14

1.3K 108 11
                                    

Samen met Hasnae, Leyla (moeder van Hasnae), de schoonmoeder van Hasnae, en haar schoonzusje lopen we de bruidsjurken winkel in.

Hasnae gaat eindelijk haar bruidsjurk uit kiezen. Ik ben zo blij voor der. Zoals jullie al weten trouwt ze over ongeveer 6 maanden. Ze zal een groot trouw feest geven Inshallah. Met haar schoonzus en mij als haar bruidsmeisjes.

We groeten de medewerksters en ze legt ons een beetje uit hoe alles werkt. We lopen ff rond door de winkel en bekijken rustig de jurken.

Het is hier zo prachtig. Genoeg keus. Ik word gewoon verliefd als ik dit allemaal zie. Op een dag zal ik ook trouwen In Sha Allah. En ook zo een prachtige jurk dragen. Dat is wel mijn grootste droom denk ik, om een prachtige grote bruiloft te geven.
Maar eerst mijn 'prins' vinden..

Ik schud de gedachtes van me af en kijk naar de jurken. Samen met Hasnae en de rest kiezen we de 5 mooiste uit.

Daarna gaan wij met zijn alle zitten op een schattig bankje in de winkel. Hasnae gaat met de medewerkster naar de paskamer. En na een tijdje komt ze er uit met de eerste jurk aan.

Wauw! Hij staat haar zo mooi. Ik voel de tranen opkomen. Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat ze gaat trouwen. Hasnae word groot, en ze gaat trouwen. Ze is prachtig....

-

We zitten ondertussen in een restaurant. Hasnae heeft met behulp van ons een top 3 gemaakt van de jurken. Ze is er nog niet helemaal er over uit. Maar ze heeft nog de tijd. Het word wel een van die drie..

We hebben ons eten al besteld en we wachten er nu op. "En jij dan Rajae, heb jij nog niet iemand op het oog?" Zegt de schoonmoeder van Hasnae. Ik bloos. Mijn gedachtes vliegen naar Zakaria.

"Nee nog niet" zeg ik. "Je bent echt een pracht meid Mashallah. Je verdient zeker een kanjer als man" "dat zeker, maar het innerlijk geld toch wel wat meer" geef ik eerlijk toe. "Inderdaad, ik heb nog 2 andere zoons. En nog een paar neefjes, niet iets voor jou?" Ik voel dat ik rood word.

Ik kijk Leyla aan. "Voorlopig is dat nog niet nodig, toch Rajae?" Ik knik. "Het komt In Sha Allah wel, ik laat het op me afkomen" ze knikt. Leyla begint al snel over een ander onderwerp. Pfieuw wat ben ik haar dankbaar zeg.

We kletsen verder en eten ons heerlijke eten. Ze heeft een leuke schoonfamilie, daar ben ik blij om. Ze accepteren Hasnae hoe ze is. En ze zijn dol op haar. Ik ben blij voor Hasnae, ze verdient dit echt. De liefde tussen haar en haar verloofde is niet te beschrijven.

-

We zijn inmiddels al een paar dagen verder. Ik zit met Mohammed de vader van Hasnae en met Omar bij hun oudere broer Ilyas thuis. Ze hebben zaken te bespreken. En aangezien Issy der niet bij kan zijn. Moet ik dat wel doen.

Ik neem rustig een slok van mijn thee. "Hebben we dat geld er wel voor?" Vraag ik na veel dingen gehoord te hebben. "Ja, we hebben allemaal gespaard. En Issy heeft heel veel geld weg gelegd voor dit. We hebben meer dan genoeg" zegt Ilyas. Ik kijk Omar aan, die mij al die tijd zat aan te staren. Ik glimlach kort en kijk dan weer naar Ilyas.

"Maar Rajae, wat vind je der van?" Ik denk goed na. Wat vind ik er nou echt van? "Een grote stap" zucht ik. "Dat is sowieso, maar dit was 1 de droom van je ouders en je broer, 2 het is een geweldige kans voor ons allemaal en 3 het gaat niet lang duren omdat onze ouders als een paar jaar geleden hier aan begonnen zijn" zegt Ilyas.

Ik kijk hem aan. Hij heeft gelijk. "Speel ik hier ook in mee?" Vraag ik. "Tuurlijk, alles is verdeeld over Issy en jouw. Als je niet wilt dat wij je helpen dan hoeft dat niet" "Nee nee ik wil jullie er wel bij" zeg ik snel. Ik zie Omar naar me glimlachen.

"En kijk, we zijn sowieso al met een groot team. Omar, Ilyas, Hasnae, Leyla, Issy, jij en ik" zegt Mohammed. "Ja klopt" "En Nassim is ook van plan ons te helpen In Sha Allah" ik knik zachtjes.

"Maar als jij het niet wil dan hoef je het alleen maar te zeggen en dan gaat het niet door he" "Ik wil het wel, en al helemaal mijn ouders al zo ver zijn" zeg ik. Hij knikt. "Maar mijn baan dan? In het ziekenhuis" vraag ik en kijk Mohammed aan. "Tja het ligt aan jou, ik denk niet dat je twee banen wilt. Deze kans die we nu hebben is groot, en dan zal je ook veel meer verdienen. En ben je gewoon je eigen baas. Maar als je toch liever in het ziekenhuis wil werken dan accepteren wij dat" zegt Mohammed. Ik knik.

"Ik wil er nog heel even over nadenken. Ik hou tevens van mijn baan in het ziekenhuis, kan het niet zomaar opgeven" "Klopt, daar heb je gelijk in. Het is allemaal aan jou, het is jou keuze. En wat je keuze ook zal zijn. Wij staan achter je" ik glimlach.

"Kun je al deze papieren en schetsen sturen naar mijn e-mail? Dan heb ik het zelf en kan ik het thuis nog even doornemen" vraag ik aan Ilyas. "Tuurlijk, ik kan het ook voor je printen he" "Is niet nodig, anders doe ik het zelf wel thuis. dankjewel" hij knikt.

Ik neem een laatste slok van mijn thee. Ik kijk op mijn horloge en sta op. "Ik ga naar Issy, gaat iemand mee?" Vraag ik. Omar wilt wat zeggen maar Mohammed is hem voor. "Ik ben lang niet geweest. Ik ga wel mee" ik knik. Ik weet dat Omar mee wilt gaan. Hij wilt altijd mee als ik ga. Maar er mogen maar maximaal 2 personen tegelijk.

Ik neem afscheid van Ilyas en Omar. Omar geeft me nog een laatste blik en ik loop naar de gang waar ik mijn schoenen en jas aan trek. Hetzelfde doet Mohammed.

-

"Issy, wil je dit wel?" Vraag ik aan hem. "Wollahi Rajae ik wil het zo graag niet normaal. En als ik terug kom vanuit de gevangenis moet ik toch wel ergens werken? Ik kan niet me hele leven gaan voetballen, en ik denk niet dat ze me door dit nog willen" zegt hij. Ik kijk hem aan. Hij wilt het echt graag.

"Maar Rajae je moet me echt helpen. Ik kan dit allemaal niet zonder jou" zegt hij en kijkt me zielig aan. "Onze ouders allah y rahmoe waren der zo enthousiast over. Ze hebben zo veel moeite er voor gedaan en ze wouden het zo graag. Dan kunnen wij het toch niet zomaar laten? Terwijl er een super grote kans voor onze voeten staat" zegt hij.

"Je hebt gelijk" zeg ik en kijk Mohammed aan.

Hee dames, (of jongens?) Ik heb de titel veranderd naar : Ik & jij, Jij & ik.
Ik vind die titel er wat meer bij passen, sowieso had ik die allang al maar twijfelde tussen deze twee. Nahjaa dit word hem dus xx

Ik & jij, Jij & ikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu