"Je bent bruin geworden" zegt Issy. Ik knik. "Wat ga je vandaag doen?" Vraagt hij dan. "Gewoon naar huis, en morgen ga ik slapen bij Hasnae" hij knikt.
"Had je die Zakaria nog gesproken" zegt hij. Ik knik. "En?" Ik vertel hem een beetje het verhaal. "Tazz flikker, je hoeft nooit meer met hem te praten. Blokkeer hem overal. En geen aandacht meer aan hem besteden. Je bent veel beter dan dat. Concentreer je maar op je toekomst" zegt hij. "Ja ik weet het" "En Omar?" Zegt hij met wiebelende wenkbrauwen.
"wat is er met hem" zeg ik. Mijn hart begint veel sneller te kloppen als ik zijn naam hoor. "Heb je hem nog niet gesproken" ik schud mijn hoofd. "Ewa ga dat snel doen" ik knik zachtjes.
We praten nog over zakelijke dingen en andere dingen en dan is het tijd dat ik ga vertrekken. Ik verlaat de gevangenis en rijd naar huis.
Als ik thuis ben kleed ik me meteen om in een warme pyjama. Ik maak wat eten voor me zelf. En ga dan rustig zitten. Ik kijk naar buiten. Het is pikdonker maar het is pas half 7 in de avond. Tja wintertijden he.
Het is nu december. Het is koud buiten, en af en toe ligt er wat sneeuw. Volgende week zijn de kerst dagen en de week daar op komt Oudejaar en Nieuwjaar etc.
En ik April. Gaat Hasnae trouwen In sha allah. Ik kan niet wachten!
Ik pak mijn telefoon der bij. En reageer op appjes/snaps. Ik zie een bericht van Zakaria.
Zakaria: ik had wel beter van je verwacht hoor! Ga maar lekker naar je Omartje, maar je bent nog niet van me af
Zuchtend typ ik terug.
Ik: zegt de gene die met twee vrouwen wil trouwen, wie weet neem je der nog wel meer. Dag Zakaria, fijn leven verder en veel succes met je vrouw
Stuur ik en blokkeer hem dan. Dit had ik echt niet zien aankomen. Maar ja, het is natuurlijk wel jammer..
Ik ruim mijn spullen op. Ik denk dat ik vandaag vroeg ga slapen. Ik ben kapot.
Ik maak me klaar voor het slapen en duik dan mijn lekkere warme bedje in.-
Ik maak ontbijt voor me zelf en maak me dan klaar. Ik heb echt heel erg uitgeslapen. Het is al 2 uur s'middags. Ik ga me nu klaar maken en ga dan naar Hasnae.
Ik verricht mijn gebed. En loop dan naar de kledingkamer. Ik pak een leuke outfit en trek het aan. Ik föhn mijn haren wat bij en doe alleen een cremetje en mascara op.
Ik pak mijn LV weekendtas en stop er me benodigdheden der in. Als ik daar mee klaar ben ruim ik nog het huis een beetje op. En doe nog wat parfum etc op.
Ik pak alles en loop dan de deur uit en neem de lift naar de garage. Ik rijd nog langs de supermarkt om lekkernijen mee te nemen.
-
"Hey schat kom binnen" ik groet der en loop naar binnen. "Is dinges thuis?" Fluister ik. Ze schud haar hoofd. Opgelucht neem ik adem. Ik weet niet waarom, maar durf hem niet niet ogen te komen.
Ze grinnikt en we lopen naar binnen. Ik zet mijn tas op de grond. Mijn schoenen en jas doe ik in de kast.
"Dus, wat gaan we doen?" Vraag ik en plof neer op de bank. Ze haalt haar schouders op. "Wat kunnen we doen" zegt ze. Ik haal mijn schouders op.
"Kom we gaan naar het winkelcentrum, want je weet toch die gezellige kerst koop avond" ik knik. "Dan kunnen we effe kijken paar dingetjes halen, en dan thuis gaan we koken en dan thuis chillen" "Goed plan" knik ik.
We lopen weer naar de gang en ik doe mijn jas en schoenen aan. Het zelfde geld voor haar. We lopen de deur uit en we stappen mijn auto in. Ik rijd weg.
"Omar zit er echt mee he" zegt ze na een tijdje. "Met wat?" "Met die ene jongen op het gala" ik zucht. "Hij is zo jaloers" zegt ze dan. "Ik wil hem het zo graag uit leggen maar ik durf niet Has" zeg ik.
"Hoezo niet dan?" "Omdat ik echt gevoelens voor hem heb gekregen" ze kijkt me blij aan. "Omg! Yess! Zie je! Ik wist het!!!" Zegt ze blij. Ik kijk der hoofdschuddend aan. "Oke sorry ga door"
"Ik twijfelde eerst zo erg, ik durfde me zelf het niet toe te geven. Maar na een tijdje besefte ik dat ik echt van hem houd" ik kijk naar Hasnae als ze een tijdje stil is. Ik zie dat ze een traan heeft laten vallen.
"Has? Waarom huil je?" "Ik ben gewoon zo blij, na al die tijd. Ik wist vanaf dag een al dat jij en Omar bij elkaar zouden komen. Jullie zijn voor elkaar gemaakt" zegt ze. "We zijn niet samen ofzo" "Dat komt nog, hij houd niet normaal veel van je. En jij houd ook van hem en dat weten we dondersgoed, hoe verward je ook bent" zegt ze.
Ik bedenkelijk naar de weg. Ze heeft zeker gelijk. Ik denk non stop aan Omar. Ik voel me anders bij hem. Ik begin gewoon van hem te houden.
"Ander onderwerp please" zeg ik om even er van af te schudden .
-
"Kijk hoe leuk dit truitje is dan" zeg Hasnae. "Ja wauw, deze wil ik" "Gaan we hem samen nemen dan kunnen we matchen" "Jaa goed idee" we zoeken onze maat uit en stoppen het dan bij ons kleding mandje.
We kijken verder. Na nog een paar kledingstukken uitgekozen hebben. Gaan we naar de paskamers. We maken onze keuze en betalen het dan bij de kassa.
Daarna lopen we naar een soort van luxe cafeetje. Voor een kop lekkere warme chocomelk.
"Ohja, ik was je vergeten te vertellen over Zakaria" "Ohja, hoe was dat gegaan?" Vraagt Hasnae nieuwsgierig. Ik vertel het hele verhaal. Ze is verbaasd.
"Misschien is het wel goed zo, want ook al hield je wel super veel van hem. Zou hij toch met dat komen en dan zou jij weer gebroken zijn" "Ja dat wel" hoofdschuddend kijkt ze me aan.
"Hij is het echt niet waard, oke hij was een leuke lieve jongen. En knap. Maar misschien niet jouw Mektab" "Ja je weet maar nooit, maar we zien wel" zeg ik en roer wat Door mijn chocomelk.
Ik verander weer van onderwerp want wil der niet meer aan denken.
JE LEEST
Ik & jij, Jij & ik
RomanceRajae heeft haar ouders verloren, en haar broer zit in de gevangenis. Door haar dierbaren red ze het en kan ze zich zelf weer herpakken. Maar wat als iemand die zij vertrouwde, iemand waarmee ze heel goed bevriend mee was haar zou verraden. Haar vo...