43

1.8K 139 20
                                    

Vergeet niet te stemmen !
We staan #26 in Romantiek😍😍

Perspectief Soraya.
Ik pak mijn tas en doe snel wat spullen erin, Waarom moest hij liegen? Hij kon het toch ook gewoon tegen mij zeggen.Zuchtend pak ik mijn auto sleutels en start de auto.Ik zet mijn tas naast me neer en rijd weg naar Rotterdam, Even kijken wat Amine aan het doen is.

En dan schiet het me te binnen, Ik heb niks gehaald voor mijn schoonmoeder! Ik wil wel even binnenkomen met een cadeau.Ik stop bij een tankstation en koop 2 bos bloemen.Bij een bakkerij haal ik wel een taart of iets anders.

'Heyy Soraya!' Roept iemand als ik de auto wil instappen, Het is Mo die jongen die ik vanochtend zag.Naast hem staan die twee meisjes die er ook waren.Nee wacht, Stel je voor hij heeft door dat ik hem een ander nummer gaf?

'Imane is wel een knap meisje, Thanks voor haar nummer' zegt hij lachend.Ik trek wit weg,
'Vind je haar oprecht leuk?' Zeg ik.Hij knikt en ik lach.Hun twee gaan iets worden sowieso!
'Maar ik moet verder beslema' zeg ik.Hij zwaait en we gaan ieder onze eigen kant op.

Na een tijdje merk ik op dat hij mij achtervolgt.Alsjeblieft laat hem niet ook naar Amine gaan, Ik meen het.

Na een halfuur ben ik eindelijk veilig aangekomen! Ik parkeer de auto en kijk via mijn spiegel naar de auto achter mij, Blijkbaar gaan ze hier ook eten.Zuchtend stap ik uit en doe de auto opslot.Ik loop richting het huis,

'Grappig dat we elkaar overal tegenkomen' lacht hij.
'Familie van Amine?' Vraag ik.Hij knik,
'Ik ben zijn neef, En dat zijn zijn nichten' zegt hij.
'Leuk' zeg ik fake lachend, Die meisjes zijn dus blijkbaar zijn nichtjes tfoe.

Ik druk op de bel en Laila doet open.
'SORAYA' gilt ze blij.Ik knuffel haar en lach, Ik hou echt van mijn schoonzus.Ze is zo spontaan en aardig!
'Is Soraya er?' Hoor ik Asma de moeder van Amine roepen.Laila laat mij los en groet de rest.Haar nichtjes groet ze een beetje droog,

Die mogen elkaar ook niet blijkbaar.Ik loop naar binnen en hang mijn jas op.Ik loop de woonkamer in en groet iedereen.Ik zie Amine een beetje beschaamd me aankijken.Ik groet hem met een hand en knijp erin.

Ten slot groet ik nog zijn Oma en geef haar een bos bloemen.
'Dankjewel Mooi Meisje' zegt ze met haar beste Nederlands.Zo schattig wollah! Ik kus haar op haar voorhoofd en loop dan de keuken in.

'Soraya was jij niet ziek?' Zegt Asma nadat we elkaar hebben gegroet.
'Nee ik voel me al beter! Ik wou jullie zien' lach ik.Ze knikt en ik geef haar de bos bloemen.
'Ik kan me geen betere schoondochter dan jou en Nisrine voorstellen! Ma Sha Allah' zegt ze.Ik bloos.

'Heeft u hulp nodig?' Vraag ik.
'Graag! Kan je dit even naar de tafel brengen?' Ze wijst naar een aantal borden.Ik knik en breng de borden naar de eettafel en dek alles netjes op.Als ik daarmee klaar ben ga ik naar de woonkamer, We hebben een aparte tafel voor de kleintjes.Ik dek hun tafel ook en laat hun allemaal even zitten.

'Soraya is lief' zegt Karima, De dochter van Saloua,Ik lach en knuffel haar.Ik schep voor hun allemaal wat op en help de kleinste met eten.Na een tijdje loopt het meisje van de alberthein langs.

'Uhm Hey ik ben Ella' zegt ze.Ik knik droog, Gister noemde ze me hoer en nu gaat ze zo doen naast de familie.Ik zie haar vies aankijken en zacht 'kech' horen zeggen.Ik negeer het en zie dat ze over mij praat met haar zus.
Sommige mensen hebben ook echt aandacht te kort?

'Soraya kom eten!' Zegt mijn schoonmoeder.Ik schud mijn hoofd,
'Straks, Eerst hun buikjes ff vullen' lach ik.Ze knikt en praat met haar zussen over mij.Mijn schoonmoeder is zo lief voor mij!

En dan hoor ik een baby huilen,Assia staat op en loopt naar de baby toe, Ze pakt haar uit de maxi cosi, Ik loop naar ze toe, Ze pakt een flesje uit haar tas.

'Mag ik haar misschien voeden?' Vraag ik.
'Jaa tuurlijk!' Lacht ze.Ik glimlach en pak haar over van haar moeder.
'Wat is haar naam?'
'Najat' antwoord ze.
'Ma Sha Allah echt een prachtig meisje heb je wollah!' Zeg ik oprecht.Ik voed haar, Ik kan niet wachten totdat ik moeder word.

Als het flesje leeg is laat ik haar even boeren en zet haar dan weer in de maxi cosi waar ze gelijk in slaap valt,
'Moet jij niet eten?' Vraagt ze.
'Ik ruim even alles op en daarna eet ik wel' zeg ik.Ze knikt en gaat weer zitten.Echt schattig zij en haar man! Ik gun hun echt alle geluk in de wereld.

Een uur later.

Als ik klaar ben met het afruimen van beide tafels ga ik in de keuken zitten, Ik schep wat voor mezelf op en eet in rust even alles op.Als ik klaar ben was ik alle borden af en doe ze dan in de wasmachine.Ik merk op dat Laila de keuken binnen loopt.
'Soraya even eerlijk, Gaat het wel?' Vraagt ze.Ik schud mijn hoofd, Gelijk loopt ze naar me toe en trekt me ik een knuffel.De tranen gaan eruit.

'Amine verbergt iets voor me' zeg ik zacht.

'Hoezo wat is er gebeurd? Soraya je kan me alles vertellen hoezo zei je dit niet eerder?'

'We zouden uiteten gaan vandaag maar hij heeft het afgezegd omdat hij voor zijn werk weg moest' zucht ik.Nisrine komt ondertussen ook binnengelopen.

'Wat is er?' Vraagt ze als ze opmerkt dat ik huil.

'Gewoon Amine heeft tegen me gelogen' zucht ik.
'Schat ga met hem praten! Huilen doet jou alleen maar pijn, Sta op en ga met hem praten' zegt ze.Ze heeft wel gelijk, Ik knik en sta op.

Ik tik hem op de schouder,
'Kan ik je even spreken?' Amine knikt en loopt met me naar zijn kamer.Hij gaat zitten op zijn bed.

'Waarom loog je tegen mij?' Vraag ik.Ik moet mijn emoties nu in bedwang houden.Hij mag niet spelen met mij.

'Kijk..Mijn moeder zei vanochtend dat de familie zou komen, Ik moest afzeggen' zegt hij.

'Oh en waarom zei je dat ik ziek was? Wil je me niet bij je hebben ofzo?' Vraag ik boos.

'Nee Soraya! Ik hou van je aanwezigheid oke, Maar ik wou niet dat je erbij was als mijn nichten hier zijn, Ze mogen jou niet en ik was bang dat er ruzie ging ontstaan' zegt hij.

'Dus jij denkt, Dat ik geen respect heb en gelijk iemand zal uithalen? En nog wel bij je familie? Amine ik dacht dat je wist dat ik niet zo ben, Maar je denkt totaal anders over mij blijkbaar' zeg ik gebroken.

'Soraya wacht!' Roept hij.Ik schud mijn hoofd en loop het huis uit, Hij loopt me achterna maar ik stap in mijn auto en rijd door, Hij rent me achterna.Ik rijd door een waterplas en Amine word helemaal nat.

Misschien ging ik toch wat te ver..

Thuis aangekomen ren ik huilend naar boven.Ik plof op mijn bed en huil het uit,Ik voel hevige steken in mijn buik en ren naar het toilet.Ik kots alles eruit en voel iemand mijn haar naar achter vasthouden.

Het is Souhaib,Hij is helemaal met zijn rolstoel hierheen gekomen om mij te helpen.
'Wat heb ik gedaan dat ik de beste broer ter wereld heb gekregen?' Huil ik.Hij lacht en trekt me in een knuffel.Na een paar seconden haal ik mezelf uit de knuffel en alles gaat opnieuw eruit.

'Ik ga even douchen..' zeg ik.Hij knikt en rolt de badkamer uit,Hij komt even later terug met mijn pyjama en een badjas.
'Dankjewel..' fluister ik.
'Ik wacht voor de deur op je' zegt hij.Ik knik en kleed me zachtjes uit en stap dan onder de douche, Ik zie bloed tussen mijn benen.

Ongesteld en ziek, Kan het nog erger?

Aangekleed loop ik de badkamer langzaam uit.Souhaib lacht.
'Dankjewel' zeg ik schor.
'Alles voor mijn zusje' zegt hij.
'Ga zitten voor me' zegt hij daarna, Ik knik en ga voor hem zitten.Ik voel hoe hij mijn handdoek weghaalt uit mijn haar en het begint te kammen.Hij verzorgt het met allemaal producten en maakt een vlecht.

'Hoe heb je dit geleerd?' Vraag ik.
'Door naar jou te kijken' zegt hij.

Na een tijdje liggen we samen op de bank netflix te kijken, We kijken samen La Cassa De Papel.En voor ik het weet val ik in slaap..

De Hoer Die Veranderde 1&2 / Geld Maakt Blind Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu