#38

151 8 0
                                    

Madison POV

Hermione en ik waren klaar voor vandaag met ons verslag. Harry en Ron waren nog bezig, Hermione ging naar hun toe. Ik zag dat Bella huilend weg liep. Ik volgde haar. Ze liep een donker gangetje in. Ik liep er ook naar toe en zag haar huilend op de grond zitten. Ik trok haar omhoog en ging ergens op een steen zitten met haar. "Wil je het me uitleggen?" Vroeg ik. Ze knikte maar huilde te hard. Ik trok haar in een knuffel. Ze legde me uit dat ze dumbledore moet vermoorden. Ik keek haar geschrokt aan. Ze rende huilend weg. Ik wist waar ze heen ging dus ik ging er ook snel heen. Ergens in de school staat namelijk een soort chill ruimte, bijna  niemand weet ervan. Ik liep er heen en zag dat Draco er ook zat.

Bella zag me aan komen, ze keek me schuldig aan. "Je weet toch dat je niet elke keer weg hoeft te rennen als je iets tegen me zegt" zei ik. Ze knikte verlegen naar beneden. "En je hoeft vooral niet verlegen te zijn", zei ik lachend. Ze kreeg alweer een glimlach op haar gezicht. Draco keek emotieloos voor zich uit, wat is er toch met hem?

DRACO POV

Ik zag Bella huilend weg lopen. Ik wist dat ze uiteindelijk bij de chill ruimte zou komen dus ik ging er alvast heen. Ze kwam huilend aan rennen. "Madison haat me..." zei ze huilend. Ik wist niet zo goed hoe ik haar moest troosten, maar ik weet wel dat Madison mensen niet zomaar haat. "Ze haat je niet, je kent haar" zei ik geruststellend. Op dat moment kwam ze aan lopen. Ze ging naast Bella zitten. "Je weet toch dat je niet elke keer weg hoeft te rennen als je iets tegen me zegt" zei Madison. Bella keek naar beneden. "En je hoeft vooral niet verlegen te zijn, zei Madison lachend. Madison heeft een mooie lach.... nee niet aan denken. Ik keek emotieloos voor me uit. Ik weet niet waarom maar ze deed wat met me.

BELLA POV

Ik liep huilend weg. Ik liep een donker gangetje in en viel huilend neer. Madison trok me omhoog en we gingen op een steen zitten. "Wil je het me uitleggen? Vroeg ze. Ik knikte van ja maar barste al snel weer los. Ze trok me in een knuffel. Ik legde mijn opdracht uit, ze keek me geschrokken aan. Waarom ben ik zo dom... ze haat me nu... ik ben Mn beste vriendin verloren....

Ik rende huilend naar de chill ruimte. Daar zat Draco ook. Ik ging zitten. "Madison haat me..." zei ik huilend. "Ze haat je niet, je kent haar" zei hij. Ik wist niet dat Draco positief kon praten over een Gryffindor. Madison ging naast me zitten "je weet toch dat je niet elke keer weg hoeft te rennen als je iets tegen me zegt", zei ze.  Ik keek verlegen naar beneden. "En je hoeft vooral niet verlegen te zijn" zei ze lachend. Ik moest glimlachen, dit is mijn beste vriendin...

Ze stond op en trok me in een knuffel. Ik knuffelde haar stevig terug. Ik zag Draco naar haar kijken. Als ik haar nu naar achter duw zit ze naast Draco. En dat is het gene wat ik deed. Ik duwde haar naar achter en ze zat tegen Draco aan. Draco schrok eerst maar herstelde al snel. Madison schoof een klein stukje op. Ik wist waar ze mee zat. "Hoe gaat het me je?" Vroeg ik. "Ik weet niet, mijn ouders zijn ondergedoken, mijn ouders zijn misschien niet mijn ouders en Cedric is dood" ze keek triest voor haar uit. En ze voegde er nog snel achteraan, " en ja DRACO kijkt me alleen maar emotieloos aan". Ik zag dat Draco opkeek. Geschrokken, ik grinnikte even snel. "Sorry ben er niet helemaal bij" zei hij nog steeds emotieloos. "No shit" waren Madison haar enige woorden. "Jij hoefde trouwens niet zo jaloers te doe " zei Draco uit het niets, nu met meer emotie. "Hoezo jaloers, sinds wanneer was ik jaloers" zei Madison beschuldigd. Ik keek toe hoe ze ruzie maakten, net een getrouwdkoppel. "Hoe je tegen pansy in ging" zei hij met een grijns op zijn gezicht. Hij kreeg een por van haar, ik wist precies wat ze wou doen. Ze wou weg lopen en naast mij gaan zitten. Ze stond op maar werd al gauw weer terug getrokken door Draco. "Niet zo jaloers zijn he" zei hij nog tegen haar. "Ik was niet jaloers, ik irriteerde me gewoon..." zei ze als verdediging. Ze zaten tegen elkaar aan, dat komt door Draco.

Ze stond op en zei ik ga naar mijn les succes verder! En weg was ze.

Je vindt haar leuk of niet soms? Vroeg ik. "Denk je nou echt dat ik iemand van Gryffindor leuk vind" zei hij, je hoorde dat hij zichzelf meer probeerde overtuigen dan mij

Do I love Him?  \\Harry Potter// ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu