#58

129 5 0
                                    

MADISON POV

Ik heb weer eens raar gedroomd. Het is nu 03;00, in mijn droom ging ik iemand ontmoeten in het verboden bos. Zal ik kijken of er iemand zal staan? Ik kijk de kamer rond. iedereen ligt te slapen, Wat best logisch is om 03;00. Het zou heel dom zijn om het te doen, maar ik wil het weten. Ik trek wat kleren aan en loop richting het verboden bos. Onderweg is het rustig, ik kan makkelijk doorlopen naar het bos.

In het bos is vrij weinig wat te zien. "lumos" zeg ik zacht. Het is stil, heel stil. Ik heb het gevoel dat ik achter volgt wordt. Ik loop verder het bos in. Nu weet ik zeker dat ik gevolgd wordt. "komt tevoorschijn!" zeg ik. Achter een boom komt een schim vandaan. Ik richt snel mijn stok op de schim. De schim trekt zelf ook z'n stok. "laat jezelf zien" zeg ik. De schim zet een paar stappen naar voren. Het is een jongen. Een jongen met bruin haar en blauwe ogen, op z'n linkerarm een dooddoenersteken. "Thomas?" vraag ik. "ja ik ben Thomas, Thomas Celtic" zegt hij. "Ik had niet verwacht dat ik je hier heen kon krijgen" zegt hij. "tja, ik denk dat ik de enige ben die het verboden bos in gaat om 03;33" zeg ik. Hij krijgt een glimlach op z'n gezicht. "Hoe weet ik dat je Thomas Celtic echt bent?" vraag ik. "ik heb gedroomd over een meisje die op mij lijkt en over 2 andere, een vrouwelijke stem zei dat ze hoopt dat wij elkaar vinden" zegt hij. Ik geef hem een knuffel. ik kijk naar z'n linkerarm. "Jij kon alleen blijven leven als ik aan zijn kant zou staan" zegt hij. "hij zit nu ook achter me aan" zeg ik, "ik ga je daar weg krijgen." "doe niet iets waar je aan dood gaat sis." "Mijn vrienden en ik zoeken een manier om je daar weg te krijgen" zeg ik "niet doen, het zal je dood worden." zegt hij bezorgd. "hij zit al achter me aan, erger kan het niet. Laat me je helpen Please." Hij knikt, "ik hou contact met je, als je het gaat proberen om me daar weg te halen, help ik" zegt hij. "ik moet nu echt terug, zie je nog wel broertje" "hoezo broertje?" "ik ben ouder" zeg ik trots, Dumbledore had me dat wel gezegd, dat ik ouder ben. "slaaplekker sis" zegt hij en loopt weg. Ik loop stil terug naar het kasteel. Als ik weer in mijn slaapzaal aankom, slaapt iedereen nog. ik duik ook weer m'n bed in en niet veel later val ik in slaap.

"Wakker worden Madison" hoorde ik Hermione zeggen. Ik gromde wat en draaide me om. Niet veel later voelde ik een kussen tegen m'n hoofd. Ik ga recht op zitten en gooi het kussen tegen haar hoofd aan. Er ontstaat een kussen gevecht. "ik ga me maar eens omkleden" zeg ik.

Nadat ik was omgekleed liepen we samen naar de grote zaal. Daar zitten Harry en Ron al. "ik moet jullie wat vertellen" zeg ik. ze kijken me alle drie aan. "Ik had een droom, ik ging in die droom iemand ontmoeten in het bos. Toen ik wakker werd was het 03;00 en ik vroeg me af of er iemand echt te wachten stond in het. Dus ik liep naar het bos" toen ik dat zei kreeg ik een boze blik van Hermione. "Er stond inderdaad iemand op mij te wachten, het was Thomas die er stond te wachten, ik had hem verteld dat we hem daar weg zouden krijgen, hij gaat helpen" zeg ik. "Dat is goed nieuws Madison" zegt Harry. "wanneer mogen wij hem ontmoeten" vraagt ron. "Je gaat niet meer alleen het bos in Madison" zegt Hermione. "dan gaan jullie volgende keer mee" zeg ik. "goed dan ben je in ieder geval niet alleen" zegt Hermione. "ik loop nog heel even naar Bella" zeg ik en loop weg. Ik ga bij Bella zitten. "ik heb gister mijn broer gezien" zeg ik blij. Ze kijkt me blij aan. "hij is wel wat voor je" zeg ik met een grijns. Ze gaf me een klap. "auw" zeg ik. "Dat heb je verdiend Celtic" hoorde ik Parkinson zeggen. Ik draaide met m'n ogen. "zie je later Bella" zeg ik en loop weer naar Gryffindor tafel.

Ik weet trouwens dat sommige dingen in een ander volgorde staat dan in de film, sorry daarvoor

x

J2E9H3

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu