Samen met Hasnae rijd ik richting de chique jurken winkel. Het is van iemand die we kennen. En ik ga een jurk uitkiezen voor me zelf voor Hasnae haar bruiloft.
Ik heb Hasnae al vertelt wat mijn plannen zijn om te organiseren voor Issy, die nu inmiddels al over 6 dagen vrij komt. Ze vind het ook een super leuk idee en weet wel zeker dat hij het leuk gaat vinden. Vandaar dat Hasnae en ik vandaag ons vrije dagje goed gaan benutten om allerlei dingen voor te bereiden voor de surprise party maar ook voor haar bruiloft.
Ik parkeer de auto en we lopen de winkel binnen. Het eerste wat me opvalt dat ik overvallen word met allemaal felle kleuren van allerlei jurken. Wat prachtig. Al snel zie ik onze oude vriendin die achter de kassa staat. "Hasnae! Rajae!" Roept ze blij en komt onze kant op lopen. Ze geeft ons beide een dikke knuffel en we raken al snel aan de praat.
Na een lang gesprek over van alles en nog wat is ze andere klanten gaan helpen terwijl wij verder kijken naar jurken. Er is zo veel keus dat ik niet kiezen kan. Na zeker een uur heb ik eindelijk een jurk kunnen kiezen. Zie omslag. Hij is zo mooi. Ik ben gewoon helemaal verliefd. En dan nog een mooie kapsel en make up en dan is het perfect.
-
Samen met Hasnae zitten we alle hapjes af te maken. Het is zo ver. Vandaag komt Issy terug. We hebben gewoon meteen een suprise party georganiseerd. De gasten komen zo. We hebben niet heel veel uitgenodigd maar wel zeker 10 mensen ofzo. Gewoon goeie vrienden van hem enzo.
Hasnae heeft me echt goed geholpen. Me hele huis is versierd en we hebben een hapjes tafel gemaakt. We zijn bezig met de laatste hapjes en we ruimen de keuken nog op. Ik pak alvast de laatste koekjes en leg ze in de oven.
Al snel komen de eerste gasten. De vader en broer van Hasnae, die er ook zijn verwelkomen iedereen. Ik heb Omar niet kunnen spreken. Maar via Hasnae is hij natuurlijk ook uitgenodigd en hij gaat Issy nu ophalen en naar hier brengen.
Bijna iedereen is er al en ik bied iedereen al wat te drinken aan. "Okee, hij komt!" Roept Hasnae en kijkt op haar telefoon. Ze heeft zeker een appje van Omar gekregen. Iedereen verstopt zich en ik doe de gordijnen snel dicht en de lichten uit. Er valt nu niks te zien in de kamer.
Ik loop alvast naar de deur. Want Issy verwacht natuurlijk alleen mij hier omdat het mijn huis is dus ik doe ook de deur voor hem open. Na een tijdje hoor ik de bel en met een snel kloppende hart doe ik de deur open.
Ik zie Issy daar staan met Omar naast zich. Hij glimlacht en trekt me meteen in een omhelzing. Ik knuffel hem stevig en verschuil mijn gezicht in zijn nek. En snuif zijn geur op. Ik heb hem zo erg gemist.
Ik voel traantjes los komen en ik zie Omar naar ons kijken. Issy geeft me allemaal kusjes. En knuffelt me nog een keer voor dat ie me los laat. Ik glimlach naar hem. En zie dat hij snel een traantje weg veegt. Hij loopt door, ik kijk naar Omar en zie hem me aan staren. Hij ontwaakt uit zijn trans en hoest ongemakkelijk en loopt achter Issy aan.
"VERRASSING!!!!!!!" Word er hard geschreeuwd en de lichten springen aan. Issy kijkt iedereen ongelofelijk aan. Hij kijkt me aan en glimlacht. Ik glimlach terug. Hij groet iedereen en bedankt hun.
Hij ziet er zo gelukkig uit. Ik ben zo blij. Mijn dag kan niet meer stuk.
-
De jongens zitten gezellig voetbal te kijken en te eten mijn zijn allen op de bank. Er is toevallig vandaag een 'belangrijke' voetbal wedstrijd. Dat betekent dus dat ze dat allemaal gaan kijken.
Terwijl zij zitten te kijken ruimen Hasnae en ik op en zetten andere hapjes weer klaar. Zo is de hele avond gegaan. Issy is lekker gezellig met de jongens bezig. Dat was ook de bedoeling, dat hij een gezellig dagje met zijn vrienden heeft.
Tussen mij en Omar is het super ongemakkelijk. Ik weet niet hoe ik me moet gedragen in zijn buurt. Maar ook heeft hij vandaag niks tegen me gezegd. Hij zoekt wel de hele tijd oogcontact, ik weet niet wat hij probeert. Maar hij mag ver uit mijn buurt blijven. Ik ben wel een beetje klaar met dat zwakke gedoe.
Over 3 weken is de bruiloft van Hasnae. De tijd gaat zo snel. Maar ik heb er super veel zin in. Ik kan niet wachten, haar bruiloft gaat de bom worden.
Lachend kijkt Hasnae me aan, aangezien ik diep aan het denken was. Ze begint te praten over iets en we raken weer in gesprek terwijl we drukjes bezig zijn.
JE LEEST
Ik & jij, Jij & ik
Roman d'amourRajae heeft haar ouders verloren, en haar broer zit in de gevangenis. Door haar dierbaren red ze het en kan ze zich zelf weer herpakken. Maar wat als iemand die zij vertrouwde, iemand waarmee ze heel goed bevriend mee was haar zou verraden. Haar vo...