Perspectief Omar:
Eindelijk ben ik weer terug. En heb lekker winterstop. Dus kan lekker genieten van mijn vrije tijd..
Ik ben wel blij dat ik terug ben man. Bij mijn lieve ouders. Mijn zusje, die inmiddels al verloofd is. Mijn broer en zijn gezin.. En Issam, nu kan ik hem zo vaak bezoeken. En natuurlijk Rajae, damn wat heb ik haar gemist man.
Maar ja ik ben best wel boos op der. Emily zei tegen me dat Rajae me irritant vind, en van me af wil. En me niet mag, altijd over me zeurt. En dat ze van me walgt en dat ze een kech is. En dat ze met meerdere jongens praat. Eerst geloofde ik het niet. Maar waarom zou Emily liegen?
En waarom ik met Emily een relatie heb.. ik heb geen idee. Het is wel grappig, en de media vind het wel leuk. Maar het belangrijkste is toch wel om Rajae jaloers te maken..
Ja jullie lezen het goed, ik kan niet meer ontkennen dat ik al me hele leven verliefd ben op Rajae. Maar ze ziet me niet staan, ze zag me altijd als haar broer. Ze houd niet van me op de manier dat ik van der houd.
En daarom heb ik dus ook met Emily, om haar te vergeten. Ik heb Rajae zo hard gesteund en ik was er altijd voor der. Maar ze is zo blind dat ze niet ziet dat ik van der houd. Dat ik haar als mijn vrouw wil. Maar ja.. wat kan ik er aan doen. Ze wilt me niet en dat heb ik geaccepteerd. En nu ga ik door met mijn leven.
Toen ze 18 was. Wou ik haar hand gaan vragen bij haar vader. Ik ben naar haar ouders gegaan. Waar Rajae natuurlijk niet bij was. Ze weet niet eens hoe veel ik van haar houd.. dus ik was naar haar ouders gegaan. En heb ze verteld hoeveel ik wel niet van haar houd. En dat ik met haar wil trouwen wanneer zij er klaar voor is.
Haar ouders waren super enthousiast er over. Ze hadden geen betere schoonzoon als mij voorgesteld. Ze vonden het geweldig en hebben me de zegenen gegeven. Hetzelfde geld voor Issam, ook hij vond het goed. Met een beetje moeite.
Maar toen ik het haar zelf wou vertellen, werden haar ouders vermoord. Ik kon niet wachten tot ik haar alles kon vertellen. Maar het was een regel rechte klap voor haar, voor Issam, voor hun familie. Voor Hasnae, mijn ouders en ook voor mij. De ouders van Rajae en Issam waren prachtmensen. Ze deden geen vlieg kwaad. En waren hele goeie ouders. Hun ouders en zoon/dochter band was niet normaal sterk.
Rajae was er helemaal kapot van, en dan wou ik nog mijn liefde bij haar verklaren.. Dat is dus geen goed idee. Ik liet het maar, ik was van plan mijn liefde voor haar te verklaren wanneer zij er over heen was. Wanneer zij haar weer beter voelde.
Toen werd Issam nog opgepakt, en was ze alleen. Ik was er voor haar. Ik heb haar gesteund en ik deed alles voor der. Maar zij zag me enkel als haar broer. Ze vertelde me vaak hoeveel ze van me houd, maar als een broer.. Ze zag me niet staan op de manier hoe ik haar zie staan..
Voor dat ik naar Engeland ging. Besloot ik dat ik haar gewoon moet vergeten. Me concentreren op me toekomst en relatie en familie. Ze ziet me toch niet staan. En toen ik hoorde van Emily hoe ze werkelijk over me denkt maakte het alleen nog erger. En nu ze ook met ene Zakaria praat heeft ze me nog erger gebroken. Ik heb haar toen ik weg was niet geappt niet gebeld niks. Ik moet haar vergeten, en ik zal hard to get doen.
Maar nu ik terug ben, ga ik der wel vaak zien. Over dat hotel, over haar broer, bij mijn ouders thuis. Pfff, dit gaat wel moeilijk worden.
Ik sta op en loop naar beneden ik zie mijn vader beneden op zijn laptop. Ik zie dat mijn moeder in de keuken aan het koken is voor het middag eten. Ik ga naast mijn vader zitten.
"Omar mijn zoon, de meiden komen zo he" "Wie? Hasnae en Rajae?" Bij het uitspreken van haar naam voel ik al mijn hart sneller kloppen. Hij knikt. Ik kijk strak voor me uit. Na 3,5 maand zie ik haar weer.
"Ik weet dat je haar nog niet vergeten bent" zegt mijn vader. "En je hoeft haar niet te vergeten" "Jawel wewa (vader) dat moet wel, ze ziet me niet staan. Ze mag me niet eens" zeg ik en wrijf in mijn gezicht. "Vanwaar heb je die onzin gehaald?" Ik zucht. "Ze mag je zeker wel, denk je dat al die jaren dat hoe ze met je om ging niks was. Denk je dat zij al die jaren zo lief voor je was om niks. Ik ken die meid Omar, en ze geeft om je. Ze geeft heel veel om je" "Maar waarom zou Emily hier over liegen dan?"
"Weer die Emily taz" zegt hij. Mijn vader mag Emily totaal niet. En vind het veel beter als Rajae in haar plek stond. "Wat heeft ze nou weer gezegd" ik leg hem uit wat Emily vertelde. "Ik weet zeker dat dat allemaal onzin is. Als Rajae echt zo over je denkt dan zou ze nooit zo een goede band met jou hebben. Luister naar je vader, ouders hebben altijd gelijk. Het is allemaal onzin. Je moet voor haar gaan, je moet voor Rajae vechten. Denk je dat ik jou moeder zo gemakkelijk voor me zelf had? Ik heb voor haar gevochten. En kijk ik waar ik nu sta. Getrouwd met je moeder en 3 prachtkinderen en zelfs kleinkinderen" zegt hij glimlachend. Een kleine glimlach ontsnapt bij mij. Mijn vader is mijn grote voorbeeld. Hij heeft echt gevochten voor mijn moeder. Ze zijn voor elkaar gemaakt.
"Ik weet het niet wewa" "Denk er over na, niet alles hoeft perse nu. Maar ik zie hoe ze naar je kijkt. Jullie zijn voor elkaar gemaakt" hij geeft me een schouderklopje. "En wat betreft die Emily, ik gun je alle geluk van de wereld. Maar ik denk niet dat je de geluk bij haar gaat vinden" zegt hij en staat op. Met vele gedachtes laat hij me daar achter op de bank.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet het allemaal niet meer. Maar ik zie wel, ik zie wel waar het lot me naar toe brengt.
maar waar ik wel zeker van ben.. is dat ik het uit moet gaan maken met emily. ze betekent niks voor me, ik heb geen speciaal gevoel bij der en ze is echt een appart geval.
Sorry dames, ben op vakantie en de wifi in het hotel is wat afwisselend sorry x
JE LEEST
Ik & jij, Jij & ik
Roman d'amourRajae heeft haar ouders verloren, en haar broer zit in de gevangenis. Door haar dierbaren red ze het en kan ze zich zelf weer herpakken. Maar wat als iemand die zij vertrouwde, iemand waarmee ze heel goed bevriend mee was haar zou verraden. Haar vo...