#63

128 6 0
                                    

Ik zit nu een week bij de Weasley's. Remus, Sirius en Tonks zijn ook gekomen. Het is avond. Ik loop in mijn pyjama door het huis heen. Ik ga bij Harry en Ron zitten. "Ik heb het gevoel dat er iets gaat gebeuren" zeg ik. "Wat zou er dan moeten gebeuren?" vraagt Ron. "Weet ik niet, maar niet iets goed" zeg ik. Molly en Arthur komen bij ons zitten. We praten wat met z'n alle. Ik hoor de deur open gaan. Waarschijnlijk Percy die ik al 2 jaar niet gezien heb. De Weasley twins komen ook bij ons zitten. Percy komt de kamer in lopen. Molly en Arthur geven hem een knuffel. "Kom wat vaker thuis" zegt Molly. Hij komt dus nauwelijks thuis. Harry geeft Percy een hand en ik gaf hem een knuffel. Want ik heb z'n gevoel dat ik hem niet vaak meer ga zien. als ik hem los laat na het knuffelen, zie ik Fred en George lachen. Ik ga weer zitten. Ik voel Percy z'n blik op mij branden. Ik hoor buiten wat. Ik ga bij het raam staan. Harry komt naast mij staan. "wat gebeurd er?" vraagt Harry. Ik weet het niet. Ik zie vuur buiten. Er vormt een cirkel van vuur om het huis heen. Remus, Sirius en Tonks zijn naar buiten gegaan. "Kom Harry, ik zag bellatrix" zeg ik. Ik maak een doorgang en ren door het vuur heen. Ik hoorde mensen mijn naam roepen en dat ik terug moet komen. Ik ren door naar voren. Ik sta stil om te horen naar voetstappen. Harry is naar mij toe gerent. Ik hoor weer voetstappen en ren die kant op. Harry en ik staan in het water. Er word een spreuk op ons afgevuurd. We konden het nog net ontwijken. Ik stuur er 1 terug, alleen hij verschijnselt. Remus en Sirius zijn bij ons gekomen. We zijn in een gevecht. Bellatrix en Fenrir en verschijnselen weg. We rennen terug naar het huis. Het staat helemaal in brand. Ik loop naar Ron toe en leg een hand op zijn schouder. "Gaat het?" vraag ik. Hij knikt. "Jullie gaan terug naar Hogwarts" zegt Molly.


~Volgende dag~

Ron, Harry, Ginny en ik lopen naar de Hogwarts express. We gaan terug naar Hogwarts. We gaan met z'n vieren in 1 coupe zitten. We zijn de enige in de trein. We praten een beetje. "Wat gaan we doen als we weer bij Hogwarts zijn?" vraag ik. Harry en Ron halen hun schouders op. "Een vriendin van mij is op school" zegt Ginny. "Leuk" zeg ik, "Zullen we is gaan rondkijken in de trein. Ik ben alleen bij Gryffindor en de Slytherin coupe's geweest". Ginny en ik lopen door de trein heen. We lopen naar de Hufflepuff Coupe's. Het is niet zo anders dan Gryffindor, alleen andere kleuren. We lopen naar Ravenclaw. Dat is ook niet zo heel anders. "Ik had het anders verwacht" zeg ik tegen Ginny. "Ja ik ook" zegt ze. We lopen naar slytherin, waar ik 2 mensen zie zitten. Ik wil er naar toe lopen alleen Ginny houdt me tegen. "Ik ga terug is dat goed?" vraagt ze. "Ja is goed hoor" zeg ik. Ik loop op de 2 mensen af. 1 heb ik wel eens gezien. Ik gok zelfde jaar als mij. En de ander is een eerste jaar. "Niet verwacht dat er meer mensen waren" zeg ik. Ze kijken om. "Ik dacht dat wij de enige 2 waren" zegt de oudste jongen, "Gryffindor, toch?". Ik knik, "Ja dat ben ik". "Horen jullie elkaar niet te haten dan?" vraagt de jongste jongen. "Dit is het meisje die met sommige slytherin's kan om gaan" zegt de oudste, "Draco zijn vrienden mogen haar behalve Pansy. En Draco weet ik het niet, je bent de eerste Gryffindor die hem echt tegen spreekt". "Wat is je naam?" vraag ik. "Ik ben Liam en dit is mijn kleine broertje Mason" zegt Liam. "Ik ben niet klein" zegt Mason. Liam en ik beginnen te lachen. "Ik ben Madison" zeg ik. "Ben je hier alleen?" vraagt Mason. "Nee ik ben hier met Harry, Ron en Ginny" zeg ik. Ik had verwacht dat ze een opmerking zouden maken, alleen dat deden ze niet. "Ons maakt het niet wat iemands bloed is" zegt Liam. "Onze ouders alleen wel" zegt Mason. "dat is mooi van jullie dan niet jullie ouders, maar ik ga maar een. Ik zie jullie wel weer op school" zeg ik. ze knikken en ik loop terug naar de coupe van Gryffindor.

"En waren ze aardig?" vraagt Ron. "Ja dat waren ze, ik had gezegd dat ik hier met jullie was" zeg ik. "En wat zeiden ze over ons, Bloedverraders?" zegt Harry. "Nee ze zeiden dat het ze niet uitmaken wat voorn bloed iemand heeft" zeg ik. "Ik ga een brief naar mijn ouders schrijven" zegt Ron en hij gaat weg, "Ik ga mee" roept Ginny nog en loopt ook weg. "Ik ga maar eens een brief schrijven naar Hermione en Bella" zeg ik. "Wat ga je schrijven?" vraagt Harry. "Wat er gebeurd is en dat we eerder terug zijn" zeg ik. Ik stuur 1 brief want ze wonen nu toch bij elkaar. Ik schrijf de brief en pak mijn uil Coldblood. Ik doe het raam open en zeg "Naar Hermione" en de uil vliegt weg.

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu