Trots kijk ik naar de mensen die hard aan het werk zijn. Het begint al mooi te worden, en het is nog niet af.
Ik maak een paar foto's van de bouw in het hotel en schrijf een paar dingen op. Ik bespreek nog een paar dingen met de werkers en verlaat het gebouw dan.
Ik heb nog veel werk te doen. Ilias heeft allemaal sollicitatie advertenties verspreid en we hebben al super veel aan meldingen.
Ik moet ze nu allemaal bekijken en dan de mensen selecteren die op sollicitatie gesprek mogen komen. Dat gaat echt zo lang duren. Aangezien je in een hotel super veel medewerkers nodig hebt. Maar ik heb het er voor over.
Thuis aan gekomen bestel ik wat eten en fris me op en loop meteen naar mijn kantoortje. Ik open mijn laptop en bekijk alles en maak keuzes. Ik zucht. Dit gaat zo lang duren..
Na een uur word mijn eten geleverd. Ik doe de deur open. Ik geef hem het geld. "Eetsmakelijk" zegt hij. "Dankjewel" zeg ik en hij vertrekt dan. Ik doe de deur weer opslot en geniet van mijn eten terwijl ik verder werk.
-
"Weet je zeker dat je dit wil doen?" Vraag ik aan Omar. Hij knikt. Ik kijk Hasnae en Ilias aan. "Ik..Uhm" ik denk even na.
"Oke isgoed" zeg ik dan. Ilias staat meteen op en belt iemand.
Ik zie Omar naar me kijken. Ik sta op en loop naar boven, naar de kamer van Hasnae. Ik ga even liggen. En denk even aan alles en nog wat.
Ze hebben een soort van plan. Om Emily terug te pakken. En ook meteen een opname te krijgen waarin ze alles bekend. Ik hoop eigenlijk wel dat het werkt. Want ze moet echt stoppen. Maar een kant van mij wil zo graag van haar horen waarom ze dit allemaal heeft gedaan. Waarom en wat ik haar heb aangedaan dat ze zo doet..
Mijn gedachtes worden onderbroken door Omar die de kamer binnen komt. Hij komt naast me liggen en slaat meteen zijn armen om mijn middel. En trekt me tegen zich aan.
"Wat zit je dwars?" Vraagt hij. Ik haal mijn schouders op. "Is het Emily?" Ik knik zachtjes. "Het komt wel goed hbiba" zegt hij en drukt een kusje op mijn slaap. Ik kijk hem glimlachend aan. Ik leun met mijn hoofd op zijn schouder. Het is stil maar heerlijk stil, wat ik nodig heb.
-
Ik kijk Emily aan. Ze kijkt me vies aan. Alles loopt nog volgens plan. Laten we dat maar zo houden.
Ik heb een microfoontje dat alles op neemt, was een dure grap maar heb het er voor over. En ik heb voor de zekerheid ook nog mijn telefoon op dictafoon gezet.
Alleen iets valt me op, ze heeft veel kleren aan en doet anders. Beschermend over haar lichaam, alsof ik haar ga slaan ofzo?
"Vertel me dan, waarom?" Vraag ik. "Waarom doe je me dit allemaal aan he, ik heb je nooit wat misdaan! Je was mijn beste vriendin" zeg ik.
"Weet je waarom, omdat jij altijd alles kreeg! Je was een verwend kreng. Je kreeg alles wat je wilde en je was altijd de lieveling van iedereen. Altijd als we samen buiten waren keken de jongens altijd naar jou en niet naar mij. Ze gaven jou aandacht en niet aan mij. En jij deed nog alsof je het niet boeide. Stiekem vond je die aandacht wel leuk he. En jij, je had alles. Je hebt geld, jongens die je willen, mensen die fan van je zijn, je bent succesvol met je baan en altijd kreeg jij alles! En dat heb ik nu lekker verpest! Ik ga door tot je niks meer hebt, tot niemand je wil. En tot je helemaal vernederd word" zegt ze boos!
Geschrokken kijk ik haar aan. Ik neem al mijn woorden terug over medelijden. Ze is gek, ze is krankzinnig. Gek in haar hoofd. Het gaat niet goed met haar. Ze is stinkend jaloers.
"Emily dat is echt onzin, je zit nu gewoon jaloers te doen. Jij hebt het ook goed hoor. Ik was niet beter dan jij en jij niet beter dan mij.."
"Ach hou je mond man, wist je nog dat Omar met mij een relatie had. Ik voelde me gebruikt. Hij nam alleen een relatie met mij om jou te vergeten. Hij is helemaal hoteldebotel op je en dat al jaren. Iedereen zag het en jij niet! je kreeg Omar zonder iets te doen. En ik heb zo veel moeite gedaan en Omar is van mij en alsnog krijg jij hem" ik kijk haar met open mond aan. Deze is echt door gedraaid zeg.
"Ten eerste Omar is een ding dat het van jou is. En je kan hem niet verplichten om van je te houden als hij dat niet wil of kan. Oke het was niet zo goed dat hij je heeft gebruikt om mij te vergeten. Maar weet je, na dit allemaal denk ik dat je dat wel verdiend hebt. Je bent echt te ver gegaan. Je hebt mijn hele leven nog meer verpest. Je dacht echt dat ik gelukkig was he? Dat ik alles had en alles heb? Maar nee Emily! Ik ben niks zonder mijn ouders! Mijn hele leven zie ik niet meer zitten zonder mijn ouders, en jij maakt het alleen maar nog erger" zeg ik en kijk haar met betraande ogen aan.
"En zal ik je nog wat zeggen Emily, ik hou van Omar. Ik heb nog nooit zo veel van iemand gehouden als Omar. Ik hou van hem en hij houd van mij. En blijkbaar kan je daar niet tegen! Maar dan heb je pech. Want nu heb ik geen medelijden met je, je bent gek dat je al die leugens verzint alleen omdat je jaloers bent" zeg ik boos en sta op.
"Hier kom je niet me weg Rajae! Ik haat je! En ik zal je hele leven blijven verpesten tot je je zelf dood wenst! Je bent nog lang niet van me af! Bereid je maar voor het ergste!" Schreeuwt ze. Hoofdschuddend Loop ik haar huis uit. Ik sla de deur met een klap dicht en stap de auto van Ilias in.
Hij kijkt me vragend aan. "En?" Ik knik. Hij grijnst. Ik geef hem de microfoontje en hij zet hem uit en verbind het met de laptop. En slaat het op.
Ik pak mijn telefoon en sla het op en stuur het naar Ilias.
"Het komt goed Rajae, we hebben perfect expose materiaal"
-
Hey dames, (of heren?). Ik doe erg me best om elke dag een deeltje te uploaden..
Ik was vanaf het begin van dit boek al van plan om het boek te eindigen met 50 deeltjes. Maar zoals jullie zien zijn we al bij 44. En ik ga never dit boek kunnen eindigen in 6 deeltjes. Dat word m dus niet.
Wel ben ik van plan dit boek binnenkort te eindigen, niet in 6 deeltjes natuurlijk maar dan in meer.
Maar dat zien jullie van zelf wel, want er is nog genoeg wat er gaat gebeuren. Dus bereid je alvast voor.
En verder wou ik nog zeggen dat ik al die lieve berichtjes en reacties echt super waardeer. Daar voor doe ik het! Jullie maken me hele dag gewoon goed met jullie lieve woorden, echt waar! xx
JE LEEST
Ik & jij, Jij & ik
RomansaRajae heeft haar ouders verloren, en haar broer zit in de gevangenis. Door haar dierbaren red ze het en kan ze zich zelf weer herpakken. Maar wat als iemand die zij vertrouwde, iemand waarmee ze heel goed bevriend mee was haar zou verraden. Haar vo...