#50

139 7 0
                                    

we zijn nu een 2 maanden verder en ik heb de spreuk af van Bella, maar ik weet alleen niet zeker of het werkt. Ik zit met Harry de les voor te bereiden en Hermione en Ron zijn bezig met een manier zoeken voor mijn broer. Na een uurtje zijn we klaar en gaat Hermione mij helpen met die spreuk voor Harry. we zijn ook klaar met Harry's spreuk.

als het weer rond etenstijd is gaan we richting de grote zaal. Waar Omber ons heel goed in de gaten houdt. Ze komt steeds dichterbij, Ze heeft een groepje opgesteld van mensen die ons gaat zoeken. jammer genoeg doet Draco er ook aan mee, volgensmij heeft hij ook een idee dat ik mee doe aan dumbledore's Army. Ze weten ook al waar we zitten maar ze komen er niet in. Vanavond is er weer een les.

we zijn klaar met eten en we lopen met z'n vieren naar de kamer van hogenood. De deur gaat een paar keer open die avond. We doen het in kleine groepjes zodat het niet zo heel veel opvalt. we zitten midden in de les, maar we hoorde gebonk op de muur. en nog een bonk en nog een bonk. daar lag de muur op de grond. En daar stond Omber met haar groepje. "pak een paar leerlingen, de rest gaat met Flich mee." zegt Omber, cho chang had ons verraaden. Parkinson pakte Hermione vast, Goyle pakte ron, Draco pakte mij, nog een andere slytherin volgensmij beste vriend van goyle pakte Ginny en Neville en Omber pakte Harry. zo werden we naar omber's kantoor gebracht. zodra we stil stonden pakte Draco me anders vast, hij pakte me handen vast inplaats van mijn armen. hij hield me ook niet meer zo heel stevig vast, zijn handen zijn zacht, weer voelde ik die rare tinteling. Harry werd in een stoel gezet, ze wou een onvergeetelijke vloek uitspreken, maar Hermione zei net optijd stop. "stop, Harry vertel het haar" zegt Hermione, ik wist gelijk wat ze aan het doen was. Harry kijkt haar raar aan. "Vertel haar over dumbledore's geheime wapen" zeg ik erachteraan. "mee komen jullie drie" wijzend naar Hermione, Harry en mij. Draco liet me los en we liepen richting het verboden bos, Harry wist nu ook wat we aan het doen waren.

wat er in het bos gebeurd sla ik over, Harry had hier voor al een droom gekregen over sirius.

we rennen terug naar het kasteel, we kwamen de andere onderweg al tegen. "laten we zo snel mogelijk naar het minister of magic gaan" zeg ginny. We waren er binnen 5 minuten. we waren opzoek naar sirius, maar inplaats van sirius vonden we doodoeners. we vuurde allemaal spreuken af, het is een heftige Battle. Ik vuurde zo veel mogelijk spreuken af. alleen de boel stond op instorten. we zagen een deur en renden er naar toe. we vielen met zn alle naar beneden. ik keek omhoog. "waar zijn we?" vraag ik. niemand zei wat. al snel werd iedereen vast gehouden. niet zo heel veel later  kwam de orde van de fenniks er ookal aan. we waren weer in een gevecht. ik had de dooddoener waar ik mee vocht uitgeschakeld. ik keek op en zag Bellatrix haar stok richten op Sirius. Ze zei de woorden "avada kadavra.", ik was nog net optijd. ik duwde sirius weg en zei "expelliarmus." Sirius keek me dankbaar aan. Harry ging achter Bellatrix aan die vrolijk wegliep. "nee Harry niet doen" roep ik, maar hij was al weg. ik rende achter hem aan. daar stond Dumbledore te vechten met Voldermort. Harry trok me mee het hoekje om. Ze waren bijna klaar met vechten en het hele ministerie stond vol met mensen, ze zagen allemaal Voldermort. Nu geloven ze ons wel. niet vlak daarna ging Voldermort Harry's hoofd in. Ik keek paniekerig naar Dumbledore. "vecht je er tegen Harry" zei Dumbledore, ik wist alleen dat het hem niet zou lukken. Dumbledore's Army met de orde van de fenniks stond toe te kijken naar Harry niet wetend wat ze moesten doen. ik ging voor Harry staan met mijn stok op hem gericht. Dumbledore knikte als goedkeuring, hij wist dat ik het nog niet geprobeerd had. ik zei mijn eigen spreuk "relinquo", ik ging harry's hoofd in. Ik zocht naar de plek waar Harry het meest gelukkige was, dat was vooral veel, bij sirius en bij Hermione, Ron en mij. ik zag hem. "Harry luister naar me, vecht," hij keek op. "het is te veel ik kan het niet madison" "je kan het wel Harry, we geloven in je." hij knikte en deed zn ogen dicht. ik bracht hem weer terug. hier stond ik dan bij Harry die weer wakker is, nu weet iedereen dat ik spreuken kan maken. voldermort was nog niet weg. "je zult je vrienden niet altijd kunnen redden madison, ik krijg je wel, je zult aan mijn kant staan" zegt hij, ik voelde mezelf slapper worden. het werd licht in mijn hoofd, Harry was inmiddels op gestaan. Nog voordat alles zwart werd hoorde ik. "als je niet aan mijn kant zal staan zal je snel dood gaan" Voldemorts woorden. En toen was alles zwart, ik kon me niet bewegen, ik hoorde niks meer of voelde. Ben ik dood? de spreuk van Harry was zo zwaar, misschien te zwaar voor een 15 jarige.

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu