#5

274 13 0
                                    

"Madison Celtic.... uhmm... Jij bent slim, je vind leren leuk. Misschien is Ravenclaw wel iets voor jouw. Maar jij kan ook heel sluw zijn en wilt dat al je doelen bereikt worden dus misschien word  het Slytherin. Je bent ook dapper en hebt veel moed Gryffindor misschien?..."  zegt de sorteerhoed. Voor mijn gevoel zit ik hier al een tijdje. "Niet hufflepuff, je hebt niet veel geduld. Je zal niet alles doen om je doelen te bereiken dus misschien geen Slytherin...Ik weet het al"  zegt de hoed, "GRYFFINDOR". De Gryffindortafel begint te klappen en ik loop naar Harry, Ron en Hermione toe. Ik ga naast Hermione zitten. "Waarom duurde het zo lang?" vraagt Harry. "Hij kon niet kiezen" zeg ik. "Uit welke huizen?" vraagt Ron. "Uit Gryffindor, Ravenclaw en Slytherin" zeg ik. "3 Huizen" zegt Hermione. "Ja, niet Hufflepuff want ik ben er niet geduldig voor" zeg ik. 

Dumbledore legt nog wat regels uit. En vertelde over Sirius Black. Ze hadden me in de trein ook wat dingen er over verteld. Het eten verschijnt in één keer op tafel. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht als ik al het eten zie. "Ik hou van deze school" zeg ik en blijf naar het eten kijken. Ik hoor Hermione, Harry en Ron lachen. Ik negeer het en pak wat eten. Ron begint ook met eten, alleen heel wat sneller dan mij. 

We zijn klaar met eten en ik zou officieel mee moeten lopen met de eerste jaars maar Hermione weet de weg ook wel. We lopen met z'n vieren door de gangen heen. "Hey Potter ik hoorde dat je flauwviel" zegt een stem achter ons. Ik draai me om en zie Malfoy met 2 andere jongens. "Hoe weet hij dat" fluistert Hermione tegen mij. Ik haal mijn schouders op. "Als je het al weet waarom zou je dan nog hier heen komen" zeg ik. "En wie ben jij dan wel niet" zegt 1 van de jongens. "Als je had geluisterd weet je het" zegt Ron. Niemand van de drie zegt wat. Malfoy wilt net wat zeggen alleen er komt een professor langslopen. In plaats van wat te zeggen lopen ze weg. "Kans dat je dit nog vaker meemaakt" zegt Ron. "Dan ben ik hier om jullie te redden" zeg ik. "Jij weet ook overal op iets te zeggen of niet soms" zegt Harry. "Dat maakt het toch leuk" zeg ik en we beginnen te lachen.

We lopen de common room in. Hermione loopt naar boven terwijl Harry, Ron en ik op de bank gaan zitten. "Madison we slapen op 1 kamer" zegt Hermione blij. "Echt?" zeg ik blij, "Dit word leuk". "Denken jullie trouwens dat Sirius Black achter Harry aan gaat?" vraag Ron. "ik weet het niet" zegt Hermione. "Laten we gaan slapen en er ons nu geen zorgen over maken. Morgen is de eerste dag " zeg ik. "Madison heeft gelijk. De eerste lesdag is morgen. We moeten goed slapen" zegt Hermione. Hermione en ik nemen afscheid van Harry en Ron en lopen naar onze kamer. Ik ga in 1 van de bedden liggen. "Welterusten mione" zeg ik. "Welterusten maddy" zegt Hermione. "Nog nooit iemand heeft me Maddy genoemd, ik vind het wel leuk" zeg ik.

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu