Ik sta voor Gryffindor common room. Liam zou er al moeten zijn. "Sorry dat het zo lang duurde" zegt iemand achter me. Ik draai me om en zie Liam staan. "Maakt niet uit" zeg ik. Hij pakt me hand en neemt me ergens mee naar toe. We lopen naar buiten, richting het verboden bos. "Liam wat gaan we doen?" vraag ik. Hij geeft geen antwoord maar pakt me hand steviger vast. Ik probeer me los te trekken. "Liam laat me los" zeg ik boos. Hij zegt niks. "LIAM" schreeuw ik nu. "Stil" zegt hij emotieloos. We staan nu voor het bos. Hij wil in het bos gaan alleen ik trek me los en ren weg. "Madison kom hier" zegt hij en rent achter me aan. "Nee, laat me met rust" zeg ik en begin harder te rennen. Alleen hij is sneller en tilt me op. "Liam zet me neer" zeg ik, "Waarom doe je dit". Weer geen antwoord. Ik begin te slaan en trappen alleen hij is veel sterker dan mij. Hij loopt het bos in maar word tegen gehouden door een stem achter hem. "Laat haar los" zegt Draco dreigend. "altijd weer je vriendinnetje helpen" zegt Liam. Naast hem zie ik Hermione. "Hermione?" zeg ik. Ik kijk naar Draco en dan naar haar. "Ik hoorde Liam praten tegen zijn vrienden en ben naar Malfoy gegaan" zegt ze. Draco en Hermione richten allebei hun stok op Liam. "laat haar gaan" zegt Draco nog een keer. Hij is in de minderheid. Hij laat me langzaam los en ik ren naar Hermione. Ik geef haar een knuffel en vraag "waarom Draco?". "Vertel ik je later wel" zegt ze. Liam is weg en Draco staat er een beetje awkward bij. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. "Dankje" zeg ik. "Geen probleem" zegt hij. "ben je niet bang wat Liam gaat zeggen over jouw en mij?" vraag ik. "Maak je daar maar geen zorgen over" zegt hij. hij haalt een plukje haar uit mn gezicht. Hij wou nog wat zeggen maar ik zoen hem. Ik heb dit zo gemist, hij schrok er van maar zoende me terug. "Ik wil niks verstoren, maar misschien moeten we teruggaan" zegt Hermione. "Je hebt gelijk, laten we gaan" zeg ik. Hermione en ik lopen samen naar Gryffindor common room en Draco naar zijn eigen Common room. Zodra we in bed liggen vallen we al snel in slaap.
~volgende ochtend~
"Wakker worden Madison" roept Hermione. Ik grom en gooi een kussen naar haar. "Je gaat het eten missen" zegt ze. "Oke ik kom" zeg ik. Ik kleed me aan en we lopen naar de grote zaal. We gaan bij Harry zitten. "Er is wat gebeurd gister avond en ik wil je het vertellen maar wel met Ron erbij" zeg ik. Hij knikt, "Ron is met Lavender". "Oh, ik vertel het je nu dan" zeg ik. Ik vertel hem wat er gister allemaal gebeurd is. "Dus toch"zegt hij en kijkt naar Hermione. Ze knikt "Harry en ik hoorde hem gister dus tegen z'n vrienden praten alleen Harry moest naar Dumbledore dus ik ben naar Malfoy gegaan" zegt Hermione. "Waarom zeiden jullie niks tegen mij? " vraag ik. "Hij zei tegen ze vrienden dat er vanavond wat ging gebeuren tijdens jullie date" zegt Harry. "We wisten niet of het iets goeds of slecht was, hij had je ook gewoon kunnen zoenen" zegt Hermione. "Zeg het voortaan maar gewoon" zeg ik. Ze knikken en we gaan verder met eten.
Het is laat in de avond en ik loop rond door het kasteel. Ik hoor stemmen van de verte komen. Ik kijk om het hoekje en zie Harry met Ron. "Harry" roep ik. Hij draait zich om. "Hij heeft Amortentia in genomen. Het zat in chocolade snoepjes, het was voor mij" zegt Harry. "Door wie?" vraag ik. "Romilda Vane" zegt hij. "Ga je hem naar Slughorn brengen?" zeg ik. Hij knikt. "Mooi ik ga mee" zeg ik en we lopen naar Slughorn. Ik klop aan. Er gaat een klein deurtje open. "Hallo, We zouden u niet lastig vallen als het niet nodig was" zegt Harry. "Waar is Romilda?" zegt Ron. "Wat is er met Weasley?" vraagt Slughorn. "Overdosis Amortentia" zeg ik. "kom dan maar binnen" zegt Slughorn, "Ik dacht dat jullie dit gemakkelijk zelf konden". "We laten het liever over aan een professioneel" zegt Harry. Ron begint Slughorn te knuffelen. "Hallo schatje, wil je wat drinken" zegt Ron. Ik probeer me lach in te houden. "Je hebt wel gelijk" zegt Slughorn. Ik haal Ron van Slughorn af en zet hem op de bank neer. Ik probeer Ron op zn plek te houden. Ik hoor Harry iets over Voldemort zeggen dus ik kijk heel even op. Ik kijk terug naar Ron en hij is weggelopen. Hij gaat zitten op het randje van de bank en valt er vanaf. "Ron" zeg ik. Ik zet hem weer terug op de bank. "Wat is dit?" vraagt Ron. "Iets tegen de zenuwen" zegt Slughorn. Hij drinkt het glas leeg. Hij word weer zichzelf. We krijgen een glas wijn van Slughorn. Ron neemt een slok en valt neer. "De wijn is vergiftigt" zeg ik. Harry zoekt snel een tegengif. "Madison vang" zegt Harry. Hij gooit een soort pil naar me en ik zorg dat Ron het inslikt. "Kom op Ron" zegt Harry. Na een tijdje begint Ron weer te ademen.
Ron ligt in de ziekenboeg. Het is de volgende ochtend en Harry, Ginny, Hermione en ik zitten te wachten tot Ron wakker word. De professoren komen erbij. Ze praten alleen ik luister niet. Lavender komt naar binnen rennen. Ze gaat bij Ron z'n bed staan. Ron begint een naam te mompelen. Ik hoor het net niet. De tweede keer wel. Hij zegt Hermione. Lavender rent huilend weg. Harry en ik lopen samen weg. We komen Draco tegen. Harry wilt hem volgen dus ik loop maar gewoon mee. Na 2 minuten zijn we hem kwijt geraakt. "Laten we terug gaan naar de common room" zeg ik.
JE LEEST
Do I love Him? \\Harry Potter// ON HOLD
FanfictionDo i love him? Does he love me? Don't copy Draco Malfoy fanfic Gemaakt door: J2E9H3