"MADISON WAKKER WORDEN" Hoor ik iemand roepen. "Nog 5 minuten mama" zeg ik slaperig. Ik hoor iemand lachen en daarna voelde ik water over me heen. Ik schiet overeind en zie Hermione lachen. "Serieus?" probeer ik zo serieus mogelijk te zeggen. Maar uiteindelijk kan ik mijn lach ook niet in houden. "Noemde ik je nou serieus mama?" vraag ik door het lachen heen. "Ja dat deed je en nu omkleden dochter!" zegt ze zo serieus mogelijk. Hierdoor moeten we alleen maar erger lachen.
We lopen de trap af van de kamers naar de common room. Ik zie Harry en Ron op ons wachten. "Sorry dat het zo lang duurde. Er kwam wat tussen" zeg ik en kijk naar Hermione. Hermione houdt haar lach in als ik dit zeg. "Laten we gaan eten" zegt Ron en kijkt ons raar aan. We lopen met z'n vieren naar de grote zaal. We gaan zitten en al snel komt het eten. Ons rooster wordt uit gedeeld en ik vergelijk hem met Hermione en zie dat ik veel lessen met haar heb. Niet allemaal maar ik zit of met Harry of Ron dan. "Ik ga nog even snel naar de wc" zeg ik, "Ik zie jullie zo wel". "ja is goed" zegt Harry. "Wees op tijd voor de les dochter!" zegt Hermione. "Ja mama!" zeg ik Harry en Ron kijken ons raar aan. "Is iets van vanochtend" zeg ik. Ze knikken.
Ik loop een tijdje door de gang heen maar kan de wc niet vinden. Dit kasteel is zo groot en nog heb ik geen wc gevonden. Of ik ben er nu al 3 keer langsgelopen dat kan ook nog. Ik heb geluk dat we vroeg zijn gaan ontbijten. Als ik voor de zoveelste keer een hoek om loop zie ik een meisje van gryffindor op de grond. Tegenover haar staan 3 Slytherins. Dat is niet goed. Ik loop er heen en ik hoor bloedverrader. "Laat haar met rust" zeg ik. "Anders wat" zegt een jongen. Hij trekt z'n stok te voorschijn en ik doe hetzelfde. "Ik zei laat haar met rust" zeg ik nog een keer alleen deze keer meer dreigend. "Het is 3 tegen 1" zegt een andere jongen. Voordat we nog wat kunnen doen komt Dumbledore de hoek om lopen. De drie rennen snel weg en ik help het meisje omhoog. "Gaat het?" vraag ik. Ze knikt en ik zie tranen in haar ogen. "Waarom ik altijd?" vraagt ze meer tegen haar zelf. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen dus ik trek haar maar in een knuffel. Wanneer ze al wat meer gekalmeerd is laat ik haar los. "Wat is je naam?" vraag ik. "Ginny, Ginny Weasley" zegt ze. "Jij bent Ron z'n zusje" zeg ik. "Ben jij het niet het nieuwe meisje?" vraagt ze. "ja dat ben ik" zeg ik, "Madison Celtic". "Bedankt voor het opnemen, maar ik moet gaan de lessen beginnen zo" zegt ze. "Voordat je gaat. Weet je waar dit lokaal is" zeg ik en laat haar mijn rooster zien. "Ja ik kan je er wel heen brengen" zegt ze. "Dankje".
Bij het lokaal aangekomen ben ik net op tijd. Ik ga snel naast Hermione zitten. "Waar was je?" vraagt ze. "Iemand werd gepest, Ginny was haar naam" zeg ik. "Ron zijn zusje?" vraagt ze. Ik knik "Ik kon haar niet zomaar bij Slytherins achter laten" zeg ik. "Dat is goed van je Madison" zegt ze. "Ik heb alleen de wc nooit kunnen vinden" zeg ik. "Ik laat je hem wel zien" zegt ze. Ik kijk het lokaal rond en zie dat we deze les met Slytherin hebben. Oh wat leuk... Er komt een professor binnen lopen. Het was de Professor die Harry geholpen had in de trein. Ik heb geluk dat ik thuis nog wat dingen gelezen heb van verweer tegen de zwarte kunsten anders begrijp ik er niks van.
Na de les moeten we door naar de volgende les. Toverdranken van professor Snape. "Wie is Snape?" vraag ik. "Hoofd van Slytherin, trekt zijn eigen huis veel voor" zegt Ron. "Oh" zeg ik. Ik ga naast Harry zitten. Na 5 minuten komt Snape ook naar binnen. "Open jullie boek op bladzijde 52" zegt Snape. Na een tijd je vraagt Harry aan mij "Volg je het nog?". "Nee, het gaat zo sn..." ik kan mijn zin niet afmaken. "Miss Celtic? Iets mee te delen?" zegt Snape."Nee professor" zeg ik. "5 punten aftrek voor Gryffindor" zegt hij.
We lopen naar de grote zaal maar ik moet nog steeds naar de wc. "Hermione waar is de wc nou?" vraag ik. "Volg mij maar" zegt ze. "We zien jullie zo wel" zeg ik.
Nadat we bij de wc zijn geweest lopen we naar de grote zaal. We gaan bij Harry en Ron zitten. Ik zie Ginny naast Ron zitten en ik geef haar een glimlach. Ze geeft me een glimlach terug. Harry zit aan de andere kant van Ron en naast hem zit nog een roodharige. Tegenover de roodharige zit precies dezelfde roodharige. Zouden ze allemaal familie zijn? "Hoe kennen jullie elkaar?" vraagt Ron aan Ginny en mij. De twins luisteren nu ook mee. "Er waren 3 Slytherins mij aan het pesten en Madison had het voor me opgenomen" zegt ze. Ron glimlacht naar me. "Dankje" zegt hij. "No problemo" zeg ik met een knipoog. "George Weasley" zegt de twin naast mij. "Fred Weasley" zegt de ander. Iets in hun gezicht zegt me dat het niet hun namen zijn. "Nee jij bent Fred" zeg ik tegen de twin naast mij. "En jij bent George" zeg ik. Ze kijken me geschrokken aan. "Hoe?" vraagt Fred. In plaats van dat ik reageer, ga ik eten. Ik zou precies hetzelfde doen als ik een twin had.
JE LEEST
Do I love Him? \\Harry Potter// ON HOLD
FanficDo i love him? Does he love me? Don't copy Draco Malfoy fanfic Gemaakt door: J2E9H3