#13

206 11 0
                                    

We waren bij Hogwarts aangekomen en gingen naar grote zaal om de 1e jaars te bekijken die ingedeeld werden. We wachten op de eerste jaar. Ik keek even rond in de zaal en mijn ogen bleven hangen aan de tafel van Slytherin. Er zat daar een meisje helemaal alleen naar beneden te kijken. Ze was een 4e jaars dat kon je zien. Ze keek ook een beetje verdrietig. Is Slytherin wel een afdeling voor haar. Hermione zag mij ergens naar kijken. Ze volgde Mn blik en zag dat ik naar een meisje bij Slytherin keek. Ik fluisterde tegen Hermione "zullen we zo even vragen wat er aan de hand is met haar? Ze kijkt zo verdrietig en vraag me wel af waarom ze bij Slytherin zit" Hermione knikte. Ik zag haar kijken met medelijden.

Na de eerste jaars werden ingedeeld en we gegeten hadden. Hadden we te horen gekregen over de wedstrijd die gehouden zou worden. Ik hoopte zo dat Cedric niet mee wou doen maar ik zag het in zijn Ogen dat hij wel mee ging doen.

We hadden tegen Harry en Ron gezegd dat we nog effe naar iemand toe gingen. Ze knikte en liepen weg.

Hermione en ik liepen naar het meisje toe. Ze had gehuild en dat zag je meteen. Bijna iedereen was weg dus we gingen bij haar zitten. Ze keek op met een verdrietig gezicht. Hey ik ben Madison Celtic en dit is Hermione Granger zei ik vrolijk. Hey ik ben Bella norce zei ze vriendelijk. Gaat het wel met je? vroeg Hermione. We hadden nog een tijdje gepraat en gingen toen terug naar de leerlingen kamer.

Wat waren jullie aan het doen? Vroeg Ron. Nou kijk er zat een meisje Bella Norce. Ze zit in Slytherin en was verdrietig en ik vroeg me al af waarom ze daar in die afdeling zat. Dus Hermione en ik gingen er naar toe blijkt het een lief meisje te zijn. Die alles behalve in Slytherin wil zitten legde ik helemaal uit.

Wij willen haar dan ook wel ontmoeten zei Ron. Het was al laat dus gingen we naar de slaapzalen. Hermione waarom zei je niet gewoon de waarheid in de trein? Harry en Ron zouden boos worden op Malfoy en ja ik had daar even geen zin in. Ik geloofde haar wel. Sleepwell Hermione. Jij ook Madison.

Ik had een nachtmerrie een hele rare. Ik schrok er van wakker. Maar toen ik wakker werd wist ik er niks meer van. Ik viel daarna meteen in slaap.

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu