#21

166 9 0
                                    

Vandaag is dag, de dag dat de eerste opdracht begint. De draken opdracht. Ik sta zenuwachtig in een kamer te wachten tot er iets verteld word aan ons. Harry staat naast me zenuwachtig voor wat er gaat gebeuren.
Ik zag Hermione om het hoekje staan. Ik ging naar haar toe. Ik gaf haar een stevige knuffel. Ze gaf Harry ook nog een knuffel. Daar werd een foto van gemaakt. Ik keek haar geïrriteerd aan. Viktor heeft haar uit eindelijk de tent uitgezet.

De jury kwam binnen lopen met een zak met mini draken. We moesten er allemaal in grijpen. Fleur pakte een gewone groene huisbraak, Viktor tegen de Chinese zenger, Cedric tegen de Zweedse stompsnuit en ik tegen de Hongaarse hoornstaart.

We gingen om ste beurt Cedric ging eerst, ik gaf hem een kus en een knuffel. Hij deed er 15 minuten over om het gouden ei te pakken. Daarna ging fleur ik wenste haar succes. Zij deed er ongeveer 10 minuten over. Daarna ging Viktor, ik wenste hem ook succes. Hij deed er niet lang over. Kort daarna was ik.

Ik stapte naar binnen. De draak was al druk van zichzelf. Hij werd steeds meer onrustig. Ik zei expluso. Dingen om hem heen begonnen te ontploffen. Hij werd daardoor afgeleid. Daarna zei ik everte statum. Hij rolde naar achter. Hij stond alleen wat sneller op dan gedacht. Hij spuwde wat vuur en het verbrande een beetje mijn arm. Het deed pijn maar ik lette er niet zo heel erg op. De draak rende op me af. Ik was vergeten wat de spreuk was om te vertragen. Hij stond bijna bij en toen zei ik hem
Aresto Momentum. Hij vertraagde deze keer had ik het ei wel.

Ik hoorde iedereen juichen om me heen, behalve Slytherin natuurlijk. Ik was blij, alleen ik voelde nog wel pijn.

Ik en Viktor stonden beide boven aan met 40 punten.
Cedric met 35
En fleur met 33

Hermione, Ron en Harry rende naar me toe en gaven me een knuffel. Ik gaf ze een knuffel terug. Blij dat ik nog leefde. Cedric gaf me een kus. Je bent eerste babe! Ik glimlachte omdat hij zo blij was voor mij. Ik gaf het ei aan Harry. Hij zou de volgende opdracht doen.

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu