione keek me dankbaar aan, ik zei nog snel daar heb je vrienden voor.

We waren 10 minuten bezig, en ik voelde dat Draco wat dichter bij zat dan normaal. Ik wou er wat van zeggen maar het lukte niet. Hermione zag het, ze vond het wel grappig dat iemand mij een keer stil kreeg. Hij zat nu met 1 been tegen me aan, ik had er zelf niet zo heel veel last van.

We zaten nog steeds in de grote zaal. Madison draai je niet om zei Hermione geschokt. Draco zag het ook. Ja misschien moet je maar niet omdraaien. Ik draaide me om en zag iets wat me hart brak. Daar stond Cedric dan. Te zoenen met Cho Chang. Harry en Ron keken me met medeleven aan. Er viel een traan over me wang. Cedric zag mij, hij keek betrapt naar beneden en beschaamd. Madison het is niet wat het lijkt, waren zijn worden voordat ik boos weg liep. Ik viel verdrietig neer tegen een muur. Harry Ron en Hermione waren me gevolgd. Hermione gaf mee een knuffel en ik barste los in tranen.

Madison hij verdiend jouw niet, jij bent veel beter dan hem, Probeerde Harry mij op te vrolijke. "Ik ga hier niet verdrietig blijven doen, als hij gelukkig kan zijn zonder mij, probeer ik bet ook gewoon, gewoon positief blijven". Ze keken me alle 3 met een glimlach aan, ze weten zelf ook wel dat ik er mee zit. Maar dat lieten ze maar even. We hadden nog steeds les in de grote zaal. We moeten onze les af maken zei Hermione snel. Harry en Ron knikte. We liepen terug en hun gingen zitten aan Gryffindor tafel en wij liepen weer naar Slytherin. Net voordat we er waren trok ik Hermione nog een stukje naar achter. "Waarom wou je zo graag terug de les in" vroeg ik. Wat ze zei had ik echt niet verwacht. Omdat ik denk dat jij en Malfoy goed bij elkaar passen. Ik draaide met me ogen ging weer naast Draco zitten. Hij keek verbaasd en bezorgt, wacht bezorgt over mij? Nee dat zou hij nooit zijn.

Parkinson liep naar de wc. Keek me nog met een dodelijke blik aan omdat ik naast Draco zit. Gaat het met je? Hoorde ik naast me. Ik keek geschrokt op. Waarom zou hij dat vragen. Ja het gaat goed, hij kan zonder mij en ik kan zonder hem, zei ik wetend dat ik er nog mee zat. Ik vroeg het om de waarheid, niet een leugen om jezelf te overtuigen. Ik haalde me schouders op en ging verder met lezen.

Hij bleef me maar aanstaren. Totdat Parkinson er aankwam. Wat was ik blij dat zij er was. Iedereen ruim je spullen op de volgende les begint zo. Morgenochtend na het ontbijt ga je weer zitten waar je nu ook zit zei Mad-Eye met een emotieloze stem. Hij hield mij en Harry de hele tijd in de gaten. Hermione had het ook door. Parkinson en Draco waren nog niet weg want die hadden een tussen uur. Madison, wat moet Mad-Eye met jouw en Harry. Deze keer keek Draco ook en zag het dat hij mij aanstaarde. Hermione laten we snel gaan voor dat ik naar hem toe moet! Hermione en ik pakte snel onze spullen in Ron en Harry ook. Ik was bijna klaar, ik moest alleen nog weg van de tafel. Miss Celtic en Mister Potter, komen jullie maar even mee. Ik keek Harry bang aan, hij zag het en sloeg een arm om me heen.

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu